BMW прави голям скок при електрическото задвижване с нова генерация батерии

BMW прави голям скок при електрическото задвижване с нова генерация батерии

BMW Group ускорява развoйната си дейност по отношение на технологията на батериите на бъдещето и по този начин подкрепя и ускорява разработката на европейската технология за клетки и верига на стойността на батериите. В тази връзка председателят на борда на директорите на BMW AG Оливер Ципсе получи днес уведомление за безвъзмездна помощ от федералния министър по икономическите въпроси и енергетиката Петер Алтмайер и баварския държавен министър по икономическите въпроси, регионалното развитие и енергетиката, Хуберт Айвангер, в подкрепа на проектите на BMW Group за батериите в рамките на Battery IPCEI (Important Project of Common European Intertest).                

За BMW Group едно е сигурно: високоефективните и устойчиви системи за съхранение на енергия са ключовият фактор за успех за индивидуалната мобилност в бъдеще. Следователно разработването на високо иновативни и устойчиви батерийни клетки също е ключов елемент от високоефективната европейска верига за стойност за клетки и батерии. Тази заявка се демонстрира ясно в Новия клас, който BMW Group представи за първи път през март на годишната си конференция. Това ново поколение автомобили, което ще бъде въведено на пазара от средата на това десетилетие, ще бъде безкомпромисно електрическо, дигитално, кръгово - и с категоричен фокус върху напълно електрическите задвижвания. BMW Group разработва следващото поколение на своята акумулаторна технология за Новия клас - в комбинация с ясна заявка: 

„С Новия клас ще направим голям технологичен скок при електрическото задвижване“, каза председателят на борда на директорите на BMW AG, Оливер Ципсе в понеделник в Мюнхен. „Искаме значително да увеличим енергийната плътност на клетките и в същото време да намалим разходите за материали и производство. Също така значително ще намалим използването на първични материали, за да осигурим наистина „зелена“ батерия." С Новия клас BMW Group се стреми към нивото на най-модерните двигатели с вътрешно горене по отношение на пробега и производствените разходи. Електромобилността „engineered by BMW“ трябва да привлече и убеди новите групи купувачи по целия свят. В настоящата фаза на разработка компанията оценява различни клетъчни формати, клетъчни химикали и клетъчни модули за това шесто поколение технология на BMW за електрическо задвижване. Основната цел е да се проектират наистина зелени батерии с малък CO2 отпечатък, които са подходящи за рециклиране. Твърдотелни батерии за серийното производство – демонстрационен автомобил още преди 2025 година BMW Group вече планира по-нататъшно бъдеще и след това следващо поколение: до края на десетилетието енергийната плътност на акумулаторните клетки ще се увеличи с поне двуцифрен процент - спрямо това, което е високо ниво още днес. Франк Вебер, член на борда на директорите на BMW AG, Развойна дейнсот: „Най-зеленият електрически автомобил в света ще бъде BMW - устойчив от първоначалната идея до рециклирането след фазата на използване. Разработваме акумулаторната клетка на бъдещето: тя ще бъде мощна, безопасна, рентабилна и рециклируема - от избора на материали и възможности за употреба и след използването в автомобила до рециклирането. Всичко това ще бъде създадено в европейска верига на добавената стойност." Вебер допълни: „Ние интензивно работим по разработките на технологията на твърдотелните батерии. До края на десетилетието ще имаме твърдотелна батерия, подходяща за серийно използване при автомобилите. Планираме да покажем първия демонстрационен автомобил с тази технология много преди 2025 г." 

От дълги години BMW Group натрупва богат вътрешен опит в цялата верига на стойността на електрическите задвижвания и при всяко следващо поколение оптимизира своята технология на акумулаторните клетки. Клетъчната химия също беше разработвана последователно: така например делът на кобалт в катодния материал при прехода от Gen3 от BMW i3 към Gen5, въведен с BMW iX3 през 2020 г., беше значително намален от 33 на 10 % - в същото време делът на никела се увеличи до около 80 %. За да се сведе до минимум потреблението на първични ресурси, във високоволтовата батерия на новото BMW iX се използва до 50% рециклиран никел.   Максимално разгръщане на електрическата офанзива Благодарение на интелигентните автомобилни архитектури и изключително гъвкавата производствена мрежа, до 2023 година BMW Group ще има на пътя около дузина напълно електрически модели. 

В допълнение към BMW i3, MINI Cooper SE и BMW iX3, които вече са на пазара, през тази година на пътя ще излязат два ключови иновационни автомобила - BMW iX и BMW i4 - BMW i4 дори три месеца по-рано от първоначално планираното. Напълно електрическите версии на много популярните BMW Серия 5 и BMW X1 ще ги последват през следващите години. Те ще бъдат допълнени с BMW Серия 7 и наследника на MINI Countryman, както и други модели. До 2023 година BMW Group ще има поне един напълно електрически модел на пътя в около 90 % от актуалните си пазарни сегменти. До 2025 г. BMW Group ще увеличава продажбите на напълно електрически модели годишно със средно над 50% - и по този начин над десет пъти в сравнение с 2020 г. Като цяло до края на 2025 година компанията ще е доставила около два милиона напълно електрически превозни средства на клиентите си. Въз основа на настоящите пазарни очаквания, BMW Group приема, че през 2030 година най-малко 50 % от нейните глобални продажби ще се състоят от напълно електрически автомобили. През следващите десетина години компанията ще пусне на пътя около 10 млн. изцяло електрически автомобила. BMW Group има стратегическа цел да постигне амбициозните цели на ЕС за намаляване на CO2 и през 2025 и 2030 година. 

BMW Group се ангажира като никой друг автомобилен производител в изследванията, разработването и индустриализацията на веригите за добавената стойност на батериите в Германия. Резултатите от изследванията, постигнати от BMW Group и партньорите, участващи в проекта IPCEI, ускоряват развитието на интегрирана европейска верига за добавената стойност на батериите. В допълнение към това, различни концепции за твърдотелни батерии се изследват съвместно с европейските партньори за научноизследователска и развойна дейност и се прилагат най-обещаващите прототипи. По този начин компанията проправя пътя за успешно развитие и производство на акумулаторни клетки в Европа.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти