Volvo със силно начало на годината

Volvo със силно начало на годината

Volvo Cars отчете рекордни продажби през първата половина на 2021 г., като продаде 380 757 автомобила в световен мащаб, което е ръст от 41,0% в сравнение със същия период на миналата година.

Общото увеличение на продажбите се дължи на силното търсене в Китай, САЩ и Европа, като всички те отчитат двуцифрен ръст в сравнение със същия период на миналата година, когато пазарните условия бяха засегнати от пандемията Covid-19.

За месец юни Volvo Cars продаде 68 224 автомобила в световен мащаб, което е с 11.0% повече в сравнение със същия месец на миналата година.

За първите шест месеца на 2021 г. броят на автомобилите на Volvo, продадени онлайн, се е увеличил повече от пет пъти в сравнение със същия период на 2020 г. Общото увеличение се дължи на нарастващото търсене на клиенти в комбинация с разширена оферта на повече пазари.

Гамата Recharge на Volvo Cars с изцяло електрически или хибриден вариант остава популярна сред клиентите и представлява 24,6% от всички автомобили на Volvo, продадени в световен мащаб през първите шест месеца на годината. В сравнение с първата половина на 2020 г. делът на моделите Recharge се е увеличил с близо 150%.

За първите шест месеца европейските продажби са нараснали с 35,4% до 166 822 продадени автомобила в сравнение със същия период на 2020 г., който е засегнат от пандемията Covid-19. Увеличението за периода се дължи главно на силни резултати в Обединеното кралство. През юни европейските продажби завършиха на 28 695 автомобила, което е ръст от 1,3%.

В България за същият период се наблюдава 42% увеличение на продажбите като само за 6 месеца в нашата страна са продадени 122 автомобила в сравнение с 86 през изминалата година. Този ръст се дължи не само на най-продаваните модели от SUV гамата на бранда – ХС90, ХС60 и ХС40, но и на отличното представяне на Volvo S60. През първата половина на годината спортния седан на Volvo е претърпял увеличение от 170% в продажбите си у нас спрямо същия период на миналата година.

Продажбите в САЩ достигнаха 63 754 автомобила през първите шест месеца, което е с 47,4% повече в сравнение със същия период на миналата година. Линията на SUV на компанията, водена от XC60, XC90 и XC40, остана популярна в региона, допринасяйки за нарастването на обема за периода. През юни продажбите в САЩ са нараснали с 18,0% до 12 258 автомобила.

Продажбите в Китай достигнаха 95 252 автомобила през първото полугодие, което е ръст от 44,9% в сравнение със същия период през 2020 г. Продажбите за месец юни достигнаха 16 680 автомобила, което е с 10,4% повече.

41.0%

За първите шест месеца на 2021 г. XC40 е най-продаваният модел в световен мащаб с продажби от 118 121 автомобила (2020: 68 359), следван от XC60 с общи продажби от 113 500 автомобила (2020: 78 761 броя) и Volvo XC90 с 54 177 автомобила продадени (2020: 37 918 единици).

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти