Kia показа първите официални изображения на Concept EV9 като важен етап от ангажимента на компанията към решенията за устойчива мобилност. Футуристичният дизайн на концептуалния модел е вдъхновен от природата, а в създаването му са използвани рециклирани материали от океански отпадъци, които представляват сериозна заплаха за морската екосистема.
Concept EV9 демонстриа посоката на следващия модел на Kia в гамата от изцяло електрически BEV модели на основата на конструктивната платформа E-GMP (Electric Global Modular Platform).
Concept EV9 инкорпорира визията на Kia за SUV сегмента –бъдеща трансформация, която обединява прогресивен дизайн, съвременни технологии и усъвършенствано електрическо задвижване в един новаторски продукт.
Kia ще обяви официалната премиера на Concept EV9 на 17 ноември в рамките на автомобилното изложение AutoMobility LA, което ще се проведе в LA Convention Center, Лос Анджелис.
Kia Corporation представи своята визия за превръщането на компанията в устойчив, отговорен и иновативен лидер в решенията за мобилност, обявявайки своя ангажимент за постигане на неутрален въглероден баланс до 2045г.
Визията на Kia да се превърне в ‘Доставчик на решения за устойчива мобилност’ отразява подхода на компанията към устойчивото развитие, което включва решения за мобилност за потребителите, общините и обществото в глобален мащаб.
Първата значима стъпка от плана е постигане на неутрален въглероден баланс в периода до 2045г., основаващ се на три ключови опорни точки – ‘Устойчива мобилност’, ‘Устойчива планета’ и ‘Устойчива енергия’.
Тези теми ще ръководят действията на Kia в усилията на компанията за намаляване на въглеродните емисии във всички области на дейността - от доставките, логистиката, производството и експлоатацията на превозните средства до изхвърлянето на отпадъците. В периода до 2045г. Kia планира да намали нивата на въглеродните емисии на компанията с 97% в сравнение с тези през 2019г. Компанията ще постигне неутрален въглероден баланс чрез прилагане на допълнителни мерки за пълно компенсиране на оставащите въглеродни емисии.
※ Неутрален въглероден баланс: съотношението между отделения в атмосферата CO2 и отстранения от атмосферата CO2.
Kia показа и концептуалния модел Concept EV9 преди официалното му представяне на изложението AutoMobility LA. Разработката на електромобил с акумулаторно захранване (BEV) също олицетворява ангажимента на Kia за постигане на неутрален въглероден баланс.
Пълна електрификация на основните пазари до 2040г.
Най-голямата част от въглеродните емисии в дейността на всеки голям автомобилен производител възниква при ежедневната употреба на автомобилите на пътя за задоволяване нуждата на клиентите от мобилност. Именно поради тази важна причина, основен приоритет за Kia е преходът от превозни средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ) към изцяло екологична продуктова гама, която включва следващо поколение електромобили с акумулаторни батерии (BEV) и електромобили, захранвани с горивни клетки (FCEV). За тази цел, както и за постигане на нулеви въглеродни емисии в периода на експлоатация на автомобила, Kia ще ускори допълнително прилагането на своята средно- и дългосрочна стратегия Plan S.
Kia се стреми към пълна електрификация на своята автомобилна гама в Европа до 2035г., а от 2040г. гамата на Kia на основните пазари в глобален мащаб също ще включва само BEV и FCEV модели с цел постигане на нулеви емисии при ежедневното използване на превозните средства. Именно в този етап от експлоатационния живот на автомобила Kia ще направи огромна крачка в драстичното намаляване на най-големия източник на въглеродни емисии.
Kia работи и със своите доставчици за намаляване на въглеродните емисии в процеса на доставка на части и компоненти. В тази насока Kia цели създаването на система за мониторинг на въглеродните емисии на своите партньори до 2022г., след което и ще предостави решения на своите доставчици въз основа на получените резултати. Ключов елемент в този план е използването на ‘зелена стомана’, тъй като до този момент стоманодобивната индустрия е един от най-големите източници на въглеродни емисии в световен мащаб.
※ Зелена стомана: стомана, произведена в екологосъобразен процес с намалена употреба на изкопаеми горива.
Защита на морските екосистеми и компенсиране на въглеродните емисии
Kia ще стартира проекта ‘Blue Carbon’ и ще поеме инициативата с активен принос за опазването на околната среда, вместо да се стреми към целта за неутрален въглероден баланс с просто намаляване на емисиите. Проектът ще се фокусира върху опазването и развитието на морските екосистеми, които са особено ефективни в усвояването на въглерода в атмосферата.
※ Син въглерод: въглеродът се абсорбира и съхранява в морските водорасли и крайбрежните зони, което води до ефективно намаляване на количеството въглерод в атмосферата.
За да увеличи количествата син въглерод, Kia ще започне възстановяването и опазването на крайбрежните зони на Корея в сътрудничество с външни партньори. В състава на бреговата ивица на Корея влизат едни от най-обширните приливни крайбрежни площи в света, което я прави много важна за повишаване нивата на синия въглерод.
В своя стремеж за изграждане на устойчиво бъдеще, Kia ще работи и с ‘The Ocean Cleanup’ - организация с нестопанска цел, която разработва и подготвя за мащабно приложение технологии за освобождаване на световните океани от пластмасовите отпадъци. За трайното и ефективно почистване на океаните от количествата отпадна пластмаса, които в момента се намират в океанските води, те трябва да бъдат отстранени, а новото замърсяване с пластмаса трябва да бъде прекратено с ефективни методи. За тази цел ‘The Ocean Cleanup’ е разработила своя „Interceptor“ („прехващач”), който да бъде разположен в реките по целия свят и да предотврати навлизането на пластмасови отпадъци в океаните.
В бъдеще Kia ще работи съвместно с ‘The Ocean Cleanup’ за създаването на система за циркулация на ресурсите. Kia ще осигури материална подкрепа за изграждането на Interceptor устройствата и ще се погрижи за оползотворяването на събраните в процеса на почистване на реките пластмасови отпадъци, използвайки рециклираните материали в автомобилното производство. Kia планира да увеличи дела на използваната от компанията рециклирана пластмаса до 20% в периода до 2030г.
Компанията планира и внедряването на процес за рециклиране на пластмасата в края на експлоатационния живот на превозните средства. Веднъж въведен в действие, процесът ще спомогне за значително увеличение на дела на вторичната употреба на суровини, добити от употребени акумулаторни батерии и пластмаса. В допълнение, от 2022г. Kia планира да стартира с външни партньори пилотни проекти на системи за енергосъхранение SLBESS (second-life battery energy storage systems), изградени от употребявани акумулаторни батерии.
Постигане на RE100 и нулеви емисии във всички обекти на компанията
В периода до 2045г. Kia ще се стреми към постигане на нулеви емисии във всички области на своята дейност – включително и във всички производствени обекти на компанията. RE100 на Climate Group е инициатива за преминаване към 100% възобновяеми източници в производството на електроенергия.
Предвижда се до 2030г. цялата електроенергия в обектите на Kia извън Южна Корея да бъде произвеждана от възобновяеми енергийни източници, а в периода до 2040г. този преход ще бъде завършен и при всички обекти на Kia на територията на Южна Корея. В съответствие с ангажимента на Kia към инициативата RE100, производствените мощности на Kia в Словакия вече са трансформирали своята консумация към 100% зелена електроенергия.
За да спомогне за постигането на тази цел, Kia ще премине активно към производство на фотоволтаична електроенергия за своите обекти в Корея, САЩ, Китай и Индия.
Като част от своята средно- и дългосрочна стратегия Plan S, Kia планира да разшири и употребата на технологията с водородни горивни клетки за енергозахранването на своите бизнес и производствени обекти и да използва за целта зелен водород, при чието добиване не се отделя въглерод в атмосферата.
Kia ще продължи да усъвършенства своите технологии за добив на електроенергия с водородни горивни клетки и прогнозира, че само тази инициатива ще спомогне за намаляването на въглеродните емисии с по един процент всяка година. За да осъществи това намаление, Kia ще приложи иновативни решения като технологията за улавяне, използване и съхранение на въглерода от атмосферата CCUS (Carbon Capture, Utilization and Storage).
Също така, към 2030г. задвижването при всички фирмени превозни средства на Kia ще премине към BEV или FCEV.