Volkswagen представи прототипа ID.BUZZ с възможности за автономно движение

Volkswagen представи прототипа ID.BUZZ с възможности за автономно движение

Със своята черно-бяла маскировъчна окраска и висока надстройка на покрива, ID. BUZZ AD1 се движи с тихо бръмчене в залата, в която в навечерието на изложението IAA Mobility 2021 ще се проведе събитието New Auto Night на Volkswagen Group. Tова е един от първите пет прототипа на Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWN) със система за автономно движение, използващи технологичната основа на бъдещите изцяло електрически модели Bulli. От началото на 2025 година серийната версия на ID.BUZZ AD1 (Autonomous Driving) ще се използва в различни услуги за мобилност като предлаганите от компанията MOIA. В Мюнхен е и европейската централа на Argo AI - глобалната технологична компания за системи за автономно движение, която си партнира с VWN в разработката на цялостната система за автономно управление SDS (self-driving system), включително карти, хардуер, софтуер и „облачна” поддържаща инфраструктура за ID. BUZZ AD1. В рамките на услугата за съвместна мобилнст (т.нар. „ridepooling”) на компанията MOIA, от 2025 година в Хамбург автономният ID. BUZZ AD1 ще превозва своите пътници до желаната цел напълно самостоятелно. „Volkswagen Group се трансформира от производител на превозни средства във водещ, софтуерно ориентуиран глобален доставчик на мобилност“, посочи главният изпълнителен директор на компанията д-р Херберт Дийс в рамките на събитието. „Ние сме компанията, която дава нова дефиниция на понятието мобилност – с устойчиви, свързани и безопасни решения за мобилност, насочени към бъдещите поколения."

Argo провежда активни изпитания с прототипи на ID. BUZZ AD1 в много градски райони, включително и в Мюнхен. Системата за автономно управление на Argo включва множество сензори, софтуер и компютърни платформи, които набират пълна 360-градусова информация за околната среда на автомобила, предвиждат действията на пешеходци, велосипедисти и други участници в движението и управляват работата на задвижването, спирачната система и кормилното управление по начин, който да гарантира типичното за опитните водачи безопасно и естествено движение на автомобила.

За да постигне безопасно автономно движение, системата на Argo AI използва видеокамери, радарни и лидар сензори. Специално разработеният от специалистите на компанията Argo Lidar е разположен високо на покрива на прототипите на ID. BUZZ AD1 и е в състояние да открива обекти на разстояние от над 400 метра. Неговата патентована гайгерова технология може да улавя дори и най-малките частици светлина (единичен фотон), поради което „вижда” отлично дори обекти с ниска отразяваща способност, като черни на цвят превозни средства например и така дава възможност за оформяне на много прецизна картина на околната среда .

Изпитанията на ID. BUZZ AD1 се извършват в сътрудничество с Volkswagen Лекотоварни автомобили в развойния център на Argo AI в Нойфарн, близо до Мюнхен. Argo разполага също и със закрит тестов полигон на площ от девет хектара в близост до летището в Мюнхен, на който се извършват реални симулации в уникалната за европейските условия на шофиране пътнотранспортна обстановка, в допълнение към изпитанията на основния полигон на компанията в САЩ. „Сформирането на тестовия автопарк на ID. BUZZ AD1 е крайъгълен камък в нашето партньорство с Volkswagen Лекотоварни автомобили“, посочва Брайън Салески, основател и главен изпълнителен директор на Argo AI. „Стъпвайки на основата на нашето петгодишно развитие и опита от нашата дейност в големите градове със сложна инфраструктура в САЩ, ние очакваме с нетърпение да започнем скоро и реалните изпитания по улиците на Мюнхен в подготовка за премиерата на новата мобилна услуга за споделено пътуване с автономно движещи се автомобили на MOIA.“

В рамките на своите планове за развитие на услугите с автономни превозни средства, Volkswagen Лекотоварни автомобили ще демонстрира в затворената среда на изложението IAA как движението във вътрешните градски части може да бъде облекчено чрез услугите за споделено пътуване (ridepooling) и в същото време да стане по-безопасно благодарение на системите за самостоятелно управление - „Системата за оценка на околната среда, включваща шест лидара, единадесет радара и четиринадесет видеокамери, разположени по целия автомобил, може да улови много повече информация от който и да било водач от неговото място зад волана“, посочва Кристиан Зенгер, ръководител на отдела за автономно движение във Volkswagen Лекотоварни автомобили. Марката разполага със свое собствено поделение за развитие в областта на автономното движение и притежава дял от компанията Argo AI.

Докато ролята на Volkswagen Лекотоварни автомобили и Argo AI е свързана с разработката на автономните автомобили и системата за автономно управление, MOIA е третият важен участни в създаването на услуга за автономна мобилност. Дъщерното дружество на Volkswagen вече разполага с богат опит в областта на услугите за мобилност и управлението на автопаркове. За много кратко време MOIA създаде най-голямата в Европа услуга за споделено пътуване (ridepooling) с шофьори и изцяло електрически автомобили, която вече е превозила милиони пътници. От 2025 година MOIA ще бъде първата компания, която ще използва новия ID. BUZZ AD1. „С нашия опит и знания ние допринасяме за успешното сътрудничество с Argo AI и Volkswagen Лекотоварни автомобили и в допълнение към нашата редовна услуга ще разработим и нов вид услуга за автономна мобилност“, посочи Робърт Хенрих, главен изпълнителен директор на MOIA. „Градовете по цял свят се стремят да постигнат по-ефективна и екологично благоприятна организация на движението. Услугата за споделено пътуване с автономни автомобили подобрява градската мобилност, повишава безопасността по пътищата и прави градовете по-привлекателни за живеене. Хамбург ще бъде първият град, който ще предложи новата услуга за автономно споделено пътуване.”

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички