Audi отбелязва 50 години от раждането на слогана си "Vorsprung durch Technik“

Audi отбелязва 50 години от раждането на слогана си "Vorsprung durch Technik“

Слоганът „Vorsprung durch Technik“ (Напредък чрез техника) на Audi отбелязва своята 50-та годишнина през тази година. Дори половин век след своето възникване световноизвестният слоган на марката с четирите пръстена запазва напълно своята привлекателност. И всяка година зад него има малко повече история. В този важен момент компанията поглежда назад към множество иновации в рамките на пет десетилетия, които демонстрират защо „Vorsprung durch Technik“ не е просто слоган за Audi – той също е израз на ориентирания към бъдещето подход на компанията.

Раждането на слогана

През 1969 г. Auto Union GmbH, чиято централа е в Инголщат, и Neckarsulmer NSU Motorenwerke се сливат, за да създадат Audi NSU Auto Union AG с адрес в Некарзулм. Гамата от модели на новата компания се простира от двигателите с въздушно охлаждане на серията NSU Prinz със задно предаване, през четирицилиндровите двигатели с водно охлаждане на Audi 60 и Audi 100 с предно задвижване, до роторния двигател на NSU Ro 80 с футуристичен дизайн. Идеята да се предаде това технологично многообразие като конкурентно предимство дава Ханс Бауер през 1970 г. Служителят в рекламния отдел на Audi NSU измисля слогана, който ще стане познат на хора по целия свят: „Vorsprung durch Technik“.

Новият слоган се появява за пръв в пълноразмерна реклама през януари 1971 г. Скоро клиентите го виждат и в брошурите на Audi NSU. Audi 100, Audi 100 Coupé S, Audi 80 или Audi 50 – всички те вече представляват „Vorsprung durch Technik“. Слоганът е адаптиран през годините по много начини, включително „Audi. Една добра технология“ или „Audi. Релаксиращо шофиране с перфектна технология“, но компанията скоро се завръща към запомнящия се оригинал. С представянето на Audi quattro през 1980 г. слоганът започва да се използва по-често в рекламни материали. Най-голямата осветена реклама в Европа към онзи момент е монтирана на висока сграда до аутобан A9 към отбивката за Инголщат-Норд: червеникаво-кафявият овал на Audi със слогана „Vorsprung durch Technik“. Слоганът се превръща в ясна част от корпоративната идентичност на Audi през октомври 1986 г., когато се използва в търговските брошури на Audi 80. Днес, петдесет години по-късно, той се е превърнал в синоним на компанията.

Променяща се технология

В нова специална изложба, озаглавена „Непрекъснат напредък – 50 години на Vorsprung durch Technik“, която ще дебютира през декември, Audi ще покаже на посетителите в Audi Forum Neckarsulm своята страст за технология през годините.

Но кои иновации положиха основата на това „Vorsprung durch Technik“ да продължава да демонстрира стремежа за иновации в Audi, както и че слоганът все още се използва във всички рекламни материали на Audi? Оливер Хофман, член на Управителния съвет на AUDI AG за техническа развойна дейност: „Най-важната разработка за мен е технологията quattro. Тя не само е основата за нашите успехи в рали състезанията, но също така символизира прехвърлянето на нашия опит от състезателните надпревари към серийното производство. Оттогава quattro и Audi вървят ръка за ръка. Също толкова важно е първото Audi A8 с технология Audi Space Frame през 1994 г., което ни помогна най-накрая да затвърдим мястото си в премиум сегмента“.

„Десетилетието на Audi“ стартира на Льо Ман в началото на 21 век. С нови технологии като FSI, Turbo-FSI, лазерни светлини, технология Ultra и хибриди, марката с четирите пръстена доминира известното състезание на дълго разстояние като ненадминатия сериен победител. Своя дебют направи и алуминиевият компактен автомобил A2 1.2 TDI: това беше първият и до този момент единствен четириместен трилитров автомобил.

Компанията направи следващия гигантски скок през 2018 г. с представянето на Audi e-tron – първият изцяло електрически автомобил на Audi, влязъл в серийно производство, който предлага пробег от 400 км и проправи пътя за електромобилност в премиум сегмента. Три години по-късно на пазара се появи Audi e-tron GT2 – с революционен дизайн и като доказателство, че бъдещето на електрическата мобилност ще бъде вълнуващо. Най-новата кампания на марката „Future is an Attitude“ подчертава ориентирания към бъдещето подход на Audi непрекъснато да поставя под въпрос остарелите възгледи за мобилност.

В края на 2010-те години устойчивостта се превърна в основна цел на компанията. „Ето защо Audi е поела постоянен ангажимент към околната среда, комбинирайки множество мерки за ефективност на ресурсите и намалявайки екологичния отпечатък в своята програма за околната среда „Mission Zero“, независеща от местоположението“ споделя Хилдегард Вортман, член на Управителния съвет на AUDI AG за продажби и маркетинг. Целта: Audi да бъде неутрална по отношение на въглеродните емисии до 2050 г. „Превръщаме се в доставчик на устойчива премиум мобилност и искам да бъдем лидер в тази сфера. Ето защо фокусираме усилията да сме технологичен лидер по отношение на екологичното шофиране. В съответствие с това Audi няма да представя нови модели с двигатели с вътрешно горене след 2026 г.“ обяснява Вортман. Също така стремежът към електрификацията продължава: „Предефинираме напредъка и се фокусираме върху устойчивостта, дигитализацията и електрификацията. Трябва да допринесем за едно приятно за живеене бъдеще чрез значими технологии“.

Относно това дали стремежът на обществото към нови технологии ще улесни Audi в това да продължи с напредъка, Хофман отговаря: „Винаги е било наш приоритет да не бъдем движени от промяната, а да бъдем двигатели на промяна“. В епохата на нова мобилност ние гледаме на напредъка не просто като на най-висшата форма на инженерство, модерен дизайн и дигитално изживяване. Ние също така мислим извън автомобила. В бъдещето ще става въпрос повече за всеобхватни решения за мобилност, което включва и въпроса с инфраструктурата. С пилотния проект на хъб за зареждане на Audi ние разработихме гъвкава концепция за зареждане за бъдещи пикови нужди, която може да се използва на различни места“. Вортман добавя: „Audi няма да се осланя на технологичния напредък от изминалите години. Audi е най-прогресивната марка в премиум сегмента, тъй като винаги гледаме на бъдещето като възможност и активно го оформяме. „Vorsprung“ е състояние на ума“.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички