Volkswagen Лекотоварни автомобили представя на пазара концептуално новия Multivan. Технологичният скок при новия модел е революционен - за първи път задвижването и електронните системи на Multivan използват технологичната основа на компонентите на модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположен двигател MQB (Modulare Querbaukasten) на Volkswagen. Благодарение на предимствата на MQB, Volkswagen Лекотоварни автомобили представя изцяло нов спектър от технологични иновации при легендарния Bulli. Никога досега Multivan не е бил по-гъвкав и практичен, по-свързан и по-устойчив от гледна точка на екологичната мобилност. За първи път в гамата от задвижващи агрегати присъства и plug-in хибридна система - Multivan eHybrid е в състояние да изпълнява ролята на ZEV (Zero Emission Vehicle) автомобил с нулеви емисии в градски условия и едновременно с това да предложи максимален комфорт, бързина и надеждност при дълги пътешествия до най-отдалечените дестинации.
Последните поколения на най-модерните системи за асистенция, управление на функциите и инфотейнмънт също спомагат за подобряване на комфорта и безопасността и за първи път позволяват частично автоматизирано движение. Най-добрият Multivan в историята пренася един легендарен мобилен стил на живот в съвременната епоха. Ванът съчетава оптималното оползотворяване на пространството и интелигентните решения в детайлите с емблематичния дизайн и симпатичните черти, заложени в стилистичната ДНК на легендарния Bulli. Предварителните продажби на новия Multivan на някои пазари вече започнаха, а официалната пазарна премиера предстои в средата на месец ноември.
Multi Utility Vehicle – един ван, безброй възможности
Новият Multivan предлага до седем на брой индивидуални седалки и може да бъде поръчан в трите версии на оборудване „Multivan“, „Life“ и „Style“ както и в „екшън” варианта „Energetic“. Със своята изцяло новоразработена концепция на седалките и багажното отделение, новият MUV (Multi Utility Vehicle) е отлично решение за многобройни ситуации и сценарии в сферата на модерната мобилност. Това е валидно в още по-голяма степен поради възможността новият Multivan да бъде поръчан и в удължена версия паралелно с основния модел от момента на пазарната премиера. Товарният обем в размер на 4053 литра е в състояние да се справи с лекота с всяко преместване и да побере всяко спортно оборудване. Ако въпреки всичко мястото в купето се окаже недостатъчно, но се налага ветроходната лодка или конят за езда да пътуват, новият ван може да се справи без проблеми и с тази задача благодарение на способността за теглене на прикачен товар до 2000 килограма. Според прогнозните данни, освен успех сред частните клиенти, многофункционалността и високото качество на луксозния интериор ще осигурят на новия Bulli и възможност да разшири своя пазарен дял и в качеството си на бизнесван и средство за шатъл превози.
Нулеви локални емисии – Multivan с рlug-in хибридно задвижване и мощност 218 к.с.
Едно от най-важните задания пред развойните инженери беше произвежданият в завода за лекотоварни превозни средства на Volkswagen в германския град Хановер Multivan да отбележи своята пазарна премиера и във версия с plug-in хибридно задвижване – модерна система, която неговият предшественик не притежаваше. Основната причина за това се крие във факта, че в момента само този вид задвижване може да осигури оптимално съчетание от градско движение с нулеви емисии и безпроблемно пътуване на много дълги разстояния. В особена степен това се отнася именно за многофункционалните MUV и SUV модели с до седем места и съответстващи възможности за теглене на прикачни товари. Ето защо новият Multivan ще излезе на пазара от самото начало и във вариант eHybrid със съчетание от електромотор и високоефективен бензинов турбодвигател със системна мощност от 160 кВт/218 к.с.
Мultivan eHybrid може да покрива обичайния дневен пробег с нулеви емисии
Литиево-йонната акумулаторна батерия на Multivan eHybrid е с нетен капацитет от 10,4 кВтч. Това енергийно съдържание дава възможност на новия Multivan eHybrid да измине пробег на изцяло електрическа тяга от 46 до 50 километра (близка до реалната стойност според изискванията на WLTP). Това означава, че моделът може да покрива с лекота обичайните ежедневни пътувания без никакви локални емисии. Според проучване1, проведено от германското Федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура например, 95% от всички ежедневни пътувания с автомобил са по-кратки от 50 километра. Общият автономен пробег на Multivan eHybrid в зависимост от нивото на оборудването достига 700 километра (WLTP), а рlug-in хибридната система е проектирана така, че Multivan eHybrid винаги стартира и потегля на електричество и по този начин напълно естествено и практически автоматично покрива късите разстояния без никакви локални емисии. Икономичният 1.4 TSI на Multivan eHybrid се включва само при скорост на движение над 140 км/ч, а стандартното съчетание с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (DSG) спомага за постигане на среден разход на гориво и електроенергия (според NEDC) съответно между 1,6 и 1,5 л/100 км и между 14,6 и 14,5 кВтч/100 км. Класификацията по отношение на енергийната ефективност и при двете версии на каросерията на Multivan eHybrid е изключително висока - A+++.
Нови бензинови турбодвигатели – две степени на мощността от 136 и 204 к.с.
Наред с версията с plug-in хибридно задвижване, новият Multivan ще дебютира на пазара и във варианти с предно предаване и два четирицилиндрови бензинови турбодвигатели с максимална мощност 100 кВт/136 PS и 150 кВт/204 к.с. Комбинираният разход на Multivan 1.5 TSI със 136 к.с. има комбиниран разход от 6,7 до 6,6 л/100 км (NEDC), а при версията 2.0 TSI с мощност 204 к.с. разходът е от 7,7 до 7,6 л/100 км. При удължените с 200 мм варианти, комбинираният разход възлиза съответно на 6,7 (1,5 TSI) и 7,7 л/100 км (2,0 TSI). Всички варианти на новото поколение Multivan отговарят на най-строгия актуален емисионен стандарт Euro 6d ISC-FCM. Енергийната ефективност на Multivan 1.5 TSI (и в двете дължини на каросерията) е класифицирана като А, а версията 2.0 TSI е с клас на енергийна ефективност C-B.
Опазване на климата и природните ресурси – намаляване на теглото с над 200 килограма
Специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са усъвършенствали екологичните характеристики на новия Multivan с пакет от множество мерки. От една страна, новото поколение използва високоефективни двигатели, които спомагат за значително намаляване на нивата на емисиите, а в случая с Multivan eHybrid и за временното им пълно елиминиране на локално равнище. От друга страна е постигнат и цялостен напредък в редица други ключови области и фактори, които правят Multivan по-екологичен от всякога. Сред тях например са много добрите аеродинамични показатели – в сравнение с предходното поколение, коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0,35 на 0,3, което най-добрия показател в категорията на семейните ванове. Подобреният коефициент сам по себе си спомага за намаляване на емисиите на CO2 средно със 7,8 г/км, но изключително голямо значение има и значително по-ниското тегло на новия Multivan в сравнение с неговия предшественик. Инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са успели да спестят 45 килограма само от структурата на до голяма степен новоразработената ходова част посредством замяната на стоманените с алуминиеви компоненти. Новите 17-, 18- и 19-цолови първокласни джанти от кован алуминий със здрава и лека конструкция намаляват теглото с до 10 килограма, а задните седалки също са значително олекотени. Напълно новата носеща структура на каросерия на Multivan също допринася за намаляване на общото тегло. Въпреки по-високите изисквания по отношение на пасивната безопасност и деформационното поведение при сблъсък в сравнение с предходното поколение и над 50-процентното повишаване на устойчивостта на усукване, инженерите са успели да намалят теглото на използваните в каросерията метални компоненти (алуминий и стомана).
Така например, преминаването от стомана към алуминий при новата конструкция на опорите на предните пружини и амортисьори е спомогнало за намаляване на теглото със 7,0 килограма, докато теглото на предните калници, в които вече също се използват алуминиеви сплави, бе снижено с 1,0 килограм – директно доказателство, че всеки спестен килограм наистина е от значение. Принос към намаляването на теглото на каросерията има и използването на пластмасови детайли, като най-малко 23,5 килограма от използваната в новия Multivan пластмаса е от материали с рециклиран произход. Като цяло, резултатът от мерките за олекотяване е красноречив - най-леката версия на новото поколение Multivan тежи 1941 килограма, докато най-ниското тегло при последната версия на предходния Multivan 6.1 е 2145 килограма. Това е разлика в размер на 204 килограма или 9,5%. А наред с опазването на климата на планетата бе подобрен и климата в купето на новия модел, където вече се използва филтър с активен въглен за премахване на алергените.
Aвтоматично превключване – всички версии на новия Multivan използват DSG трансмисия
Стандартното оборудване на всички версии на задвижване на новия модел включва автоматична трансмисия с два съединителя (DSG). Multivan eHybrid използва 6-степенна DSG (DQ400E), разработена специално за plug-in хибридното задвижване и напълно конструктивно интегрирана с електродвигателя. При версиите TSI и при турбодизела (TDI) със 110 кВт/150 к.с., който ще излезе на пазара през следващата година, се използва 7-степенна DSG. За първи път в Multivan смяната на предавките става по електронен път (by wire) – максимално комфортно с помощта на малък DSG превключвател, разположен на на арматурното табло.
Частично автоматизирано движение – първият Bulli с „Travel Assist“
Гамата от асистиращи системи също е значително разширена, като в зависимост от нивото на оборудване, новият модел разполага с повече от 20 системи. Част от стандартното оборудване на всички версии на новия Multivan е системата за наблюдение на зоната пред автомобила „Front Assist“, включваща функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, асистенция при избягване с препятствие на пътя с новия асистент за завиване, функция за разпознаване на пътни знаци, система за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение „Lane Assist“ и системата за круз контрол. Сред допълнително предлаганите системи е новият „Travel Assist“, който позволява частично автоматизирано шофиране в целия диапазон от 0 до 210 км/ч. При „Travel Assist” функциите на круз контрола с превантивно действие „ACC” (Adaptive Cruise Control) и функцията за асистенция на водача при поддържане на лентата за движение „Lane Assist” се обединяват, осигурявайки едновременен контрол на скоростта и дистанцията (в надлъжно направление) и на управлението в лентата (в напречно направление), увеличавайки значително комфорта и безопасността. Това е особено ефективно в съчетание с новата система"Car2X" за предупреждение за локални опасности - чрез "Car2X" Multivan обменя предупредителни съобщения с другите превозни средства и пътната инфраструктура. И тъй като в Multivan тази система по принцип се предлага заедно с "ACC", функциите на тези две системи се сливат и “Car2X” не само предупреждава за предстоящите опасности, но за първи път се намесва директно за тяхното предотвратяване с помощта на “ACC”. Така например, Multivan започва да намалява скоростта и спира безопасно преди последния автомобил в задръстването много преди тази опасност да се появи в зрителното поле на водача.
Харизматична външност – продължение на ДНК в дизайна на най-прочутия ван на света
Дизайнът е изцяло нов, но си остава „категоричен Multivan”. Новото поколение е уникално по рода си в стилистично отношение, защото традициите на тази моделна линия не могат да се сравнят с нищо друго. „Формите на новия Multivan категорично и очевидно отразяват генетичната линия в дизайна на най-прочутия ван на планетата“, посочва Алберт Кирцингер, главен дизайнер на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Ясно видимо в дизайна на новия Multivan е и решаващото влияние на стилистичната ДНК на предходния модел. Според Кирцингер, стилистите на марката са се „постарали едновременно да подчертаят, развият и прецизират неповторимия характер на този емблематичен модел, оставайки верни на типичната за Bulli линия. Един от най-ярките примери в тази насока е умишленото цитиране на познатата от Т3 хоризонтална характерна линия, която опасва цялата каросерия.“ При новия Multivan тази характерна линия е допълнена и облагородена с хромирани декоративни апликации, които ще бъдат част от серийното оборудване на ниво на оборудване „Style“. Цветният контраст с лаковото покритие превръща характерната линия в още по-силен акцент, отколкото при T3 - третото поколение на Bulli, което става и първото поколение на Multivan. При поръчка на двуцветно изпълнение на външното лаково покритие на новия Multivan, включената в серийното оборудване в тези случаи хромирана лайсна минава по границата и разделя двете цветови области.
Новият модел възприема и част от стилистичните елементи на T4, а оттам и от второто поколение на Multivan. Особено отчетливо сред тях се откроява изтеглената напред форма на капака под челното стъкло, а Алберт Кирцингер отбелязва - „Стилистичната ДНК на богатата и многообразна история на T-моделите продължава да живее и в изцяло новото поколение на Multivan, който си остава типичен Bulli с неговия характерен, симпатичен външен вид и ярък, неподвластен на времето дизайн. "
Отчетливи пропорции – осезаем ръст по отношение на междуосието, широчината и дължината на каросерията
Личи промяна и по отношение на пропорциите на новия Multivan. Основната версия на каросерията е станала по-дълга и по-широка в сравнение с предходния модел, като в същото време инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са намалили леко височината, без при това да се променя съществено височината на вътрешното пространство. Нещо повече - при версията с новия панорамен стъклен покрив височината на интериора е дори подобрена. Конкретните размери на новият Multivan без допълнително предлаганите външни огледала с електрически механизъм за сгъване, са следните - широчина 1 941 мм (+37 мм в сравнение с Multivan 6.1), дължина 4 973 мм (+69 мм) и височина до 1 907 мм (-43 мм). Дължината на междуосието е 3 124 мм (+124 мм). Multivan отново се предлага и в удължена версия, която при идентично междуосие има обща дължина от 5173 мм и е със 131 мм по-компактен от предходния модел.
Интуитивно управление на функциите – вратите и задният капак се командват с жестове
Каросерията на Multivan се отличава не само с нов дизайн, но и с изцяло нова техническа концепция и решения в детайлите. Така например за първи път в Bulli допълнително предлаганото електрическо задвижване на задния капак може да се задейства с леко движение на крака (жестово управление „Easy open & close“). Същото ново удобство е на разположение и при предлаганите стандартно от ниво на оборудване “Style” странични плъзгащи се врати с електрически механизъм за отваряне и затваряне. Функцията е налице като опция и за нивата на оборудване „Multivan”, „Life“ и „Energetic“, при които двете странични плъзгащи се врати се предлагат стандартно с ръчно отваряне и затваряне (с асистеннция за затваряне на страничните врати при нива „Life“ и „Energetic“). Отвътре отварянето и затварянето може да стане както със съответните бутони на дръжките, така и дистанционно с разположените вдясно от инфотейнмънт системата на арматурното табло бутони. Задният капак при версията Multivan eHybrid Energetic се предлага стандартно с възможност за отваряне и затваряне с електромеханизтм, докато при версиите „Life“ и „Style“ част от стандартното оборудване е асистенцията при затваряне.
Предни и задни LED светлини – първата при Multivan матрична система на фаровете
Друга забележителна новост в гамата на Multivan е интерактивната матрична система „IQ.LIGHT” на фаровете с дневни LED светлини, която се предлага допълнително като алтернатива на включените в стандартното оборудване на всички версии LED фарове и при ниво „Style“ и динамичния модел „Energetic“ псигурява стандартно много по-ефективно осветяване на пътното платно. Гамата от функции на матричната система „IQ.LIGHT” е изключително богата и включва „Dynamic Light Assist“ (постоянно включени дълги светлини без опасност от заслепяване на водачите на насрещно движещите се превозни средства), „динамични светлини за завой“ с прецизно осветяване на кривата на завоя и светлини за лоши метеорологични условия, които спомагат за намаляване на заслепяващите за водача и останалите участници в движението отблясъци от пътя при движение по мокра настилка. Матричните LED светлини „IQ.LIGHT” добавят и много ярък стилистичен елемент във външността на модела под формата на светлинната LED лайсна в радиаторната решетка, която свети при включени къси или дълги светлини. Нивото на оборудване "Style" и „екшън” моделът „Energetic“ винаги включват светлинната LED лайсна на радиаторната решетка, а комбинираните LED задни светлини също са част от стандартното оборудване на всички варианти на новия Multivan.
Вътрешното пространство на Multivan – по-гъвкаво и цифровизирано откогато и да било преди
Първото поколение на Multivan винаги е оказвало своето влияние върху концепцията на вътрешното пространство при неговите наследници и това важи в пълна степен и за новия Multivan. Имайки предвид факта, че при Т3 двигателят бе разположен отзад, а не отпред като при T4 и следващите поколения, предният надвес на Т3 беше изключително къс и това създаваше у водача усещането, че седи директно над предния мост на Т3. С преминаването към разположен отпред двигател при Т4, дължината на предната част на каросерията естествено нарасна и след това се удължаваше по малко при следващите поколения от съображения за безопасност. Едновременно с това позицията на водача се движеше назад, но характерното за първия Multivan Т3 усещане за седене се запази непроменено през годините. Така е и при новото поколение – водачът седи високо и се чувства изнесен много напред, но всъщност е в по-безопасна позиция откогато и да било преди.
„Digital Cockpit“ – мрежова свързаност за повишаване на безопасността и комфорта
Подобно на външността на новото поколение, целият интериор е изцяло нов. Разбира се, това важи в пълна степен и за арматурното табло с неговите широкоформатни екрани, ергономично оформление и пълна комуникационна свързаност. Неизменна част от стандартното оборудване са изцяло цифровите показания на блока с контролните прибори („Digital Cockpit“) и инфотейнмънт системата “Ready 2 Discover”. Част от оборудването на всички версии на новия модел са и онлайн услугите от „We Connect“ и „We Connect Plus“ (последните с ограничен безплатен срок на ползване, след което могат да бъдат удължени срещу заплащане). Изцяло ново удобство с голям принос за безопасността е и head-up дисплея на челното стъкло, който прожектира най-важната информация в непосредственото зрително поле на водача.
Повечето от приборите за управление на функциите са изпълнени под формата на сензорни панели и бутони с цифров контрол, като основната цел на специалистите от Volkswagen Лекотоварни автомобили е била целенасоченото използване на цифровизацията за надграждане и допълнително подобряване на типичната функционалност, удобство и практичност на Bulli в ежедневието. Типичен пример в тази насока е амбиентното вътрешно осветление в 30 цвята, което от една страна спомага за създаването на индивидуална атмосфера в купето на новия модел. От друга страна, благодарение на органичната цифрова връзка с останалите системи в автомобила, амбиентното осветление служи като интерактивно средство за подаване на сигнали и предупреждения, които се възприемат напълно интуитивно от водача и пътниците. Ползите от цифровизацията личат и в разширените възможности за преминаване от предните към задните седалки - Multivan никога няма да има класическа, навлизаща в интериора централна конзола, тъй като прилагането й би осуетило това практично, незаменимо и типично за всички поколения на Bulli удобство. Именно поради тази причина в новия Multivan също няма централна конзола. Както вече бе споменато в началото, новото поколение използва за първи път компактен и пестящ провстранство „Shift-by-wire” прибор за електронно управление на стандартната за модела DSG трансмисия с два съединителя. Ръчната спирачка също се задейства чрез електрически механизъм, като освободеното от тези две решения пространство създават още по-удобен достъп между седалките на водача и неговия спътник отпред. Освен това, много от функциите в новото поколение на Multivan могат да се управляват чрез гласови команди (част от стандартното оборудване при eHybrid, „Style“ и „Energetic“). На борда на Multivan могат да се използват и услугите на гласовите асистенти Alexa на Amazon (стандартно при eHybrid, „Style“ и „Energetic“) и Siri на Apple (стандартно оборудване).
Нова система от релси – олекотени задни седалки и гъвкава многофункционална маса
Макар да не са част от традициите при предходните поколения на Multivan, възможностите за съхранение на вещи в централната конзола са много практични. Също може да се каже и за масата в задната част, която бе незменна част от оборудването на всички предишни издания на Multivan. Отчитайки тези две обстоятелства, специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили просто са преосмислили и съчетали тези две удобства и резултатът е многофункционална маса, интегрирана в основно обновената релсова система на седалките. Благодарение на иновативната технология за фиксиране на позицията, този нов мултифункционален модул може да се използва както в ролята на централна конзола между седалките на водача и пътника отпред, така и като сгъваема маса със стойки за напитки и отделения за съхранение на вещи на втория и третия ред седалки.
Задни седалки с изцяло нова концепция и с до 25% по-ниско тегло
Multivan винаги е бил олицетворение на оптималното разпределение и оползотворяване на пространството. От самото начало. В новия Multivan вътрешното пространство е по-практично и функционално от когато и да било преди в историята на модела и причините за това са няколко. От една страна, на задните редове вече има само индивидуални седалки – общата седалка на третия ред вече е в историята. От друга страна, теглото на оборудваните с практични сгъваеми масички нови индивидуални седалки на втория и третия ред е намалено с до 25%, като в зависимост от оборудването и разположението си в задната част, те тежат между 23 и 29 килограма. Благодарение на новата релсова система, тяхното отстраняване, инсталиране и гъвкаво подреждане в интериора е още по-лесно отпреди. И тъй като триместната обща седалка на третия ред е отстъпила място на индивидуални седалки, за първи път е възможно седалките от едната страна на задната част просто да се отстранят и така да освободят място за сигурното транспортиране на скъпи електрически велосипеди например. Така начинът, по който ще бъдат разположени и използвани до петте индивидуални седалки отзад става изцяло по преценка на собственика. Най-подходящото и функционално решение за всяка транспортна задача при всички случаи е гарантирано - това си остава емблематично предимство и типична характеристика на всеки Multivan. И не на последно място по важност - тъй като системата от релси използва вградено електрическо захранване, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага възможност за оборудване на външните задни седалки и с функция за отопление. Новост е и важната за безопасността функция за регистриране на заетостта на седалките, която дава възможност на водача да следи за правилното използване на предпазните колани от всички пътници на борда. Сигналът за това се предава безжично, а всяка от седалките е снабдена с малка батерия за захранване на системата.
Гигантско пространство – багажен обем между 469 и 4 053 литра
Базовата версия на Multivan предлага 469 литра полезен обем зад облегалките на третия ред седалки до височина на тавана. При използване на цялото пространство до облегалките на втория ред седалки, багажният обем се увеличава до 1 844 литра (1 850 литра при версиите с панорамен стъклен покрив), а ако се използва пълният товарен обем до покрива и до първия ред седалки, пространството се увеличава до внушителните 3 672 литра. Същите показатели при удължената версия са съответно 763, 2 171 и 4 005 литра (4 053 литра при версиите с панорамен стъклен покрив).
Изобилие от светлина – първият Multivan с панорамен стъклен покрив
За първи път при новото поколение Multivan се предлага и възможността за поръчка на панорамен стъклен покрив от две части, разкриващ вълнуващи гледки към звездното небе и светлините на големия град през нощта. През деня слънчевите лъчи заливат интериора с приятна светлина през прозрачния покрив благодарение на т.нар. "LowE" покритие (Low Emissivity термозащита) върху ламинираното усилено стъкло, което намалява топлинното излъчване със 78%. Предната част на прозрачния панел е с широчина 913 мм и дължина 403 мм, а частта над втория ред седалки е с широчина между 900 и 910 мм и впечатляваща дължина от 1284 мм. Версиите на Multivan с панорамен стъклен покрив се отличават с по-голяма максимална вътрешна височина в централната част от предшественика на новия модел.
Начало на нова епоха – фамилията на Bulli се утроява
С представянето на новия Multivan Volkswagen ознаменува началото на една нова епоха в своето развитие. Това е десетилетие, което ще премине под знака на многоетапната електрификация на задвижването и началото на внедряването на частично автоматизираното движение. На този фон продуктовият спектър на Bulli в бъдеще ще се разгърне в три основни направления - ниовият Multivan, Transporter 6.1 и очакваната през 2022 година серийна версия на ID.BUZZ. Всеки от тези три опорни стълба в гамата имат важна носеща функция - „T6.1“ под формата на Transporter и Caravelle ще запази специализираната си роля на основно транспортно средство за бизнес употреба, а версията California ще запази своя статут на икона сред кемперите. На свой ред лайфстайл ванът ID.BUZZ и специално разработеният за употреба в градска среда товарен вариант ID. BUZZ Cargo в бъдеще ще завоюват изцяло нови пазарни сегменти за марката в качеството си на модели с изцяло електрическо задвижване. Новият Multivan от своя страна веднага ще поеме ролята на универсален модел с изключителни способности – във версията Multivan eHybrid той ще може да се използва временно като Zero Emission Vehicle, но паралелно с това ще разполага с всички възможности по отношение на комфорта, динамиката и пробега, необходими за първокласни пътешествия на дълги разстояния.