Голямо признание за работата и моделите получи бранда Volkswagen от страна на автомобилните журналисти, членове на Прес Авто Клуб България. Изцяло електрическият ID.3 бе избран за победител в две от категориите на конкурса Кола на Годината 2021 на България. Напълно новият Caddy категорично спечели в категорията на многофункционалните автомобили. По този начин Volkswagen спечели в три от шестте категории на конкурса и убедително заяви своите лидерски позиции на пазара в страната.
Изцяло електрическият и иновативен Volkswagen ID.3 взе две награди в ежегодният конкурс Кола на Годината на България, организиран от сдружението на автомобилните журналисти у нас. Моделът спечели в категорията за Еко автомобил на годината и в категорията Градски автомобил на годината. ID.3. e началото на третия голям етап в историята на марката Volkswagen Подобно на оригиналната „костенурка” и първия Golf, компактният модел с изцяло електрическо задвижване поставя началото на нова ера - той е първият електромобил, който предлага неограничена възможност за използване в ежедневието и в същото време е ценово достъпен за милиони потребители по целия свят.
Революционният характер на ID.3 се забелязва веднага. Формите във външния дизайн са едновременно меки и плавни, твърди и концентрирани, а цялостният хармоничен баланс почива на силните пропорции. Стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen. Модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB, която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на марката, и ще позволи създаването на още много електрически модели. MEB осигурява на ID.3 извънредно просторен интериор, динамични характеристики и възможности за изминаване на автономен пробег до 549 километра (според условията на цикъла WLTP). Възможността за бързо зареждане е силна страна на новия модел при пътуване на дълги разстояния.
Ярка характеристика в дизайна на новата фамилия ID. модели на Volkswagen е съчетанието от извънредно къси надвеси и дълго междуосие на каросерията. Тази комбинация естествено е налице и при ID.3, където води до това, което стилистите на марката наричат Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Tаблото се отличава с изчистени форми и концентрирано излъчване, докато разположеният под челното стъкло модул ID. Light осъществява визуална комуникация с пътниците. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID". ID.3 се предлага с три нива батерии и няколко мощности на електродвигателя.
Версията PURE Има нетен енергиен капацитет от 45кВтч и пробег до 350 км (според WLТP). Възможните максимални мощности на електродвигателя могат да бъдат 127 к.с. или 150 к.с (Pure Performance ниво). Версията Pro разполага с батерия нетен енергиен капацитет от 58 кВтч, който осигурява автономен пробег до 426 километра (според на WLTP). Мощността на тяговия електродвигател е 145 к.с. или 204 к.с. за Pro Performance версията. Версията ID.3 Pro S използва акумулаторна батерия с нетен енергиен капацитет от 77 кВтч, която дава възможност за постигане на автономен пробег от 549 километра (WLTP), а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 204 к.с.. По-голям, по-практичен, по-ефективен, по-интелигентен – изцяло новият Volkswagen Caddy спечели по категоричен начин наградата в категорията на многофункционалните автомобили.
Новият Caddy е базиран за първи път на модулната система за напречно монтирани двигатели (MQB), по подобие на компактния Golf 8. С въвеждането на най-новото ниво в еволюцията на MQB в гамата на Caddy навлизат и нови технологични решения: иновативни асистиращи системи като “Travel Assist” и новата система за аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой повишават безопасността и комфорта; свързаните инфотейнмънт системи и дигитализираните инструменти превръщат Caddy в смартфон на колела. Новата технология Twindosing преработва емисиите на азотни окиси на ефективните и икономичните турбодизелови двигатели в безвреден азот и вода. Външността притежава нов и харизматичен дизайн, а интериорът е планиран с прецизност до последния детайл. Същевременно с това, пространството, предлагано от този мултиталант в сегментa на компактните ванове се увеличава – а това го превръща в един истински Volkswagen. Харизматичен дизайн и нови външни елементи Преминаването към платформата MQB е визуално различимо още при пръв поглед с увеличеното от 2682 до 2755 мм междуосие, осигуряващо на Caddy динамични външни пропорции. Пътническите версии се предлагат серийно с пет места. Както късата, така и дългата версия, опционално могат да се оборудват по подобие на предишното поколение с трети ред седалки. С добавянето на тези две индивидуални седалки в задната част, Caddy лесно се превръща в седемместен автомобил. Новото в случая е възможността седалките на третия ред да бъдат индивидуално извадени с цел постигане на максимална гъвкавост.
Багажният обем на семейния ван достига до 2556 л (с натоварване до тавана и до първия ред седалки, при изваден втори ред); багажният обем при пет пътници в интериора до нивото на тавана достига впечатляващите 1213 литра. Дължината на товарното пространство на вана до първия ред седалки е 1913 мм, а разстоянието между арките на калниците е 1185 мм. Друго иновативно решение е вентилаторът в тавана за по-добър климатичен контрол в задната част на Caddy. Индикаторните и контролните прибори са с нова архитектура – основната конфигурация за водача и пътника до него включва аналогови инструменти с дигитален мултифункционален екран или “Digital Cockpit” като допълнително оборудване, а във версията “Style” като серийно. Наличието на “Digital Cockpit” в комбинация с върховата навигационна система “Discover Pro” с 10-инчов сензорен екран създава изцяло нов дигитален изглед от индикаторни и контролни прибори, наречен “Innovision Cockpit”. Пет от 19-те асистиращи системи в Caddy също са изцяло нови, а останалите са цялостно обновени и разширени с добавяне на различни функции.
Новите системи включват технологията “Travel Assist”, която е налична за първи път в лекотоварен автомобил на Volkswagen. Системата предлага асистиране в рамките на целия скоростен диапазон достигащо второ ниво на автономно шофиране. Също нова е и системата за предотвратяване на инциденти чрез аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой. Още една новост в Caddy, както и за автомобилите от А-сегмента на градските ванове, е асистентът за маневриране с прикачен товар (известен от Crafter като “Trailer Assist”), който подпомага движението на заден ход с ремарке.
За първи път Volkswagen Лекотоварни автомобили използват системата “Twindosing” при трите турбодизелови агрегати TDI със съответно 55 кВт (75 к.с.), 75 кВт (102 к.с.) и 90 кВт (122 к.с.) и с шестстепенна механична или 7-степенна трансмисия с два съединителя. С висока ефективност и опазващ околната среда е и бензиновия мотор TSI с 84 кВт (114 к.с.). Той ще бъде последван от захранвания с природен газ двигател с принудително турбо пълнене (TGI на базата на TSI, но с 96 кВт / 130 к.с.) както и Plug-In-хибридният eHybrid. За тази значително подобрена ефективност принос има и подобрената аеродинамика на новата каросерия: коефициентът на обтекаемост Cw e намален от 0,33 при предишния модел на 0,30, превръщайки се в еталон за този сегмент. В сравнение с предшественика си, а и с конкурентите в сегмента, новият Caddy в TDI вариант е средно с 10% по-икономичен и съответно отделя с 10% по-малко емисии на CO2.
На какво е способен Caddy Cargo лесно може да бъде демонстрирано при натоварването на два европалета, напречно разположени. Това вече е възможно и при къса база в резултат от увеличеното до 1230 мм разстояние между задните арки на колелата. Благодарение на плъзгащите се врати с увеличена широчина от 840 мм на Maxi (широчина при предшественика: 701 мм) вторият палет може да се натовари и през страничната врата – факт, създаващ важни конкурентни предимства на автомобила. Максималната дължина на товарното пространство до преградната стена достига 1797 мм при Cargo и 2150 мм при Cargo Maxi.