Отборите във Ф1 разединени за двудневния формат от ГП на Емилия-Романя

Отборите във Ф1 разединени за двудневния формат от ГП на Емилия-Романя

Двудневният формат на провеждане на уикендите във Формула 1, който направи своя дебют по време на Гран При на Емилия-Романя миналата седмица не се хареса на всички отбори.

Както е известно заради голямото разстояние между пистата „Портимао“, където се проведе Гран При на Португалия само седмица преди третото състезание в Италия през тази година и „Имола“, уикендът на легендарното италианско трасе бе сгъстен до само два дена. Той се състоя от само една 90-минутна свободна тренировка в събота сутрин преди квалификацията същия следобед и неделното състезание.

Уикендът на „Имола“ послужи като изпитание на двудневния формат, който може да стане новата норма във Формула 1 поради все по-голямата бройка състезания на година. По този начин отборите ще трябва да прекарват с по ден по-малко на всяко трасе, което ще им даде повече време с техните семейства и ще направи тяхната работа по-лека. Говорейки след уикенда обаче, ръководителят на отбора на Рейсинг Пойнт Отмар Шафнауер сподели, че за него „това не е Формула 1“.

„Мисля, че всичко трябва да се гледа от гледната точка на феновете и дали те го харесват. Мислех, че аз ще го харесам, но след 23 година, в които винаги е било петък, събота и неделя ми се стори малко странно и неестествено. Идвайки насам аз бях напълно отворен към този нов формат, но сега не съм много сигурен, че преминаването към него ще е правилно. Това не е Формула 1“, сподели американецът.

Според него, скъсяването на уикенда ще даде още по-голямо предимство на богатите отбори, тъй като те ще има повече ресурси за предварителни симулации, въпреки липсата на събраните в петък данни.

„Ако имаш по-голям ресурс за симулации във фабриката това много ти помага в такъв сгъстен формат. Ако той стане новия стандарт ще трябва да инвестираме в нова инфраструктура, за да можем да се конкурираме с големите отбори“, каза Шафнауер.

От Уилямс пък посрещнаха новия формат с отворени ръце, заявявайки, че няма да е много трудно отборите да се адаптират към по-малкото време за изпитания. Въпреки това Дейв Робсън, който отговаря за представянето на двата автомобила на британския тим смята, че инженерите ще искат запазването на възможно най-много от тренировките.

„Това е едно от нещата, които засягат всички отбори еднакво. И ако спортът реши това да е новата норма, не мисля, че ще е голям проблем. Но вие знаете какви са инженерите, те не обичат промени. Все пак съм сигурен, че всички много бързо ще се адаптират към този формат“, сподели британецът.

Неговото мнение бе подкрепено и от ръководителите на Макларън и Мерцедес Андреа Зайдъл и Тото Волф, като двамата наблегнаха на факта, че това може да не е най-добрия формат от комерсиална гледна точка за някои от промоутърите на стартовете в шампионата.

„Ние приветстваме предизвикателството на този двудневен формат. Тук нямаш право на грешки и ако допуснеш такава в настройките, няма кога да я коригираш. Но в крайна сметка всичко зависи от договорите с промоутърите на състезанията, договорите за телевизионни права и други“, заяви Зайдъл.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти