BMW M4 среща BMW M4 GT3

BMW M4 среща BMW M4 GT3

От серийното производство към състезателната писта – и обратно: със свое видео BMW M GmbH осигурява поглед към разработката на новия състезателен автомобил BMW M4 GT3 и показва вълнуващите общи елементи на новия флагман в портфолиото на BMW M Motorsport със серийния модел BMW M4 Competition. В това видео дизайнерите и инженерите от серийните разработки на BMW и на BMW M Motorsport представиха интересни детайли на двата автомобила. 

В BMW M4 Designtalk участват Ане Форшнер, екстрериорен дизайнер на BMW M4 Competition, и Майкъл Скъли, BMW Group Designworks Global Automotive Directory. Още в началото на видеото двамата говорят за най-характерния дизайнерски елемент на двата автомобила: бъбрековидната решетка на BMW. 

„Всички BMW M автомобили поляризират мненията и поради това не се харесват автоматично на всеки. Те предизвикват хората не само физически, но и емоционално“, казва Ане Форшнер. 

„Бъбрековидната решетка е най-завладяващият елемент на BMW M4 Competition и е заимствана в идентична форма при състезателния автомобил“, добавя Майкъл Скъли. В предната част на BMW M4 GT3, което е в последната година от развойната си фаза и от 2022 година с екипа на BMW M Motorsport ще се бори за победи и титли в GT състезанията по целия свят, се забелязват и други специални детайли, ориентирани директно към серийния модел. Профилът на състезателният автомобил е заимствал не само линиите от предната колона до силно снишената предна част. Покривът при BMW M4 Competition и BMW M4 GT3 също е с идентично оформление, което осигурява перфектно обтичане на задното крило на състезателния автомобил. Но най-големите разлики между двата автомобила са в задната част. 

„С някои от елементите си задната част на BMW M4 GT3 изглежда позната, но от друга страна изглежда доста различна“, казва Ане Форшнер. „Състезателният автомобил е по-широк със 75 мм от всяка страна, но ние заимствахме задните светлини и формата на задния капак е идентична“, допълва Майкъл Скъли. За Ане Форшнер множеството прилики, които осигуряват особено спортната визия на серийния модел и дават много добра основа за състезателната версия, ясно показват как са разработени двата автомобила: „От пътя към състезателната писта и от състезателната писта обратно в серийното производство.“ Майкъл Скъли не пропуска да похвали своите колеги от серийните разработки. 

„Серийният модел BMW M4 Competition е една великолепна основа за създаването на състезателен автомобил. Той притежава иконични елементи и геометрия, насочена към High Performance и ефективност“, допълва той. 

Във второто видео след няколко седмици фокусът ще бъде поставен върху общото сърце на двата автомобила. Маркус Енгелке, ръководител на проекта „Задвижване“ на BMW M4, и Улрих Шулц, ръководител на „Конструкция на задвижването“ на BMW Motorsport, ще говорят за шестцилиндровия редови двигател с технологията M TwinPower Turbo, който от самото начало е проектиран за използване автомобили за обществените пътища и за състезателната писта.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти