В рамките на виртуалната световна премиера, проведена на летището в Берлин Темпелхоф и излъчена в дигиталното пространство, Volkswagen представи своя първи изцяло електрически модел с високи динамични характеристики - ID.4 GTX. Новата продуктова марка внася новaторски и интелигентен спортен дух в света на електрическата мобилност. ID.4 GTX е първият модел, използващ основата на модулната конструктивна платформа за модели с електрическо задвижване (MEB), който предлага система за двойно предаване и привлекателни, първокласни елементи в дизайна.
„Управлението на автомобил с електрическо задвижване винаги доставя страхотно удоволствие, а с новия ID.4 GTX ние добавяме към това усещане и едно ново измерение по отношение на динамиката и спортния дух“, заяви главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Ралф Брандщетер.
„Най-емоционалният до момента член на ID. фамилията от модели показва, че електрическата мобилност и спортните постижения не са взаимно изключващи се понятия."
ID.4 GTX използва по един тягов електродвигател на предния и на задния мост. Общата максимална електрическа мощност на двата двигателя възлиза на 220 кВт (299 к.с.)* и за първи път в ID. фамилията от модели те могат да работят заедно под формата на електрическа система за двойно предаване. Организацията на световната премиера в самолетен хангар на бившето берлинско летище Темпелхоф даде възможност на новия модел да покаже нагледно способностите на интелигентно управляваната система за двойно предаване – в рамките на представянето ID.4 GTX се изкачи без усилие на рампа с наклон от 37,5%. Благодарение на системата за двойно предаване с два двигателя, новият топмодел в гамата на ID.4 е в състояние да ускори от 0 до 60 км/ч само за 3,2 секунди и да покрие класическата дисциплина от 0 до 100 км/ч за време от 6,2 секунди. Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена до 180 км/ч.
„Максималният въртящ момент на електрическото задвижване е на разположение във всеки момент веднага след потеглянето и може да се почувства в отличното поведение на новия модел във всеки завой“, посочи Томас Улбрих, отговорният за развойната дейност член на Управителния съвет на Volkswagen.
„Нещо повече, иновативната концепция за управление на функциите и мерките за безопасност са също толкова интелигентни, колкото и системата на задвижването! Така например, водачът може да разчита на удобството и възможностите на уникалния head-up дисплей с разширена реалност и на богатата гама асистиращи системи. Дизайнът на ID.4 GTX подчертава изключителния характер на новия модел, съчетавайки забавлението от шофирането и излъчването за здравина и динамика във външния вид.
Познатата светлинна лента в предната част е съчетана с детайли, излъчващи мощ и динамика като трите елемента със структура на пчелна пита, които формират дневните светлини. Те придават спортен характер на новия модел дори в неподвижно състояние и в същото време демонстрират връзката с дизайна на Golf GTI. Наред с изцяло новото оформление на броните, вниманието отзад привличат елементи като 3D LED блоковете на задните светлини и светлинната графика във форма на X на спирачните светлини. Цветовете на външните лакови покрития също са по-ярки и впечатляващи от тези при моделите със задно предаване. Покривът и задният спойлер са лакирани в черно, докато гредите в рамката на покрива са изпълнени в бляскав антрацит.
Вътрешното пространство също може да се похвали с нова цветова схема, при която екологичната устойчивост е отразена в изпълнените в тъмния нюанс X-Blue горна част на арматурното табло и вложки от изкуствена кожа в облицовките на вратите. Червените контрастни шевове, които са класически символ за динамика, спортен дух и мощ, добавят приятен цветен акцент към седалките. Емблемата GTX е поставена на видно място върху волана, на облицовките на праговете и под формата на перфориран мотив в горната част на облегалките на предните седалки.
Новата продуктова марка GTX ще изиграе ролята на ускорител както за развитието на ID. фамилията от модели, така и за корпоративната стратегия ACCELERATE, с изпълнението на която Volkswagen се стреми към позицията на най-желаната марка за устойчива мобилност. Компанията цели да увеличи дела на продажбите на чисто електрически превозни средства в Европа до 70% към 2030 година. В периода до 2050 година Volkswagen възнамерява да постигне неутрално въздействие по отношение на климатичните промени, а до 2025 година инвестициите на компанията в електрическа мобилност, хибридизация и цифровизация ще достигнат общ обем от около 16 милиарда евро.