Бившият пилот във Формула 1 и настоящ председател на съюза на пилотите Александър Вурц изрази своето мнение, че състезателният директор няма голям избор когато се отнася до прилагането на правилата за ограниченията на трасето.
Първите две състезания за сезон 2021 бяха белязани от няколко спорни момента свързани с границите на пистите, най-вече това в Бахрейн, където дори победата бе решена от тях. На „Сахир“ Макс Верстапен атакува и дори за кратко изпревари Люис Хамилтън за водачеството четири тура преди края, но напусна очертанията на пистата и бе принуден да върне позицията на британеца. Това бе чисто нарушение на правилата от страна на пилота на Ред Бул, но спорният момент идва от там, че Хамилтън бе забелязан да напуска очертанията на трасето поне 29 пъти по същия начин на същия завой в хода на надпреварата без никакви последствия.
Крайно време е да спрат подигравките с Формула 1
На „Имола“ през миналата седмица Ландо Норис загуби своята най-бърза обиколка по време на квалификацията и третото място на стартовата решетка заради напускане на очертанията на девети завой. Отново, нарушение тук има и реакцията на състезателния директор е правилна, но според Вурц той няма друг избор при настоящите конфигурации на повечето писти във Формула 1.
„Не смятам, че ограниченията на пистите просто ще бъдат премахнати. Тогава колите ще излизат с още два метра отвън. В тази ситуация няма да има пространство за коригиране на грешките и всички изчисления за зоните за сигурност ще отидат по дяволите. Затова рейс директорът няма особено голям избор“, коментира Вурц пред австрийската телевизия ORF.
Според него, единственият начин да се спре практиката с оширяването на състезателната траектория е в края на трасето да има естествен ограничител.
„Винаги съм бил враг на изкуствените граници на пистите, трябват естествени такива. Тревата или чакълът вършат перфектна работа“, завърши изказването си бившият пилот на Бенетон и Уилямс.
Снимки: Gettyimages