Тази години привидната идилия в семейството на Мерцедес – отбора, тотален хегемон от изминалите седем години във Формула 1, е на път да стигне до развод. Валтери Ботас вече е твърде изморен винаги да е в помощ на тима и в замяна да получава преподписване за една година на договора си, без да има шанс да се бори за нещо повече от второто място.
По този модел шефът и акционер в отбора на Мерцедес Тото Волф винаги е успявал да държи изпънати юздите на своето финландско протеже, за чиято кариера се грижи още от годините на двамата в отбора на Уилямс. Тази година обаче се очертава като последна за Валтери при шампионите и той ще се опита да извлече максимума от откриващата се възможност за по-голяма свобода, която, ако има волята, може да си позволява по време на предстоящите състезания.
)
Още след първия старт за сезона миналата неделя Ботас открито критикува стратегията на Мерцедес, която отново не му остави никакъв шанс да се задържи близо до Хамилтън и да претендира за победата. Финландският пилот дори остана трети на финала, след като трябваше да изпълни плана на отбора си, а в бокса точно неговият механик на предна дясна гума имаше проблем със смяната ѝ и го забави фатално.
За първи път Тото Волф си позволи да обвини Валтери за пилотирането му в отговор на критиката на финландеца след финала на „Сахир“. Шефът на Мерцедес открито заяви, че не стратегията, а лошият старт и загубената позиция от Шарл Леклер още в началото на надпреварата са довели до неизпълнението на първоначалния план на тима, който е бил перфектно сметнат.
Ботас обаче беше на друго мнение и то не бе в полза на собствения му отбор. Волф не коментира проблема със смяната на предна дясна гума на Валтери в решителен момент от Гран При на Бахрейн. Може би е твърде рано, още след първото състезание от сезона, да мислим за използването на такива „мръсни“ похвати от страна на отбора, на който финландецът толкова е помагал през годините.
)
Предстои да видим как ще се развие заформящата се семейна драма в Мерцедес и дали тя в крайна сметка ще повлияе в битката за световната титла във Формула 1 през този сезон, който със своите 23 състезания се очертава не само като най-дългия, но и като най-интересния и непредвидим в новата турбо-хибридна ера.
)
Днес Люис Хамилтън вече не е самотният конник на върха от миналите години и подобряването на рекорда на Михаел Шумахер, който изравни през 2020, вече не изглежда като разходка в парка. Сериозен отпор ще получи от голямата звезда на Ред Бул Макс Верстапен, както и от новия му съотборник Серхио Перес, който също ще опита да затрудни максимално живота на седемкратния световен шампион.
Ключовата роля в самия край на шампионата обаче може да се падне да изиграе не друг, а самият Валтери Ботас в края на кариерата си.
Снимки: Gettyimages