Гледай на живо

Контролна среща: България (U16) - Вестфалия (U16) 0:1

Peugeot представи претендентът си за победата в "24-те часа на Льо Ман"

Peugeot представи претендентът си за победата в "24-те часа на Льо Ман"

PEUGEOT вдигна завесата пред новия 9X8, хиперавтомобилът, който е готов да направи своя състезателен дебют в Световния шампионат по издръжливост на FIA (FIA WEC) през 2022 г. Захранван от хибриден силов агрегат с трансмисия със задвижване на всички колела, този хиперефективен прототип се вписва идеално в стратегията за нео-производителност на PEUGEOT, насочена както към серийните, така и към състезателните автомобили, осигурявайки отговорна производителност. Работата на инженерния екип на PEUGEOT SPORT и на PEUGEOT Design беше координирана по-добре от всякога, за да се създаде 9X8, който провъзгласява нова ера в моторните спортове със своите плавни линии, отсъствие на задно крило и силна идентичност на марката. Внедрените иновативни технически решения и наподобяващата хищник стойка се открояват като несъмнени отличителни черти на PEUGEOT.

PEUGEOT 9X8 – най-новият претендент на марката в състезанията по издръжливост – е пряк наследник на PEUGEOT 905, победител в "24-те часа на Льо Ман" през 1992 г. и 1993 г., и на PEUGEOT 908, който спечели класическото френско състезание през 2009 г. Новият прототип е готов да продължи дългото и успешно участие на марката в моторните спортове от световна класа с висококонкурентни автомобили, които се отличават със силната, незабавно разпознаваема идентичност на бранда.

Формите и аеродинамичните характеристики на PEUGEOT 9X8 са също така плод на обединените усилия на развойните инженери, работещи под ръководството на техническия директор на PEUGEOT Sport Оливие ЖАНСОНИ, и на дизайнерския екип, воден от директора по дизайна на PEUGEOT Матиас ХОСАН.

„9“ продължава серията, използвана от производителя за неговите предишни първокласни автомобили за състезанията по издръжливост, конкретно PEUGEOT 905 (който се състезава от 1990 до 1993 г.) и 908 (2007 до 2011 г.), които се превръщат в емблеми на марката.

„X“ се отнася за технологията за задвижване на всички колела и хибридния силов агрегат на хиперавтомобила на PEUGEOT, който въплъщава стратегията за електрифициране на марката в света на моторните спортове.

„8“ е суфиксът, използван за имената на всички настоящи модели на PEUGEOT, от 208 и 2008, до 308, 3008, 5008 и, разбира се, 508, който съвсем наскоро премина през ръцете на инженерите и дизайнерите, изработили хиперавтомобила, за да стане първият автомобил с марката Peugeot Sport Engineered.

В Световния шампионат по издръжливост на FIA през 2022 г. ще се състезават два автомобила PEUGEOT 9X8.

„Тъй като 9X8 е PEUGEOT, първоначалната скица, която насочи нашата работа, изобразяваше голяма котка, готова за скок - поза, която подсказахме чрез леко наклонения напред кокпит“, отбелязва директорът по дизайна на PEUGEOT Матиас ХОСАН. „Цялостните линии на PEUGEOT 9X8 изразяват стиловите акценти на марката, докато неговите елегантни, впечатляващи, изтънчени форми вдъхват емоция и динамизъм.“

„Това е първият състезателен автомобил, който се отличава със стил до такава степен“, каза Кевин МАГНУСЕН.

Предният и задният светлинен подпис на 9X8, с формата на трите наподобяващи нокти черти, са познати търговски марки на PEUGEOT, докато новото лого на марката, изобразяващо лъвска глава, съдържа подсветка и е разположено отпред и от двете страни на автомобила. Цветът Selenium Grey и контрастиращите зелено-жълти акценти в цвят Kryptonite по каросерията и в кокпита напомнят цветовото решение, избрано за новата линия PEUGEOT SPORT ENGINEERED, която беше представена с 508 и 508 SW.

Отвън, изваяните джанти допринасят за балансираните линии на изчистените, елегантно оформени флангове, въздушните отвори на калниците разкриват върха на гумите, а перфектно интегрираните огледала създават впечатлението, че въздушният поток преминава по автомобила безпрепятствено.

„БЕЗ КРИЛО“ — Максимално възползване от регламентите за хиперавтомобилите на Льо Ман

Задните крила за първи път се появяват в "24-те часа на Льо Ман" при Chaparral 2F, който участва в състезанието през 1967 г., така че това е първият път, когато използването им се поставя под съмнение за повече от половин век. Иновативната задна част на 9X8 произтича от изследванията, проведени от инженерния екип на PEUGEOT Sport.

„Отсъствието на задно крило при PEUGEOT 9X8 е голяма иновативна стъпка“, казва директорът на Stellantis Motorsport Жан-Марк ФИНО. „Постигнахме степен на аеродинамична ефективност, която ни позволява да се премахне тази характеристика. Не питайте как обаче! Възнамеряваме да запазим това в тайна, докато можем!“

Премахването на задното крило осигурява свободата да се проектира такъв елегантен силует, какъвто не е виждан от десетилетия. Действително, работейки в тясно сътрудничество със своите колеги инженери, дизайнерите се възползват максимално от възможността да създадат хармонично съчетание от динамични, изваяни форми, които образуват чиста, плавна повърхност между изявените арки на колелата.

Хиперефективен хибриден силов агрегат

От обявяването през септември 2020 г. на участието на PEUGEOT в новия клас в състезанията по издръжливост, заводът във Версай, близо до Париж, работи трескаво по 9X8.

Междувременно предно-разположеният мотор-генератор с мощност 200 kW, 7-степенната секвенциална предавателна кутия и батерията са в процес на сглобяване в съответствие с графика за изпитвания на стенда. Мощната, технологично усъвършенствана, високоволтова (900 V) батерия с висока плътност се разработва съвместно от PEUGEOT Sport и Saft, дъщерно дружество на TotalEnergies.

Льо Ман, лаборатория за PEUGEOT

В допълнение към своята аеродинамична, механична и електронна ефективност, новият автомобил ще демонстрира богатия инженерен експертен опит на PEUGEOT в безкомпромисния свят на състезанията по издръжливост. 24-те часа на Льо Ман е пословично вълнуващо събитие и 5400-те километра, които изминават автомобилите в хода на състезанието, са почти разстоянието, изминавано за един сезон на Формула 1, така че ефективността и надеждността са от жизненоважно значение.

Пол ди Реста – шотландец / 35 / бивш пилот от Формула 1 / шампион от DTM през 2010 г.:

„Всички се чудеха как ще изглеждат хиперавтомобилите и сега те са тук. Агресивната, иновативна стойка на 9X8 и силната идентичност на марката са голяма изненада.“

Лоик Дювал – французин / 39 / победител в 24-те часа на Льо Ман през 2013 г. / шампион от Световния шампионат по издръжливост през 2013 г.:

„Има автомобили, които гледате и казвате, че са хубави в три-четвърти изглед отпред, да речем, или отстрани, отпред или отзад. 9X8 изглежда страхотно от всеки ъгъл!“

Микел Йенсен – датчанин / 26 / пилот от състезания по издръжливост / шампион от ELMS LMP3 през 2019 г.:

„Линиите на 9X8 са много различни от тези, които бяха разкрити или подсказани през последните месеци. Ще бъде исторически момент, ако успеем да спечелим с този автомобил, защото нищо в този стил не е било опитвано никога преди.“

Кевин Магнусен – датчанин / 28 / бивш пилот от Формула 1 / пилот в състезания по издръжливост на IMSA:

Густаво Мензес – американец / 26 / пилот от Световния шампионат по издръжливост / победител в категория LMP2 на Льо Ман през 2016 г. / световен шампион в категория LMP2 през 2016 г.

„9X8 обявява началото на нова глава в моторните състезания. Последните около 10 години бяха белязани от прототипите LMP1. Време беше да се изобрети емблематично бъдеще с 9X8.“

Джеймс Роситер – британец / 37 / бивш пилот от Формула 1, ALMS и Super GT:

„Наистина не очаквах толкова креативност. Неговият дизайн е истински революционен. Хиперавтомобилът на PEUGEOT надмина очакванията.“

Жан-Ерик Верн – французин / 31 / бивш пилот от Формула 1 / двукратен шампион от Формула Е:

„PEUGEOT 9X8 е революционен. Екипите, отговорни за дизайна му, са го отвели в посока, невиждана в моторните състезания от дълго време. Великолепен!“

PEUGEOT 9X8 – Технически данни

Клас: Le Mans Hypercar (LMH)

Дължина: 5000mm

Широчина: 2080mm

Височина: 1180mm

Междуосие: 3045mm

Силов агрегат: PEUGEOT HYBRID4 500KW (задвижване на всички колела)

Задно задвижване: 2,6-литров бензинов двигател с вътрешно горене V6 с 90-градусова конфигурация, с двоен турбокомпресор, с мощност 500 kW (680 к.с.) + 7-степенна секвенциална трансмисия

Предно задвижване: 200 kW електрически мотор-генератор + едностепенен редуктор

Батерия: Батерия 900 V с висока плътност, проектирана съвместно от Peugeot Sport, TotalEnergies/Saft

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти