Един от главните инженери в тима на Мерцедес Андрю Шовлин заяви, че данните събрани по време на единствения тридневен предсезонен тест във Формула 1 за 2021 показват, че „Черните стрели“ не са бързи колкото Ред Бул.
Проблемите за световните шампиони започнаха още в първата сутрин от теста в Бахрейн, когато след само една обиколка механиците на тима трябваше да сменят скоростната кутия на W12. Това коства на отбора повече от два часа и половина, като Валтери Ботас бе лимитиран до само шест тура в целия първи ден. Следобедната сесия също не мина гладко, като Люис Хамилтън навъртя едва 42 обиколки.
До края на теста нещата от гледна точка надеждност се подобриха, но въпреки това Мерцедес остана на дъното на класацията за измината дистанция по време на трите дни в Бахрейн. Хамилтън и Ботас завъртяха само 304 тура, което е със 118 по-малко от бройката, направена от екипите на Алфа Ромео и Алфа Таури.
Освен малкото километри, пилотите на Мерцедес имаха проблеми и със стабилността в задната част на болида, свидетелство за което са двете нетипични завъртания на Хамилтън. Първото от тях коства на тима близо 40 минути, тъй като седемкратният световен шампион затъна в чакълестата зона за сигурност на 13 завой.
Въпреки тези проблеми, Ботас даде най-доброто време във втория ден, но Шовлин смята, че Ред Бул ще бъдат фаворите поне в първия старт в Бахрейн в края на следващата седмица.
„Направихме прогрес с баланса на колата с повече гориво в резервоара. Тогава колата бе по-предвидима, но можем да видим от събраните данни, че в състезателно темпо не сме бързи колкото Ред Бул. С малко гориво картината е още по-объркваща. Ние не направихме достатъчно голям прогрес, твърде много коли бяха пред нас. Може би ще трябва да преразгледаме нашия подход.
„През последните години имахме проблеми с темпото в зимните тестове и успявахме да направи достатъчно голям напредък преди първото състезание. Този път обаче ще ни е много трудно. Нямаме достатъчно време до уикенда тук. Направили сме си план, с който да се опитаме да разберем част от проблемите ни и няма да оставим необърнат камък в опитите си да намерим още скорост през следващите десет дена“, каза Шовлин.
Във вчерашния последен ден от тестовете в Мерцедес се фокусираха върху своите настройки в дългите серии от обиколки. В последния час, Хамилтън сложи и най-меките гуми на Пирели, но и с тях той бе на повече от секунда от топ времето на Макс Верстапен, който бе с една стъпка по-твърди сликове.
„Днес направихме стъпка напред, но не е достатъчно и не сме там, където искаме. Губим по цялата обиколка, не само в определени части от нея. Нямам търпение да се върнем в състезателен режим и да се фокусирам“, каза Хамилтън.