Едва няколко от предлаганите на пазара съвременни автомобили могат да се похвалят с подобен култов статут. И само един от тях е микробус - Multivan. Наскоро Volkswagen Лекотоварни автомобили отбеляза световната премиера на изцяло новото като цялостна концепция поколение на бестселъра. За първи път новият „Bulli” използва основата на модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB) на Volkswagen и прави огромен технологичен скок напред. Една от съществените новости е включването в гамата на версия с plug-in хибридно задвижване, което ще даде възможност на Multivan да изминава определен пробег с нулеви емисии (Zero Emission Vehicle). Наред с това, оборудването на новото поколение ще включва най-новите разработки в сферата на електронните системи за асистенция на водача, цифровото управление на функциите и инфотейнмънт системите. Напредъкът в областта на активната и пасивна безопасност също е впечатляващ. Еволюцията на емблематичния с легендарните си гени дизайн на Multivan отразява усъвършенстваните до съвършенство в продължение на уникалната 70-годишна история форми и категорично идентифицира новото поколение на модела като пряк потомък на легендарния "T1".
Volkswagen Лекотоварни автомобили отбелязва началото на нова ера в своето развитие със световната премиера на седмото поколение на Bulli. Предстои ново десетилетие, което ще носи отпечатъка на повсеместната електрификация на задвижването и от началото на серийното внедряване на системите за автономно шофиране. В този контекст, гамата на новото поколение ще се опира на три основни продуктови стълба – моделната линия на Т7 Multivan, лекотоварната серия T6.1 и серийните версии на ID.BUZZ, които ще отбележат своята пазарна премиера през втората половина на 2022 година. Значим и определящ успеха на модела е всеки един от тези стълбове – във вариантите Transporter и Caravelle „T6.1“ ще запази своята роля на професионално лекотоварно превозно средство, докато California 6.1 ще продължи да утвърждава култовия си статут на уникален за пазара кемпър модел. Лайфстайл ванът ID.BUZZ и специано разработеният за специфичната среда на големите градове ID. BUZZ Cargo на свой ред са два напълно електрически модела, който се насочват към завладяването на нови територии и бъдещи пазарни сегменти за марката. Още през тази година новият Multivan ще поеме своите задачи на многофункционално и универсално транспортно средство именно в тази насока - във версията Multivan eHybrid с plug-in хибридно задвижване, той ще може да изминава определен пробег изцяло на електричество и с нулеви локални емисии (Zero Emission Vehicle). В същото време, благодарение на превъзходния си цялостен автономен пробег, моделът е превъзходно предложение за пътуване на дълги разстояния. Багажното пространство с внушителен обем до 4 053 литра може с лекота да се справи с всяка семейна транспортна задача и с превоза на всевъзможно спортно оборудване, което не достига размерите на безмоторните самолети и ветроходните яхти. Всъщност и техният превоз не е проблем за новия Multivan, който е в състояние да тегли прикачни товари с тегло до 2000 килограма. Новото поколение на Multivan ще излезе на пазара през второто полугодие на 2021 г.
Multi Utility Vehicle – един ван, безброй възможности и приложения
С предлаганото с до седемместен пътнически капацитет и в трите версии на изпълнение „Multivan”, "Life" и "Style" ново поколение, Volkswagen Лекотоварни автомобили пренася един наистина легендарен автомобил и стил на живот в свързаното и дигитализирано ежедневие на днешния и утрешния ден. Става дума за пълноценен многофункционален модел, за MUV (Multi Utility Vehicle), предназначен предимно за семействата и хората с активен стил на живот и способен да се справи с безброй мобилни задачи и транспортни приложения с изцяло новоразработената концепция на пътническото и товарното пространство. Това важи в още по-голяма степен за удължената версия с още по-голямо товарно пространство на новия Multivan, която Volkswagen Лекотоварни автомобили ще предложи паралелно с базовата версия на модела. Наред с това прогнозите сочат, че благодарение на своята многофункционалност и висококачественото изпълнение на интериора, новото поколение на Bulli ще разшири пазарния дял на модела в сегментите на бизнес микробусите и луксозните шатъл превози.
Нулеви локални емисии – първият Multivan с рlug-in хибридно задвижване
Една от най-важните точки в заданието на развойните инженери при създаването на новия Multivan, бе изискването за пускане в серийно производство на вариант с рlug-in хибридна система за задвижване – важно предимство, с каквото неговият предшественик не притежаваше и което съчетава възможностите за градско шофиране с нулеви локални емисии и пътуването на много дълги разстояния с нисък общ разход на гориво. Версията на Multivan с рlug-in хибридна система на задвижване носи допълнителното обозначение eHybrid, а сумарната системна мощност на електромотора и бензиновия турбо двигател (TSI) възлиза на 160 кВт/218 к.с. Благодарение на литиево-йонната акумулаторна батерия с енергиен капацитет 13 кВтч, новият Multivan eHybrid е напълно в състояние да се справи с типичния средностатистически ежедневен пробег на изцяло електрическа тяга. Така например, според проучване на германското Федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура, пробегът при 95% от всички ежедневни пътувания с автомобил в страната не надхвърля 50 километра. Рlug-in хибридната система на задвижване на Multivan eHybrid е проектирана така, че да потегля по подразбиране на електрическа тяга и по този начин автоматично да покрива по-кратките разстояния с нулеви локални емисии, а икономичният TSI двигател се включва едва при увеличение на скоростта на движение над 130 км/ч.
Три четирицилиндрови турбодвигателя – два бензинови и един турбодизелов
Освен във версия с хибридно задвижване, новото поколение на Multivan с предно предаване ще се предлага и в два варианта с четирицилиндрови бензинови турбодвигатели с максимална мощност 100 кВт/136 к.с. и 150 кВт/204 к.с. Четирицилиндровият турбодизелов вариант (TDI) с максимална мощност 110 кВт/150 к.с. ще се присъедини към гамата през следващата година.
Aвтоматично превключване – всички версии на новия Multivan са оборудван стандартно с DSG трансмисия
Всички варианти на задвижване на новия модел са съчетани стандартно с трансмисия с два съединителя (DSG). Шестстепенната DSG с означението DQ400E на версията eHybrid е специално разработена за рlug-in хибридната система за задвижване трансмисия, която формира изцяло интегриран модул с тяговия електродвигател. При TSI версиите и очаквания на по-късен етап TDI ще се използва 7-степенна DSG трансмисия. За първи път в Multivan управлението на трансмисиите ще се осъществява „by wire” – без механична връзка между скоростния лост и механизма, което дава възможност за много леко и удобно превключване на предавките посредством малко лостче за управление на DSG на арматурното табло.
астично автономно движение – първият Bulli със система „IQ.DRIVE Travel Assist“
Функционалният обхват на асистиращите системи също е значително разширен, като в зависимост от версията и нивото на оборудването, новият Multivan е в състояние да предложи над 20 различни електронни възможности за асистенция на водача. Част от стандартното оборудване на всички версии на модела са Car2X (система за предупреждение за локални опасности на базата на обмен на данни с пътната инфраструктура), системата за наблюдение на зоната пред автомобила „Front Assist“, включваща функция за аварийно спиране в градски трафик City, асистенция при избягване с препятствие на пътя с новия асистент за завиване, функцията за разпознаване на пътни знаци, системата за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение „Lane Assist“ и системата за круз контрол. Една от иновативните нови системи е „IQ.DRIVE Travel Assist“, която позволява частично автономно шофиране в целия диапазон от 0 до 210 км/ч. При "IQ.DRIVE Travel Assist" функциите на новия круз контрол с превантивно действие ACC (Adaptive Cruise Control) и функцията за асистенция на водача при поддържане на лентата за движение Lane Assist се обединяват, осигурявайки едновременен контрол на скоростта и дистанцията (в надлъжно направление) и на управлението в лентата (в напречно направление), увеличавайки значително комфорта и безопасността на пътуването на среднодълги и на по-продължителни маршрути.
Наистина гигантски – багажен обем между 469 и 4 053 литра
Базовата версия на Multivan предлага 469 литра полезен обем зад облегалките на третия ред седалки до височина на тавана. При използване на цялото пространство до облегалките на втория ред седалки, багажният обем се увеличава до 1 844 литра (1 850 литра при версиите с панорамен стъклен покрив), а ако се използва пълният товарен обем до покрива и до първия ред седалки, пространството се увеличава до внушителните 3 672 литра. Същите показатели при удължената версия са съответно 763, 2 171 и 4 005 литра (4 053 литра при версиите с панорамен стъклен покрив).