Новият Golf R Variant – мощ, динамика и простор в купето

Новият Golf R Variant – мощ, динамика и простор в купето

С максималната си мощност от 235 кВт (320 к.с.)1, новият Golf R Variant е най-мощният и динамичен Golf Variant в досегашната история на модела. По-висока мощност и повече динамика в поведението на пътя, многобройни технологични иновации, повече вътрешно пространство и по-силни емоции – всичко това прави новия Golf R Variant по-добър от когато и да било преди. Включената в стандартното оборудване система за двойно предаване 4MOTION с функция R Performance Torque Vectoring се задвижва от двигател 2.0 TSI с максимален въртящ момент от 420 Нм.

Тягата се предава чрез предназначена специално за R модела 7-степенна предавателна кутия с два съединителя, а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 4,9 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч, но с допълнително предлагания пакет R Performance е възможно тя да бъде увеличена до 270 км/ч. Пакетът включва също 19-цолови джанти и допълнителните режими на шофиране Special (режим Нюрбургринг) и Drift (за дрифтове). Многобройните асистиращи системи и последното поколение инфотейнмънт гарантират още по-високи нива на безопасност, комфорт и удобство.

Въпреки изключителните си спортни характеристики, Golf R Variant запазва чудесната функционалност и птактичните предимства, които всички очакват от Golf Variant – комби модел с универсални възможности и удобство, ориентиран към приятното прекарване на свободното време и нуждите на модерното семейство. Един наистина подходящ Variant за всички сфери на живота. При това практичността му при ежедневна употреба по никакъв начин не се нарушава от специално разработената спортна R ходова част (с намален с 20 мм клиренс), както и духа на моторните спортове в процеса на развойната дейност. „Golf R Variant е перфектната комбинация от компактния хечбек Golf R2 и комбито Variant. Спортностният дух, динамичните характеристики и емоциите в него са съчетани с простора, многофункционалната гъвкавост и технологичните иновациите“, отбелязва ръководителят на R отдела във Volkswagen Свен Смийтс. Интериорът на R Variant оползотворява напълно по-дългото с 66 мм в сравнение с Golf междуосие на Golf Variant, като от удобствата и възможностите на по-просторното купе се възползват преди всичко пътниците на задните места - максималното пространство в областта на краката нараства от 903 мм на 941 мм. Обемът на багажника от 611 литра на свой ред може да бъде увеличен бързо и лесно до максималния капацитет от 1642 литра до тавана след сгъване на втория ред седалки. За първи път Golf R Variant се предлага като опция и с теглич с общо допустимо тегло на прикачния товар (със спирачки) до 1,9 тона и допустимо натоварване на теглича от 80 килограма.

Най-спортният Golf Variant в историята с множество специални R детайли

Типичните за R моделите отличителни белези като предната броня с аеродинамичен спойлер и странични дефлектори доминират във внушителната външност на новия Golf R Variant. В силуета вниманието привличат по-широките странични елементи, лакирани в основни цвят на каросерията. Напълно нови са и специфичната R задна броня с дифузор в черен гланц, както и спортната изпускателна система с две хромирани двойни изпускателни тръби, създадена специално, за да покрие по-високите изисквания на Volkswagen R. Новият модел се предлага в три цвята – типичният за R-моделите син металик Lapiz Blue, белият Pure White и черният Deep Black с перлен ефект.

И Golf R Variant, подобно на хечбек версията Golf R, използва изцяло нова система за двойно предаване 4MOTION с функция R Performance Torque Vectoring за селективен контрол на въртящия момент на колелата на задния мост, която разпределя тягата не само между предния и задния мост, а и между двете задни колела. Благодарение на това, пъргавината на новия Golf R Variant се увеличава значително, като положителният ефект в динамично отношение е особено осезаем в завой. Чрез Vehicle Dynamics Manager, двойното предаване е свързано постоянно и с други системи за контрол на динамиката на ходовата част като електронната блокировка на диференциала XDS и адаптивното управление на окачването DCC. В резултат на това се постига много по-прецизно и неутрално като характеристики поведение на пътя, оптимални показатели по отношение на сцеплението и изключителна пъргавина. С други думи – идеални предпоставки за максимално удоволствие от шофирането. Фините настройки на Golf R Variant са плод на традиционната при всички R модели изпитателна програма на Северната отсечка на пистата Нюрбургринг.

Двата нови профила на шофиране повишават удоволствието зад волана и безопасността на пътя

Допълнително предлаганият пакет R Performance включва два допълнителни профила на шофиране. При Special всички ключови параметри на силовото предаване използват конфигурации, предназначени за справяне с предизвикателствата на сериозни състезателни трасета като Северната отсечка на пистата Нюрбургринг например. За забавление извън обществената пътна мрежа е предназначен и профилът на шофиране Drift, който разкрива изцяло нови измерения на динамиката на пътя и прави дрифтовете много по-приятни и безопасни.

Четирите профила на шофиране Comfort, Sport, Race и Individual се предлагат като част от стандартното оборудване на модела. Водачите могат да настроят работата на ESC съобразно своите индивидуални изисквания просто с натискане на бутон за избор на една от двете настройки. Системата ESC може да бъде и напълно изключена (режим ESC off), като единствено при извънредни ситуации на пътя функцията за автономно аварийно спиране АЕВ и асистенцията на управлението при избягване на препятствия на платното Swerve Support могат да включат системата ESC в пълния й функционален обем.

Четирицилиндровият двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор и работен обем 1984 см3 от серията EA888 бележи четвъртия си еволюционен етап и вече развива максимална мощност от 235 кВт (320 к.с.). Това е с 14 кВт (20 к.с.) по-високо постижение от мощността на предходния модел. Максималният въртящ момент също бележи ръст от 400 Нм на 420 Нм и е на разположение още в ниските оборотни режими на двигателя - при едва 2100 об/мин и остава постоянен на същото високо равнище чак до 5350 об/мин. Разбира се, новият двигател отговаря и на изискванията на актуалния емисионен стандарт EU6 AP. Колелата на предния мост използват нова спирачна система с 18-цолови спирачни дискове. Това означава, че те са с 25.4 милиметра по-голям диаметър от тези при предходния модел. Новите дискове използват конструкция със стоманени щифтове, свързващи ги с централната част от лека алуминиева сплав, която намалява неокачвената маса на всяко колело с по 600 грама. Управлението на спирачната система се осъществява от специално разработен за спортния комби модел алгоритъм в електромеханичното сервоуправление, който регулира прецизно необходимото усилие с отчитане на скоростта на движение. Видимите компоненти на спирачната система се отличават със забележително синьо оцветяване с емблемата R отгоре като своеобразен визуален удивителен знак.

Golf R Variant е автентичен R модел и по отношение на изпълнението на интериора

Сред изключителните елементи в стандартното оборудване на новия Golf R Variant са новият мултифункционален спортен кожен волан и първокласните предни спортни седалки с интегрирани облегалки за глава и сини на цвят R емблеми. Централните части на седалките са тапицирани с текстилна„R“ материя в черно и синьо, а вътрешната страна на страничните опори е облицована с микровелур ArtVelours в сиво Flint Grey. Моделът мже да се поръча и с допълнително предлагания пакет кожени тапицерии Nappa, който включва активен климатичен контрол на предните седалки и облицовки на вратите с декоративни панели в стил карбон и сини апликации.

Контролните прибори пред водача са почти изцяло променени в сравнение с тези при предходния модел, като функциите на класическите уреди за управление и аналоговите контролни прибори са заменени с чувствителни на докосване сензорни бутони, плъзгачи и екрани. Специално разработеният R Digital Cockpit Pro предлага изключителни за модела функции като нови, хоризонтални графични показания на оборотомера в горния край на изцяло цифровия дисплей, както и таймер за отчитане на времето на обиколка на състезателната писта. Ако желае, водачът може да управлява част от функциите в новия модел и посредством новата интелигентна система за гласови команди с естествени фрази.

Подобно на всички съвременни модели на Volkswagen, новата инфотейнмънт система на базата на MIB3 осигурява пълна комуникационна свързаност на борда на Golf R Variant. Посредством Volkswagen ID. системата осигурява достъп до разнообразните онлайн услуги в екосистемата Volkswagen We на марката и дава възможност за многобройни индивидуални настройки и предпочитания, които се запаметяват в облака. Екраните на блока на контролните прибори Digital Cockpit Pro и на инфотейнмънт системата са поставени оптимално в непосредственото зрително поле на водача и осигуряват ясна видимост и контрол по всяко време.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти