Шефовете на отборите във Формула 1 за изразили своята подкрепа към идеята за ротация на състезанията в бъдещите календари на шампионата.
Според нея, няколко състезания ще се появяват в календара веднъж на две-три години. Това би довело до по-голяма непредвидимост и по-голям интерес от страна на феновете, които няма да се налага да гледа едни и същи състезания всяка година.
Идеята за тази промяна дойде след дебютното Гран При на Тоскана на „Муджело“ преди две седмици, което бе добавено към календара, след като глобалната коронавирус пандемия наложи отмяната на голяма част от предвидените стартове извън Европа.
Освен „Муджело“ изненадващо място в обновения календар намериха още и „Нюрбургринг“, „Портимао“, „Имола“ и „Истанбул парк“, като от тях „Портимао“ ще направи своя дебют във Формула 1, докато останалите трасета ще прекъснат дълги серии без домакинство на кръг от шампионата.
Освен възможността за такава ротация на трасета, друга възможност е дадено трасе да използва различни конфигурации всяка година, но за целта ще трябва да се инвестират много пари за докарването до необходимия стандарт на алтернативните версии на вече съществуващите писти. Подобна промяна ще се случи за Гран При на Сахир през тази година, когато вместо да се използва традиционна „Гран При“ конфигурация на пистата в Бахрейн, ще се използва „Периферната“ такава. По този начин „Периферната“ версия на „Сахир“ ще е общо третата конфигурация на трасето в Близкия изток, която ще домакинства на кръг от шампионата, след като през 2010 година Гран При на Бахрейн се проведе по най-дългата версия на трасето.
А някой от трасетата, които традиционно домакинстват на кръгове от шампионата вече са започнали проучвания за възможността те да получат лиценз за домакинство на Формула 1 и в двете посоки на движение. По този начин всяка година състезанието ще се провежда в различна посока на движение, което ще е друг вариант за промяна на вече наложеното статукво.
Ако въвеждането на ротационен календар действително се случи, то това ще позволи на повече страни да получат домакинство на кръг от шампионата, без това да води до увеличаване на бройката състезания на година. Тази система вече се прилага в Световния рали шампионата (WRC) и се обсъжда нейното въвеждане и в MotoGP.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg