Хамилтън и Розберг отново се изправят един срещу друг

Хамилтън и Розберг отново се изправят един срещу друг

Откакто Нико Росберг се присъедини към Extreme E – атрактивна надпревара, в която задвижвани с електричество офроудсъстезателни джипове се състезават в едни от най-отдалечените части на света, всички очакват да разберат дали това ще бъде дългоочакваното продължение на яростното съперничество между него и Люис Хамилтън от годините, в които бяха съотборници във Формула 1. Двамата шампиони са сформирали свои собствени отбори, Rosberg Xtreme Racing и Hamilton X44, които ще се изправят пред разнообразни предизвикателства в битката за първото място.

Между двамата съществува голямо съперничество и още от детските им години в картинг шампионатите преди да стигнат до Формула 1. Като съотборници Хамилтън и Росберг спечелиха 54 от 78 състезания за четири сезона. Британският пилот постигна 32 победи, качи се на почетната стълбичка 55 пъти. Росберг от своя страна спечели 22 победи, 50 пъти финишира в тройката. През този период Хамилтън спечели две от седемте си титли във Формула 1. Нико също сбъдна детската си мечта със спечелената титла през 2016 година и продължа да бъде единственият пилот във Формула 1, победил Хамилтън в дуел за световната титла от началото на новата турбо ера във Формула 1.

Според Люис Хамилтън обаче Extreme E е много повече от състезание:

„Най-впечатляващото нещо при това състезание не е самата надпревара, а посланието, което носи цялата история. Всеки от нас има силата да направи разлика и за мен е от голямо значение, че мога да използвам любовта си към автомобилизма и любовта си към планетата, за да оказвам положително въздействие. Амбициите и задълженията ми към Mercedes във Формула 1 не ми позволяват аз самият да се състезавам през тези магически пейзажи, но ще участвам като част от отбора и ще им помагам със съвети. Вълнувам се, че ще изпълнявам различна роля в тази нова серия от състезания, която се опитва да постигне една визия за устойчив и равноправен свят“, заяви Люис Хамилтън.

Откакто се оттегли от Формула 1, Нико Росберг се превърна в един от инвеститорите в състезанията с електрически болиди Формула E, и оттогава е силно ангажиран с екологични и устойчиви технологии.

„Extreme E е невероятна възможност да насърчим хората да бъдат активни в борбата срещу климатичните промени, които са една от най-големите заплахи пред нашата планета днес. Откакто се оттеглих от Формула 1, посветих кариерата си на устойчивите технологии, затова за мен е много удовлетворяващо да мога да съчетая това, в което вярвам, със страстта ми към автомобилните състезания“, заяви Росберг.

Какво представлява състезателният ODYSSEY 21

Както отборите на Хамилтън и Росберг, така и останалите отбори ще имат възможността да управляват напълно нов модел електрически джип, проектиран специално за този шампионат. При 440 см дължина, 230 см ширина и 186 см височина този състезателен автомобил за Extreme E не изглежда много по-различен от традиционен джип. Междуосие от 300 см също звучи напълно нормално. Приликите обаче приключват, когато става въпрос за максималната мощност на ODYSSEY 21 от 544 к.с при едва 1650 килограма общо тегло.

В този контекст внушителните цифри за ускорението не са изненада: Задвижван от двата си електрически мотора, този състезателен автомобил за Extreme E ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди, при това можейки да се справя плавно с 55-градусови наклони.

ОТБОРИ

Освен Хамилтън (X44) и Росберг (Rosberg Xtreme Racing) в този шампионат се включиха Матиас Екстрьом и Томас Биермайер (ABT), Рупърт Свендсен-Кук и Джак Кларк (Veloce Racing), Зак Браун и Кейти Мънингс (Andretti United), Чип Ганаси и Майк Хил (Chip Ganassi Racing), Ади Сурджанто (Team TECHEETAH), Мигел Валдекабрес и Джоан Орус (QEV), Улрих Фриц (HWA).

СПИРАЩИ ДЪХА ДЕСТИНАЦИИ

Сезонът започва в оазиса Ал-Ула в Саудитска Арабия (20-21 март), след това преминава към приказното розово езеро Ретба в средата на Сенегал (29-30 май), последвано от Кангерлусуак (Големия фиорд) в Гренландия (28-29 август). Пара в Бразилия (23-24 октомври) е следващата спирка в тази надпревара, а големият финал е запазен за върха на южноамериканския континент – Патагонската равнина в Аржентина (11 и 12 декември).

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти