Гледай на живо

Крумовград удари Славия в мач с четири отменени гола - на живо след 0:1

Първото BMW iX

Първото BMW iX

BMW iX достигна до етапа на серийното си производство и още от ноември 2021 година ще се появи по пътищата в целия свят. Новият технологичен флагман на BMW Group комбинира радостта от шофирането с нулеви локални емисии, пъргавия спортен дух и убедителния пробег с последователно насочени към устойчивост характеристики. С иновативния си дизайн и насочения изцяло към луксозен пространствен комфорт интериор BMW iX е олицетворение на новата интерпретация на автомобилната концепция на Sports Activity Vehicles (SAV). Моделът, който още от самото начало е създаден за електрическа мобилност, е базиран на новата платформа на бъдещето, чиито значителен потенциал за иновации в областта на автоматизираното шофиране, управлението, свързаността и дигиталните услуги осигурява едно уникално в сегмента изживяване от премиум мобилността. 

При въвеждането на пазара ще се предлага избор между два варианта на модела. И двата са оборудвани с електрическо задвижване на четирите колела със системна мощност 385 кВт/ 523 к.с. при BMW iX xDrive50 (среден разход на електроенергия според WLTP: 23,0 – 19,8 кВтч/100 км; CO2 емисии: 0 г/км) и 240 кВт/ 326 к.с. при BMW iX xDrive40 (среден разход на електроенергия според WLTP: 22,5 – 19,4 кВтч/100 км; CO2 емисии: 0 г/км). Ефективността на задвижването и най-новото поколение на акумулаторните клетки осигуряват измерен по цикъла WLTP пробег от до 630 км при BMW iX xDrive50 и до 425 км при BMW iX xDrive40. По- късно гамата от модели ще бъде допълнена с BMW iX M60 (среден разход на електроенергия според WLTP: 21,6 кВтч/100 км; CO2 емисии: 0 г/км), чиято мощност от над 440 кВт/600 к.с. ще осигурява особено спортна динамика при чисто електрическо шофиране. 

Перфектно балансирано поведение на пътя Каросерийната структура, конструктивният принцип и настройките на окачването на BMW iX са насочени към комбинирането на уверен комфорт със спортна управляемост. Алуминиевата Spaceframe концепция и Carbon Cage с покрив, странична и задна части от карбонов композит осигуряват интелигентна комбинация от материали, която комбинира повишената здравина с оптимизирано тегло. Ефективността и пробегът се повишават и от оптимизираната аеродинамика, която осигурява на BMW iX коефициент на въздушно съпротивление от 0,25. Разположената ниско в дъното високоволтова батерия понижава центъра на тежестта на автомобила и повишава пъргавото поведение на пътя и подобрява балансираното разпределение на теглото между осите. Благодарение на перфектно балансираното поведение на пътя BMW iX да се движи солидно и комфортно, но в същото време пъргаво и леко. Серийното окачване на BMW iX включва предна ос с двойни напречни носачи, петраменна конструкция отзад, работещи в зависимост от хода амортисьори и електрическо кормилно управление с функция Servotronic и променливо предавателно число. Като опция се предлага въздушно окачване на предната и задната ос с амортисьори с електронно управление, Интегрално активно кормилно управление и спортни спирачки. 

20-нчовите алуминиеви джанти са серийни. Алтернативно се предлагат Air Performance джанти с размери 21 и 22 инча. Те могат да бъдат оборудвани с гуми с понижена шумност, които имат слой пяна от вътрешната страна, за оптимизиране на акустичния комфорт. Електрическо задвижване на четирите колела и ARB контрол на сцеплението Електрическото задвижване на четирите колела на BMW iX при всяка ситуация на пътя гарантира идеално дозирано пренасяне на мощността към предните и задните колела. Интелигентното управление позволява напълно променливо пренасяне на мощността, от високоефективно чисто задно задвижване до насочено към максимално сцепление задвижване на четирите колела. Допълнително оптимизиране на сцеплението и стабилността осигурява използваният за пръв път в комбинация със задвижване на четирите колела ARB контрол на сцеплението. Интегрираната в управлението на двигателите система гарантира особено бързи и прецизни регулиращи намеси. По този начин дори и при тежки метеорологични и пътни условия се осигурява уверен устрем напред. BMW iX xDrive50 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 сек., при BMW iX xDrive40 ускорението до 100 км/ч отнема 6,1 сек. Високо интегрирана и ефективна задвижваща технология Монтираната в BMW iX технология BMW eDrive от пето поколение включва задвижване, при което електромоторът, управляващата електроника и трансмисията са в общ корпус. Благодарение на тази високо интегрирано електрическо задвижване се повишават както енергийната плътност, така и коефициента на полезно действие. 

Освен това пространството в областта на предната и задната ос се оползотворява особено ефективно. Двата двигателя на BMW iX работят на принципа на синхронните електромотори с електрическо възбуждане. Вместо от постоянни магнити възбуждането на ротора се осигурява от прецизно подаване на електрическа енергия. Това им позволява да разгръщат максималния си въртящ момент още от покой и той се запазва в много широк оборотен диапазон. Максималният системен въртящ момент е 630 Нм при BMW iX xDrive40 и 765 Нм при BMW iX xDrive50. Адаптивно и индивидуално дозиране на рекуперацията Допълнителен принос за повишаването на ефективността и пробега на BMW iX има адаптивната рекуперация. Интелигентната свързаност на управлението на задвижването позволява интензивността на регенерацията на енергия във фазите на движение по инерция и спиране да бъде адаптирана и с помощта на навигационните данни, както и със ситуацията на пътя, регистрирана от сензорите на асистиращите системи. 

Така например при приближаване към кръстовище мощността на рекуперацията може да бъде повишена, като енергията от спирането да бъде съхранена във високоволтовата батерия. От друга страна, при свободен път може да бъде активирана и функцията за безмоторно движение, за да може BMW iX да се движи по инерция максимално дълго, когато отпуснете педала на газта. Адаптивната рекуперация е стандартна настройка в режим D. Като алтернатива от менюто на BMW iDrive водачът може да избере висока, средна или ниска регенерация на спирачната енергия за всякакви ситуации на пътя. В режим B автоматично се активира висока степен на рекуперация, с което се осигурява и характерното One-Pedal усещане. Независимо от избрания режим на шофиране на контролния дисплей могат да бъдат изобразявани информации за енергийните потоци. Efficiency Trainer дава указания за особено икономично шофиране, а с хоризонта на пробега можете да следите влиянието на вашия стил на шофиране върху нивото на заряд на високоволтовата батерия. Високоволтова батерия с най-ново поколение на акумулаторните клетки Технологията BMW eDrive от пето поколение включва и високоволтова батерия с най-модерна технология на акумулаторните клетки, нейната обемна енергийна плътност на ниво клетки е с около 40 % по-висока в сравнение с високоволтовата батерия на BMW i3 от моделна година 2020. BMW iX xDrive50 се оборудва с високоволтова батерия с нето енергиен капацитет 105,2 кВтч (бруто енергиен капацитет: 111,5 кВтч). 

Създадената за BMW iX xDrive40 батерия има нето енергиен капацитет от 71 кВтч (бруто енергиен капацитет: 76,6 кВтч). Интегрираната система за отопление и охлаждане на интериора, високоволтовата батерия и задвижването, която работи на принципа на особено ефективната топлинна помпа, са част от серийното оборудване на BMW iX. Предвиждащото управление на топлината позволява своевременно преди спиране за зареждане на бърза зарядна станция работната температура на високоволтовата батерия да бъде оптимизирана за бързо и ефективно зареждане. Комбинираният зареждащ блок (Combined Charging Unit (CCU)) на BMW iX е насочен към особено гъвкаво зареждане. Позволява зареждане с прав ток с мощност до 200 кВт (BMW iX xDrive50) респективно до 150 кВт (BMW iX xDrive40). По този начин нивото на заряд на батерията на BMW iX xDrive50 може за около 35 минути, а на BMW iX xDrive40 за около 31 минути да бъде увеличено от 10 до 80 процента. Освен това на бързи зарядни станции с прав ток и при ниво на заряд от 10 % за 10 минути може да бъде зареден пробег до 150 километра (BMW iX xDrive50) респективно над 95 километра (BMW iX xDrive40). В серийното оборудване на BMW iX за Европа са включени BMW Charging Card, Flexible Fast Charger със зарядна мощност до 11 кВт и Mode 3 заряден кабел за ползване на обществени зарядни станции. Със специалната система от тарифи BMW Charging осигурява особено изгоден достъп до енергия на обществените зарядни станции и на High Power Charging станциите. 

Премиера за новото поколение на системата за управление BMW iDrive Монтираното за пръв път в BMW iX ново поколение на системата за управление iDrive разширява взаимодействието между водача и автомобила до естествен диалог. То е базирано на новата BMW Operating System 8 и е създадено с ясна насоченост към тъч-функцията на новия BMW Curved Display и комуникацията чрез глас с всеобхватно модернизираният BMW Intelligent Personal Assistant. BMW Curved Display е напълно дигитална комбинация от индикатори, която включва 12,3- инчов информационен дисплей и контролен дисплей с диагонал 14,9 инча, разположени под обща, извита към водача стъклена повърхност. BMW Информация за медиите 06/2021 Стр. 4 Дигиталният личен асистент разполага с допълнителни функции и вече контактува с пътниците с нов графичен дизайн. Новите "My Modes" разширяват възможностите за избор на настройки на автомобила и по този начин създават цялостно изживяване при шофиране. Remote Software Upgrade и възможността чрез Functions on Demand допълнително да бъдат поръчани и инсталирани over-the-air допълнително функции от BMW ConnectedDrive Store поддържат софтуера на автомобила винаги до най-актуално ниво. Навигацията с cloud-базирана BMW Maps и Augmented Reality Video на контролния дисплей гарантират бързото и прецизно планиране на маршрута, както и перфектната ориентация в случващото се на пътя. BMW iX е и пионер при преноса на данни по мобилния стандарт 5G и при интеграцията на личен акаунт в мобилен оператор в автомобила с помощта на Personal eSIM. 

Новата технологична платформа на BMW iX предлага значителен потенциал за постоянна модернизация на автоматизираните функции за шофиране и паркиране – на първо време с функционалност на Level 3. Новото поколение сензори, новият Software-Stack и мощната изчислителна платформа осигуряват изключителна интелигентност. Следенето на зоната около автомобила е поверено на 5 камери, 5 радара и 12 ултразвукови сензори. BMW iX разполага с най-богатото, предлагано някога при модел на BMW серийно оборудване в областта на асистиращите системи, както и с множество иновации. Така например Предупреждението за удар отпред за пръв път включва и регистриране на насрещния трафик при завиване наляво, както и на велосипедисти и пешеходци при завиване надясно. Значително е увеличена и функционалността на опционалния Асистент за завиване и водене в лентата. Опционалният Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go предлага оптимизирани, ситуативни настройки на дистанцията. Новото в гамата са Предупреждението при слизане, което при отваряне на вратите подсказва за велосипедисти и пешеходци в зоната около автомобила, както и Remote Theft Recorder. Серийното оборудване на BMW iX включва и Асистент за паркиране включително камера за обратно виждане и Асистент за движение на заден ход.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички