Ненадминатата динамика среща максималната индивидуалност: новотоBMW M4 Competition Cabrio c M xDrive е най-ексклузивният автомобил от новото поколение на BMW M Автомобилите за премиум сегмента на средния клас. Неговият редови шест цилиндров двигател с мощност 510 к.с. и системата за задвижване на четирите колела M xDrive гарантират уверена динамика. Типичните за М дизайнерски елементи и новият мек покрив с твърди елементи осигуряват излъчването на High Performanceспортен автомобил с индивидуална естетика, чието особено въодушевление проличава преди всичко при шофиране с отворен покрив.
Новото BMW M4 Competition Кабриолет с M xDriveще се произвежда от юли 2021 година в завода на BMW в Динголфинг заедно с другите варианти на новото BMW M4 Купе, BMW M5 и BMW M8, както и новотоBMW Серия 4 Кабриолет. В сравнение с твърдия сгъваем покрив на предишния модел теглото на покрива е понижено с 40 %. Електрическото задвижване осигурява отваряне респективно затваряне на покрива за 18 секунди, дори и по време надвижение. При шофиране с отворен покрив на разположение е вместимост на багажника от 300 литра – 80 литра повече спрямо предишния модел. Гъвкавата кутия на мекия покрив позволява увеличение на вместимостта на багажника до 385 литра при затворен покрив.
Редови шест цилиндров двигател с високооборотни характеристики
3-литровият редови шест цилиндров двигател на новото BMW M4 Competition Кабриолет съчетава типичните за двигателите на BMW M GmbHвисокооборотни характеристики с най-новия вариант на технологията M TwinPower Turbo. Агрегатът разгръща максималния си въртящ момент от 650 Нм между 2750 и 5500 об/мин. Двигателят развива максималната си мощност при 5510 об/мин и я поддържа до максималните си обороти от 7200 об/мин. Двигателят подава мощността си към осем степенна трансмисия M Steptronicс Drivelogic. Характеристиките на мощността и оптимизираното от системата M xDrive сцепление осигуряват впечатляващи стойности на ускорението.
BMW M4 Competition Кабриолет с M xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди, ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 13,1 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч става за 2,8 секунди респективно за 3,7 секунди (5-та предавка). С опционалния M Driver’s пакет електронното ограничение на скоростта от 250 км/ч се измества до 280 км/ч. Освен охладителната система за екстремно динамичните ситуации при шофиране по състезателна писта е пригодено и снабдяването на двигателя с масло.
Специфичната за М изпускателна система с клапи с електрическо управление осигурява емоционален звук, който допринася значително за цялостното изживяване от динамиката най-вече при шофиране с отворен покрив.
M xDrive: прецизно разпределение на мощността, уверена динамика
Новото BMW M4 Competition Кабриолет с M xDriveсе оборудва със система за задвижване на четирите колела M xDrive, която разпределя мощността безстепенно и напълно променливо между предните и задните колела с помощта на многодисков съединител с електронно управление в раздатъчната кутия. Благодарение на настройките с подаване на по-голяма част от мощността към задните колела то подпомага типичното М усещане, като в същото време целенасочено оптимизира сцеплението и пъргавината. Оптимизираното подаване на масло към многодисковия съединител гарантира високата издръжливост на задвижването на четирите колела дори при много динамично шофиране по състезателна писта. M xDrive е комбиниран с Активен М диференциал на задния мост. От менюто Setupосвен базовата настройка 4WDводачът може да избере и режима 4WD Sport, при който към задните колела се подава още по-висок дял от мощността. При деактивиран DSCе на разположение и режимът 2WD.
Подаването на пълната мощност само към задните колела и отказът от стабилизиращи намеси на контролните системи осигурява особено активно изживяване при шофиране на опитнитеводачи. Специфични за модела усилвания на каросерията и окачванеЗа поведението на пътя на новото BMW M4 CompetitionКабриолет сM xDriveса характерни максималната прецизност на кормилното управление, неутралното до граничните режими поведение при завиване, както и линейното разгръщане на силите на страничното водене в целия диапазон на страничното ускорение. Идеалните предпоставки за прецизно контролируемата дори и при екстремно динамични ситуации управляемост се осигуряват и от високата устойчивост на каросерията към усукване и свързаността на окачването с каросерията. Те се гарантират от усилващите греди за повишаване на динамиката на управлението, подрама на предния мост с алуминиева основа, подсилванията на дъното и неподвижно свързана с каросерията подрама на задния мост. Специфична за кабриолета особеност е пакетът греди за повишаване на устойчивостта срещу усукване в задната част на каросерията.
Специфичното за модела изпълнение на предното окачване с пружинна стойка и два носача е съобразено и със свързаните със задвижването на четирите колела изисквания. То се отличава със адаптирана геометрия, както и индивидуално предавателно число на кормилното управление. Петраменното задно окачване на новото BMW M4 CompetitionКабриолет с M xDriveсе отличава с детайлно настроена кинематика и еластокинематика. Освен това серийното оборудване включва и ковани М алуминиеви джанти с размер 19 инча на предната и 20 инча на задната ос. Кормилното управление M Servotronic повишава прецизността по курса придинамично шофиране в завои, както и комфорта при паркиране и маневриране. Освен това то съчетава функциите на зависимо от скоростта сервоусилване с променливо предавателно число на кормилното управление. Новото BMW M4 CompetitionКабриолет с M xDrive серийно се оборудва с Адаптивно М окачване с амортисьори с електронно управление.
Две характеристики на усещането на спирачния педал, десет степени за контрола на сцеплението
Интегрираната спирачна система на новото BMW M4 CompetitionКабриолет с M xDriveи згражда необходимото в ситуацията спирачно налягане особено бързо и прецизно с помощта на електрически актуатор. Тя се монтира както в комбинация със серийните M Compoundспирачки, така и с опционалната M Carbonкерамична спирачна система. Специфичното за М изпълнение на интегрираната спирачна система осигурява и възможностите за две различни характеристики на усещането на спирачния педал. Функционалността на системата за контрол на стабилността DSC включва и M Dynamic Mode, който при натискане на бутон позволява допълнително приплъзване на колелата с цел подпомагането на особено спортно изживяване при шофиране. Освен това в комбинация с опцията M Drive Professionalе на разположение и новата функция M Traction Control. Тази новаторска форма на контрола на сцеплението позволява на водача индивидуално да регулира на десет степени праговете на намеса на ограничението на приплъзването на колелата.
Полето за управление на средната конзола серийно включва и бутона M Mode. С него може да се влияе на активността на асистиращите системи, както и на индикациите на арматурното табло и Head-Upдисплея, за да може винаги да се осигури съобразено със ситуацията и типично за М изживяване при шофиране. Предлага се възможност за избор между настройките ROADи SPORT, а в комбинация с M Drive Professional допълнително може да бъде активиран и режим TRACK.
С опционалния M Race Trackпакет може да се постигне понижаване на теглото на автомобила с 25 % спрямо серийното оборудване. Пакетът включва и M Carbon керамична спирачна система, М алуминиеви джанти с оптимизирано тегло, по желание със Semi-Slickгуми, както и M Carbonседалки тип „корито“.