Техническият директор на отбора на Рейсинг Пойнт Андрю Грийн защити решението на тима да извикат своя пилот Серхио Перес за второ спиране в бокса по време на вчерашното Гран При на Емилия-Романя. Като причина за това Грийн изтъкна много добрата работа на болида RP20 с гумите, която нямаше да позволи на мексиканеца достатъчно бързо да загрее своите стари твърди сликове след рестарта.
Перес потегли от 11-та позиция на стартовата решетка на „Имола“ и благодарение на дълъг първи стинт със средно твърдите гуми на Пирели той успя да се изкачи до четвъртото място след своето задължително спиране в края на 27-та от общо 63 обиколки. При посещението си при механиците мексиканецът сложи твърдата смес на италианската компания, която безпроблемно щеше да го изкарат до финала, ако не бе излязла колата за сигурност само 13 тура преди карирания флаг след инцидента а Макс Верстапен. Отпадането на пилота на Ред Бул промотира мексиканеца с едно място напред, но той нямаше късмета да го задържи.
Именно тогава толкова добрата работа на шасито, а и на самия Перес, с гумите му изигра лоша шега и той трябваше да спре в пита от своята трета позиция, след което се върна зад Даниел Рикардо, Шарл Леклер и Алекс Албън, които избраха да не влизат за второ спиране.
„Състезанието се развиваше точно както го бяхме планирали. До излизането на колата за сигурност Чеко си бе проправил път до четвъртото място, което стана трето след отпадането на Верстапен. Той направи това с по-дълга първа серия от обиколки със средно твърдите гуми, той наистина кара много добре. Бяхме доволни от развоя на състезанието. Тогава се случи и най-лошото възможно за нас и колата за сигурност бе изкарана на пистата. Решението да повикаме Чеко в бокса бе наистина тежко и тогава мислихме, че то е правилно. Бяхме със стари твърди гуми и колата ни бе настроена за дълга серия от обиколки. Това ни постави в изключително неудобна позиция преди рестарта с твърди гуми. Най-сигурно и логично ни се стори да спрем за чисто нови меки гуми, мислехме, че и другите около нас ще направят същото, но това за жалост не се случи. Наистина си пролича от къде идва нашето силно темпо в неделя. Ние винаги настройваме колата да щади гумите и да не ги прегрява, което ни играе лоша шега при рестартите, тъй като по-бавно вкарваме нужната температура в тях“, заяви Грийн.
Ситуацията за Перес бе допълнително усложнена и от инцидента на Джордж Ръсел зад колата за сигурност, който удължи нейния престой с няколко обиколки. Тези допълнителни турове отнеха част от предимството на новите меки сликове, както и съкрати периода със зелени флагове накрая, в който Перес да може да изпревари своите конкуренти.
При рестарта мексиканецът загуби една позиция от Даниил Квят, който успя да спечели цели три места само в първата половин обиколка след прибирането на Бернд Мейландер в бокса. Пилотът на Рейсинг Пойнт все пак успя да спечели позиция срещу Албън, но до края така и не успя да изпревари Леклер въпреки по-свежите си гуми. По този начин той трябваше да се задоволи с шестата позиция, което наистина може да коства много на Рейсинг Пойнт в борбата за третото място в конструкторския шампионат. В нея Рено води с актив от 135 пункта, докато Рейсинг Пойнт са пети със 134, също колкото имат и Макларън, но второто място на Карлос Сайнц-младши от Гран При на Италия дава предимство на базирания в Уокинг отбор в тази битка.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg