Mercedes-EQ с трета премиера на изцяло електрически модел от началото на 2021 година. Докато EQA съвсем скоро ще бъде видян по европейските пътища, а световната премиера на EQS бе само преди няколко дни, третият модел за тази година се казва EQB и той дебютира този уикенд в Шанхай. Автомобилът ще се произвежда в Пекин и ще излезе на пазара в Китай по-късно тази година.
Европейската версия също ще бъде пусната през 2021 г., а в САЩ EQB ще пристигне през 2022 г. Комбинираното електрическо потребление на EQB 350 4MATIC в Европа (NEDC3) е 16,2 kWh/100 км; комбинирани емисии на CO2: 0 g/km, пробег до 478 километра (според WLTP: комбиниран електрически разход: 19,2 kWh/100 км; комбинирани емисии на CO2: 0 g/km, пробег до 419 километра). EQB ще бъде първият изцяло електрически автомобил, произведен от унгарския завод в Кечкемет.
Досега от производствената линия там излязоха plug-in хибридните модели CLA и CLA Shooting Brake. A-Class с включен хибриден задвижващ механизъм също ще се произвежда в Кечкемет в бъдеще, като допълнение към германския завод на Mercedes-Benz в Ращат, където се конструира и EQA. EQB интерпретира прогресивния лукс на Mercedes-EQ по остър и характерен начин. Той включва типичната черна панелна решетка с централна звезда. Друга отличителна черта на дизайна е непрекъснатата светлинна лента отпред и отзад. Благодарение на дългото междуосие от GLB (2829 мм), новият EQB е компактен отвън и просторен отвътре.
Автомобилът предлага пространство за седем души. Това му отрежда специално място сред семейните електромобили. Двете седалки на третия ред могат да се използват от хора с височина до 1,65 метра, като там могат да се монтират и детски седалки. Гамата EQB ще включва няколко модела с предно задвижване и задвижване на всички колела, с различни мощности, някои от които ще надхвърлят 200 kW плюс батерии с използваем капацитет от 66,5 kWh за Европа. Тези батерии се произвеждат в заводите на Daimler в Каменц (Германия) и Явор (Полша).
Планира се и версия с особено голям обсег. Вкъщи или в обществени зарядни станции EQB може да се зарежда удобно до 11 kW с променлив ток (AC) с помощта на вграденото зарядно устройство. Времето за пълно зареждане зависи от наличната инфраструктура и специфичното за страната оборудване на превозното средство. Зареждането с Mercedes-Benz Wallbox е значително по-бързо, отколкото в битов контакт.
Зареждането става, разбира се, дори по-бързо на станции за бързо зареждане с постоянна електроенергия (DC). В зависимост от статута на зареждане и температурата на високоволтовата батерия, EQB се зарежда в съответната зарядна станция с максимална мощност до 100 kW. Тогава времето за зареждане от 10% до 80% е малко над 30 минути.