Гледай на живо

Евро 2020: Швеция - Словакия 1:0

Новото BMW Серия 4 Гран Купе

Новото BMW Серия 4 Гран Купе

След големия успех на предишния модел, отново гамата на BMW Серия 4 се разширява с ново купе с 4 врати. Второто поколение на BMW Серия 4 Гран Купе впечатлява с осезаемо повишена динамика на управлението, по-ярък дизайн с новия език на формите на марката, по-изискана премиум атмосфера в интериора и множество иновации при управлението и свързаността. Освен с типичната за марката радост от шофирането и със спортна елегантност автомобилната концепция на Гран Купе в премиум сегмента на средния клас се отличава и с модерната си функционалност. Комфортният достъп до задната седалка, петте пълноценни места, големият заден капак и гъвкаво използваемият багажник осигуряват на BMW Серия 4 Гран Купе специфичните за модела качества във всекидневието и при дълги пътувания. 

Индивидуални пропорции, гъвкаво използваем багажник 

Индивидуалният характер на новото BMW Серия 4 Гран Купе се подчертава от неговия външен дизайн. С дължината си от 4783 мм, широчината от 1852 мм и височината от 1442 мм то се отличава с индивидуални пропорции, съчетани с динамично издължени линии на купе. В сравнение с предишния модел дължината е увеличена със 143 мм, широчината с 27 мм, а височината с 53 мм. Следата отпред е разширена с 50 до 1595 мм, а отзад с 29 до 1623 мм. Междуосието е удължено с 46 мм до 2856 мм и е по-дълго с 5 мм от това на BMW Серия 3 Седан. Специфичната за модела концепция на каросерията осигурява гъвкаво използваем багажник и разточително предлагане на място отзад. Вместимостта на багажника на новото BMW Серия 4 Гран Купе е 470 литра. Директно използваемата вместимост на багажника е увеличена с 39 литра. При сгъване на серийно разделената в съотношение 40 : 20 : 40 облегалка на задната седалка вместимостта може да бъде увеличена до 1290 литра.

Категорично повишение на динамиката и ефективността благодарение на най-модерните четири- и шест-цилиндрови двигатели и 48-волтовата технология Mild-Hybrid 

Новото BMW Серия 4 Гран Купе подчертава своя значително повишен спортен дух с Performance автомобил на върха на гамата от модели. BMW M440i xDrive Гран Купе (среден разход на гориво: 8,5 - 8,0 л/100 км според WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 193 -181 г/км според WLTP) се задвижва от редови шестцилиндров двигател с мощност 275 кВт/374 к.с. BMW 430i Гран Купе (среден разход на гориво: 7,6 - 6,8 л/100 км според WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 173 -156 г/км според WLTP) се задвижва от нов четирицилиндров бензинов двигател с мощност 180 кВт/245 к.с., чиито емисии са допълнително оптимизирани от интегрираният в цилиндровата глава изпускателен колектор. Четирицилиндровият бензинов двигател на BMW 420i Гран Купе (среден разход на гориво: 7,3 - 6,6л/100 км според WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 166 -150 г/км според WLTP) развива максимална мощност от 135 кВт/ 184 к.с. Моделите BMW 420d Гран Купе       (среден разход на гориво: 5,4 - 4,8 л/100 км според WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 141 -126 г/км според WLTP) и BMW 420d xDrive Гран Купе (среден разход на гориво: 5,7 - 5,1л/100 км според WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 150 -133 г/км според WLTP) се задвижват от четирицилиндров дизелов двигател с мощност 140 кВт/190 к.с. 

Технологията Mild-Hybrid при BMW M440i xDrive Гран Купе, както и при вариантите с дизелов двигател осигурява допълнително повишение на динамиката и ефективността. При потегляне и ускоряване 48-волтовият стартер/генератор осигурява допълнителна мощност от 8 кВт/11 к.с. Допълнителният акумулатор повишава възможностите за регенерация и съхраняване на спирачната енергия. 

Всички двигатели серийно са комбинирани с осемстепенна трансмисия Steptronic. Опционалната осемстепенна трансмисия Steptronic Sport  (серийна при BMW M440i xDrive Гран Купе) освен още по-висока динамика на превключванията предлага и лостчета за превключване на волана и функция Sprint.

Висока здравина на каросерията, оптимизирана аеродинамика 

Спортните характеристики на новото BMW Серия 4 Гран Купе се оптимизират и от ниския център и балансираното разпределение на тежестта между осите от близо 50 : 50. Интелигентната комбинация от материали оптимизира теглото на каросерията и окачването. За високата пъргавина и прецизност на поведението на пътя допринасят и специфичните за модела греди на каросерията в предната част и в областта на задната ос. Активното управление на въздушните клапи, включващо горни и долни клапи, Air Curtains и почти напълно затворена долна част на автомобила, оптимизира аеродинамичните качества. Коефициентът на въздушно съпротивление (Cw) е понижен с 0,02 спрямо предишния модел до 0,26 (BMW 420d Гран Купе).

Още от Моторни спортове

Виж всички