Преструктурирането на моделната гама, разширяването на производствените мощности и завладяването на нови целеви групи и пазари са във фокуса на стратегията, с която MINI, като световен производител на премиум автомобили, създава условия за печеливш растеж. По този начин MINI се развива в марка, която все повече допринася за устойчивата рентабилност на BMW Group. MINI постоянно се концентрира върху автомобилните сегменти, технологиите за задвижване и услугите на бъдещето. Особено внимание се отделя на електрическата мобилност, засиленото участие в сегмента на кросоувърите и премиум компактните автомобили и укрепването на пазарната позиция в Китай. При това MINI разчита на способността, здраво вкоренена в традицията на марката, да преосмисли съществуващото, да поставя под въпрос статуквото и да вижда предизвикателствата като възможности.
Още преди шест десетилетия classic Mini успява по разнообразни начини да впечатли различни целеви групи със радостта от шофирането и креативно оползотворяване на пространството. Спектърът се простира от Mini Van с разширени транспортни възможности до ексклузивните варианти Wolseley Hornet и Riley Elf. Освен това, само около година след дебюта на революционния малък автомобил, се появява и Mini Cooper – базата за още по-висока радост от шофирането на пътя и по-късни успехи в моторните спортове. Дори след като преди 20 години марката е възродена и на пазара е въведено модерното MINI, типичните характеристики на новия премиум малък автомобил скоро са пренесени и в други варианти на модела. Актуалната гама в сегмента на малките автомобили включва моделите MINI 3 врати, MINI 5 врати и MINI Cabrio.
Освен това MINI успява успешно да се наложи и в премиум компактния сегмент. Практичните и екстравагантни MINI Clubman с шест врати и MINI Countryman като стабилен всестранен талант в популярния кросоувър стил гарантират, че клиентите могат да се насладят на типичното за марката Gokart усещане и отвъд границите на градската мобилност. Освен това желанието на MINI Community за индивидуален стил се отчита предвид както сега, така и в бъдеще с атрактивни специални модели и ексклузивни малки серии. Марката John Cooper Works, която вече е интегрирана в MINI, е представена с два изключително спортни модела в сегмента на малките автомобили и компактните автомобили. MINI John Cooper Works GP (среден разход на гориво: 7,3 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани), което се произвежда в малка серия, е олицетворение на особено интензивна страст към моторните спортове със своя четирицилиндров турбодвигател с мощност 225 кВт/306 к.с.
Последователна електрификация, типична за MINI радост от шофирането
Успоредно с това типичното MINI усещане вече обогатява и света на електрическата мобилност. Пътят се проправя от Plug-in хибриден модел на базата на MINI Countryman. Само MINI Cooper SE Countryman ALL4 (среден разход на гориво: 2,1 – 1,7 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,5 – 14,8 кВтч/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 47 – 39 г/км според WLTP) през 2019 година има дял от 5% в общите продажби на електрифицирани автомобили на марката. Няколко месеца по-късно и след въвеждането на MINI Cooper SE (среден разход на гориво: 0,0 л/100 км; среден разход на електроенергия: 17,6 – 15,2 кВтч/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 0 г/км според WLTP) този дял се повишава до 10% при всички новорегистрирани модели на марката. През първата половина на 2021 г. делът на електрифицираните модели в общите глобални продажби на британската премиум марка нараства до над 15%.
Още през 2023 г. MINI ще представи първия модел от ново поколение чисто електрически автомобили. Бъдещото основно портфолио от автомобили с чисто електрическо задвижване ще включва MINI 3 врати и кросоувър модел в сегмента на малките автомобили и в премиум компактния сегмент. С конвенционално задвижване с двигател с вътрешно горене ще се предлагат и малки автомобили на марката и кросоувър модел в премиум компактния сегмент. За целевите групи и регионите, чиито нужди от мобилност не могат или все още не могат да бъдат задоволени с чисто електрическо задвижване, идеалното решение в бъдеще автомобили ще продължават да бъдат автомобилите с високоефективни бензинови и дизелови двигатели. MINI предполага, че изцяло електрическите автомобили ще представляват 50 % от общите глобални продажби на MINI до 2027 г. Последният нов модел MINI със задвижване с двигател с вътрешно горене ще излезе на пазара още през 2025 г. От началото на 2030-те години MINI ще бъде напълно електрическа марка.
Последователната електрификация предлага и нови перспективи и възможности за марката John Cooper Works. MINI работи интензивно върху концепции за моделите на John Cooper Works с електрифицирано задвижване. Целта е към електрическата мобилност да се пренесе динамичният характер на марката, който е вдъхновен интензивно от страстта към моторните спортове. По този начин по уникален начин могат да бъдат съчетани устойчивостта и изключителния спортен дух.
Моделна офанзива в Crossover и премиум компактния сегмент
Друг основен елемент в стратегията за печеливш растеж е засиленото участие на MINI в класа кросоувър. В този сегмент MINI съчетава типичната за марката радост от шофирането с технология за устойчиво шофиране. За да може да се възползва още по-интензивно от преди от глобалния растеж в този автомобилен клас, MINI ще предлага и кросоувър модел в сегмента на малките автомобили, който ще бъде само с чисто електрическо задвижване. Наследникът на настоящия MINI Countryman, който е изключително успешен в премиум компактния сегмент, ще се произвежда от 2023 г. Ще се предлага както с електрифицирано задвижване, така и с двигател с вътрешно горене.
MINI вече генерира около 40 % от световните продажби на автомобили с модели от премиум компактния сегмент. Наследникът на настоящото MINI Countryman е проектиран да използва този потенциал още по-всеобхватно от преди. Освен това MINI работи върху разработването на нова автомобилна концепция в премиум компактния сегмент, която отчита желанията на много клиенти за допълнителен пространствен комфорт и повишена гъвкавост. Богатство от креативни решения в тази област беше представено с MINI Vision Urbanaut. То предизвика въодушевление преди всичко със своя гъвкав интериор, който е особено устойчив по отношение на избора на материали и функционалността. По този начин концепцията пренася типичния MINI принцип за творческо оползотворяване на пространството в бъдещето на градската мобилност. Тази автомобилна концепция също така изпълнява изискването за генериране на типичните за MINI максимална радост от шофирането, пространство и индивидуалност върху най-малката площ в сегмента.
Нови производствени мощности, още по-силно присъствие в Китай
Най-големият в света и все така динамично развиващ се автомобилен пазар в Китай ще стане значително по-важен за MINI в бъдеще. Около 10% от всички нови автомобили, произведени от марката, в момента се доставят на клиенти в Китай. За да участва в положителното развитие на пазара в Китай и да може да продава там значително по-голям брой автомобили, MINI скоро ще премине от статут на вносна марка към локален производител на автомобили.
От 2023 г. нататък новите модели от сегмента на малките автомобили, разработени за чиста електрическа мобилност, ще се произвеждат в Китай в новопостроен автомобилен завод в Източен Китай. С произвежданите там автомобили MINI ще отговори на нарастващото търсене на мобилността с нулеви локални емисии както в Китай, така и на другите глобални пазари. Сътрудничеството с китайския партньор се основава на ясен принцип: производството следва пазара. С произведените на място автомобили MINI може да обслужва нарастващия китайски автомобилен пазар и в същото време да поддържа стабилно производство на други места. Производството на следващото поколение на актуалното MINI Countryman също ще започне през 2023 г. Новият модел на кросоувъра за премиум компактния сегмент ще се произвежда в завода на BMW Group в Лайпциг. Така бъдещото MINI Countryman ще бъде първото MINI, произведено в големи серии в Германия. Всички останали модели MINI се произвеждат в завода MINI в Оксфорд. Следователно традиционното производствено място ще остане сърцето на производството, точно както Великобритания ще бъде и домът на марката MINI в бъдеще.