До морето и назад: Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 пристигна в България преди няколко седмици, точно навреме за лятото, и поиска да го заведем да види морето. Компактният електрически SUV, втора стъпка след ID.3 от плана на Volkswagen за електрифициране на моделната гама, а в този ред на мисли, и на света, дойде с обещанието, че електромобилите не са само градски коли, които не смеят да се отдалечават от контактите си, а са истински заместници на двигателите с вътрешно горене и всъщност нямат никакво търпение да излязат от задръстването и да погледнат града от високо. 

Или в нашия случай, от ниско – на 0 метра надморска височина, с гръб към светофарите, улиците и булевардите, с лице към морето, безгрижието и лятото. Пътят от София до Бургас е около 400 км по магистрала Тракия и според google maps отнема около 4 часа. Всички сме свикнали, че морето ни е на една ръка разстояние, но досега не смеехме да го доказваме с електромобил. Пробегът на ID.4 с неговата 77 кВтч батерия по данни от производителя може да бъде между 478 и 524 км. Това е комбиниран резултат от WLTP теста на Volkswagen, а в реалния живот пробегът зависи от много фактори като скорост, температура, път, но най-вече от начина на шофиране. Планът беше да тръгнем по обяд, да спрем на бързата зарядна станция до Нова Загора за половин час и след това да продължим, докато не видим морето. 

Казват, че за да опознаеш истински някого, трябва да попътуваш с него. Тъй като ние прекарахме три дни и около хиляда километра с новодошлия Volkswagen ID.4, можем да кажем, че го познаваме. Той е тактичен германски електромобил, който първо те оглежда с LED очите си, кани те да се настаниш удобно и да му кажеш къде би искал да отидеш с него. Вдигането на матричните светлини ID.LIGHT e новият запазен знак за поздрав на семейство ID, който се активира, когато се доближиш до автомобила с ключа в джоба или в чантата. Кара те да мислиш, че електромобилите те разбират, че е въпрос на време да проговорят, че бъдещето е вълнуващо. 

Интериорът му е минималистичен и не се налага да търсиш копчето за това или онова, защото просто него го няма – цялото управление е събрано в 12-инчовия сензорен екран с Touch-Display, който приема команди и с жестове, в мултифункционалния волан с heptic feedback и сензорни повърхности, и всъщност всичко е едно голямо продължение на телефона ти. ID.4 не иска да мислиш за него, не иска да го гледаш и да те затруднява – иска да гледаш навън, към природата, към пътя и към следващото незабравимо място, което ще откриете заедно. Вечер, когато навън е тъмно, той светва в един от десетте (опционално и 30-те) цвята на амбиентното си осветление, за да пасне точно на твоето настроение, и постоянно общува с теб чрез Head-up дисплея си за разширена реалност, който проектира важната информация директно пред погледа на шофьора при предното стъкло. 

Сега описваме всички тези негови черти, но още на втория ден те бяха станали незабележими за нас. Не мислиш нито за навигацията, за силата на музиката или температурата на климатика – вниманието ти е върху пътя. Все едно ID.4 винаги е бил тук, винаги е бил толкова интелигентен и досетлив и ние винаги сме пътували с него до морето. Как някой изобщо би се върнал назад?

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти