BMW M3 и BMW M4 M вече и с xDrive задвижване на четирите колела

BMW M3 и BMW M4 M вече и с xDrive задвижване на четирите колела

BMW M3 Competition Седан и новото BMW M4 Competition Купе получиха своята M xDrive система за задвижване на четирите колела, която осигурява допълнително повишаване на динамиката, пъргавината и прецизността. Въвеждането на пазара на допълнителните варианти на модела стартира през юли 2021 година. По-висока динамика, още по-неподражаемо М усещане: няколко месеца след въвеждането на пазара на новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе BMW M GmbH увеличава разнообразието в гамата си от модели от това семейство с два допълнителни варианта. 

За пръв път за High Performance спортните автомобили в премиум сегмента на средния клас ще се предлага системата за задвижване на четирите колела M xDrive. Прецизно управляваното предаване на мощност към четирите колела осигурява ненадмината динамика на моделите BMW M3 Competition Седан с M xDrive (среден разход на гориво: 10,1 – 10,0 л/100 км по WLTP; CO2 емисии (комбинирани): 231 – 228 г/км по WLTP) и BMW M4 Competition Купе с M xDrive (среден разход на гориво: 10,1 – 10,0 л/100 км по WLTP; CO2 емисии (комбинирани): 230 – 227 г/км по WLTP). Новите модели разпределят мощността на своя редови шестцилиндров двигател с мощност 375 кВт/510 к.с. чрез осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic и с помощта на специфично за М задвижване на четирите колела, за да се постигне винаги идеално съотношение между предните и задните колела за максимална пъргавина, стабилност по курса, сцепление и ориентирана към моторните спортове динамика. Благодарение на това се осигурява особено вълнуващ вариант на типичните за М динамични характеристики, които се изразяват и в още по-добри стойности на ускорението. Въвеждането на пазара на BMW M3 Competition Седан с M xDrive и на BMW M4 Competition Купе с M xDrive стартира през юли 2021 година. 

M xDrive и Активен M диференциал за ненадмината динамика 

Като алтернатива на класическото задно задвижване системата M xDrive вече при много High Performance модели на BMW M GmbH впечатлява с индивидуално настроеното управление на пренасяне на мощността. Задвижването на четирите колела е допълнено с Активния М диференциал, с който мощността също се разпределя ситуативно и напълно променливо между задните колела. Благодарение на него се оптимизира пълното и без загуби пренасяне на мощността, най-вече при особено спортен стил на шофиране, както и при пътни настилки с едностранно понижено сцепление. За прецизно и съгласувано с конкретната ситуация на пътя взаимодействие системата M xDrive и Активният М диференциал включително интегрирания, специфичен за М контрол на сцеплението са свързани с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността). Фокусът е поставен върху максимално динамичното изживяване при шофиране, при което характерното М усещане е комбинирано с осезаемо повишение на сцеплението и стабилността. 

Системата M xDrive разпределя мощността безстепенно и напълно променливо между предните и задните колела чрез многодисков съединител с електронно управление. Оптимизираното снабдяване с масло на многодисковия съединител осигурява издръжливост и динамика на променливото разпределение на мощността дори и при агресивно шофиране по състезателна писта. Пренасянето на мощността към диференциалите на предната и задната ос се извършва чрез карданови валове, които също като полуоските, които пренасят мощността към колелата, са конструирани специфично за моделите BMW M3 Competition Седан с M xDrive и BMW M4 Competition Купе с M xDrive. Типично за М е и подаването на по-висок дял от мощността към задните колела. 

При нормални ситуации на пътя мощността се подава изцяло към задните колела. Едва когато те достигнат до границите на сцеплението си, мощност се подава и към предните колела. Раздатъчната кутия е оборудвана със специфичен за модела управляващ блок, както и интегрирано ограничение на приплъзването на колелата. С негова помощ разликите в оборотите между предните и задните колела могат да бъдат компенсирани самостоятелно и особено бързо без обратна връзка с централния блок за управление на DSC. Това осигурява оптимизирани възможности на двойното задвижване, което позволява с типичната за М увереност да се насладите още по-интензивно на високо динамични ситуации на пътя, като например преминаване през завои в контролиран дрифт. Повишението на сцеплението, стабилността, пъргавината и динамиката, осигурени от системата за задвижване на четирите колела и M xDrive и Активния М диференциал, гарантират и още по-високи възможности при ускорение. 

BMW M3 Competition Седан с M xDrive и BMW M4 Competition Купе с M xDrive ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Това означава, че те ускоряват до 100 км/ч за 0,4 секунди по-бързо от съответните Competition модели с чисто задно задвижване. Динамичното пренасяне на мощността до пътната настилка при BMW M3 Competition Седан с M xDrive и BMW M4 Competition Купе с M xDrive е поверено на серийни М алуминиеви джанти с размер 19 инча на предната и 20 инча на задната ос. Кованите джанти с двойни спици в цвят Jetblack са оборудвани с гуми с размер 275/35 R19 отпред и 285/30 R20 отзад. Като опция за шофиране по състезателни писти се предлагат Track гуми със същите размери. Значителни технически промени за оптимални характеристики В допълнение към задвижването на четирите колела новото BMW M3 Competition Седан с M xDrive и новото BMW M4 Competition Купе с M xDrive се оборудват и с ново, конструирано специфично за моделите предно окачване с двойни носачи и пружинна стойка. То се отличава с адаптирана геометрия на предната ос, както и индивидуално предавателно число на кормилното управление. Тези значителни технически промени, свързани със задвижването на четирите колела гарантират, че както досегашните модели със задвижване само на задните колела, така и новите варианти с M xDrive ще се отличават с безкомпромисното, типично за М поведение при завиване. Освен това вариантите на модела със задвижване на четирите колела са оборудвани с конструирано специфично за тях снабдяване с моторно масло, насочено към най-висока динамика. 

Трите M xDrive режима осигуряват индивидуално М усещане  Освен това системата M xDrive дава на водача възможност да адаптира характеристиките и динамичните качества на задвижването на четирите колела към съответната ситуация на пътя и индивидуалните си предпочитания. Предпочитаните настройки могат да бъдат избрани от менюто Setup на специфичната за М система за управление. При базовата настройка 4WD системата за задвижване на четирите колела гарантира максимално сцепление, както и прецизно контролируема управляемост в комбинация с настройките на разпределението на мощността, при което осезаемо се подава повече мощност към задните колела. В режим 4WD Sport дори и при особено динамични ситуации на пътя към задните колела се подава още по-голям дял от мощността. По този начин се повишава пъргавината на автомобила. Типичното за М линейно разгръщане на силите на страничното ускорение позволява и контролирани дрифтове. В допълнение при деактивирана DSC е на разположение и режимът 2WD. При тази настройка се задвижват само задните колела, като тяхното сцепление – също като при моделите с чисто задно задвижване – може да се настройва фино и на 10 степени с помощта на опционалния M Traction Control. При тази форма на задвижването и без стабилизиращите намеси на системите за контрол на окачването опитните водачи могат да се насладят на особено пуристко изживяване при шофиране, като те могат допълнително за подобрят уменията си с опционалния M Drift Analyser. 

Предпочитаният режим на M xDrive, заедно с настройките на характеристиките на двигателя, амортисьорите, кормилното управление, спирачната система и други параметри може да бъде настроен и запаметен като част от двете индивидуални конфигурации на M Drive - M1 и M2. Двете настройки могат до всяко време спонтанно да бъдат активирани с натискане на един от двата М бутона на волана. M усещане по мярка: шест индивидуални автомобилни характера С допълнение в гамата на два варианта на моделите със задвижване на четирите колела BMW M GmbH създава уникално разнообразие в сегмента на High Performance автомобилите от средния клас. BMW M3 Седан (среден разход на гориво: 10,2 – 9,9 л/100 км по WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 231 – 226 г/км по WLTP) и BMW M4 Купе (среден разход на гориво: 10,2 – 9,9 л/100 км по WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 231 – 226 г/км по WLTP) са уникални в сегмента си с комбинацията между задно задвижване и механична 6-степенна скоростна кутия. 

При BMW M3 Competition Седан (среден разход на гориво: 9,8 – 9,6 л/100 км по WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 224 – 219 г/км по WLTP) и при BMW M4 Competition Купе (среден разход на гориво: 9,8 – 9,6 л/100 км по WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 224 – 219 г/км по WLTP) мощността също се подава към задните колела чрез 8-степенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Сега към тях се присъединяват и предлаганите за пръв път модели BMW M3 Competition Седан с M xDrive и BMW M4 Competition Купе с M xDrive. По този начин при най-новото поколение на модела вече има избор между шест индивидуални автомобилни характера, които се отличават като създадени по мярка мощни спортни автомобили с неограничена пригодност за всекидневието. Но възможностите да се насладите на ориентирано към индивидуалния стил изражение на типичните за М High Performance качества не се изчерпват с тях. По-късно през тази година гамата от модели ще бъде допълнена с новия модел на BMW M4 Кабриолет.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти