Вход / Регистрирай се

Тест-пилотът на Ферари Марк Жене в България: С Кими и Маса сме много силни

Тест-пилотът на Ферари Марк Жене в България: С Кими и Маса сме много силни

Тест-пилотът на Ферари Марк Жене пристигна в България по покана на Shell, за да представи днес подобреното бензиново гориво с марката Shell V-Power. То вече е познато и предпочитано от клиентите на Shell благодарение на своята мощна почистваща формула, създадена да подобри реакцията на двигателя, като премахва отлаганията и помага на горивото да изгаря по-ефективно. Сега, освен че съдържат силни почистващи съставки, Shell V-Power и Shell V-Power Racing са подобрени, за да помагат за увеличаване на мощността на двигателя и подобряване на поведението на автомобила. Това става възможно, тъй като Shell V-Power и Shell V-Power Racing използват специално разработената от Shell технология за намаляване на триенето (Friction Modification Technology), използвана и от Ferrari за състезателните горива във Формула 1. 

"Радвам се, че съм тук в този важен момент. Използваната от Ferrari технология за намаляване на триенето, която днес Shell България представи, помогна за победите на отбора на Ferrari в Световния шампионат на Формула 1. Когато си на пистата, е добре да знаеш, че можеш да разчиташ на Shell заради доброто представяне на продуктите им", коментира Марк Жене пред българските журналисти.

"Като всяко едно момче и на мен ми беше мечта да се опитам един ден да се състезавам във Формула 1. След като преминах през картинга и по-малките серии като Формула 3 и Формула 3000 успях да постигна целта си и да дебютирам във Формула 1 ", заяви пред българските журналисти Жене. 

"Ферари и Шел работят заедно от много време и сътрудничеството им от много ползотворно. Те винаги търсят топ-технологиите и са си полезни един на друг. По телевизията се виждат успехите ни в моторспорта, но партньорството ни е важно и за серийните автомобили на пътя. Разработват се все по-добри горива и хората печелят от съвместната ни работа. Доброто гориво ти дава възможност не само да изкараш на пистата по-дълго време, но дава на двигателя по-бърза реакция и по-голяма мощност. Голяма част е от новите  технологии са насочени към издръжливостта и намаляване на триенето. Така двигателят се пази чист". 

"Лабораторията на Шел и Ферари във Формула 1 е единствената по рода си. Това за нас, като тим е много важно. Така сме сигурни, че от Шел следят от близо всички течности и масла за колите. Най-важното за нас и за Шел е дългосрочното ни сътрудничество. Знаем, че другите конкуренти нямат по-добро гориво. Ние винаги имаме най-доброто"

"Преди няколко дни направих тестове с болида на Ферари на нашата писта в Маранело с новото гориво на Шел. Беше ми много трудно да усетя разликата между Shell V-Power и горивото което използваме във Формула 1. Можем да кажем, че тя е по-малко от един процент. Пилотите наистина усещат, когато има нови съставки в горивото. За качеството на новото гориво мога да кажа, че то дава предимство на автомобилите в Гран при с около 5 конски сили. Двигателите във Формула 1 имат мощност между 700 и 800 конски сили, така че тези 5 конски сили дават предимство".

"Сега без тракшън-контрол е по-трудно, особено когато пилотите карат на първа, втора и трета предавка. При по-високите предавки е по-лесно. Миналата година с тази система донякъде пилотите забравяха за десния крак. В началото на сезона във Формула 1 имаше повече инциденти, но пилотите започнаха да свикват и става все по-лесно". 

"На сезон имаме между 3 и 4 нововъведения към съставките на горивото. Още на следващия старт в Барселона ще имаме и нова аеродинамика на колата".

Преди няколко дни Team Peugeot Total и на екипажа на 908 HDi FAP Никола Минасиан и местната звезда Марк Жене бляскава победа в първото състезание за сезона от сериите на Льо Ман в състезанието с обща дължина от 1000 км в Барселона. По този повод Жене призна: "Да наистина може да се каже, че семейството ми е на колела. Минлата неделя бешо много специлана за фамилията ми. Аз спечелих в Испания с Пежо, а брат ми се състезаваше в Мексико и също спечели".

"Михаел Шумахер продължава да е много полезен за развитието на колата. Не бяхме много сигурни, че след като се отказа от Формула 1 ще можем да се справим и без него. Но с Кими и Маса показахме, че Ферари може да бъде отново на върха",продължи Жене.

"Макс Мозли е добър президент и не мисля, че личният му живот трябва да става достояние на медиите. Не мога да коментирам тази тема. Не смятам, че този скандал ще навреди по някакъв начин на имиджа на Формула 1. Всичко ще стане ясно след няколко месеца, след събранието на ФИА". 

"Радвам се, че БМВ започва все по-често да се намесва в борбата за първите места. Много се радвам за тях, след като толкова дълго време работихме заедно. Във Формула 1 трябва да има повече конкуренти на Ферари и Макларън".     

Роденият на 29 март 1974 г. в Сабадел, Испания, Марк Жене прави своя дебют на автомобилно състезание през 1987 г. в Каталунския картинг шампионат. Още на следващата година той печели този шампионат и испанските серии в клас „Национален". През 1990 г. става най-младият пилот, печелил някога картинг шампионата на Испания в клас „Сеньор". През 1994 г. и 1995 г. участва в британската Формула 3 и печели Златната купа на II FISA Superformula през 1996 г. 

За първи път Марк Жене се появява в шампионата на Формула 1 през 1999 г. в отбора на Минарди. Следващия сезон той се състезава с екипа на Фаенца. През 2001 г. е поканен за тест пилот в отбора на BMW Williams, където остава до 2004 г. С англо-германския тим Марк участва в три надпревари - за Голямата награда на Италия през 2003 г., на Франция и на Великобритания през 2004 г.

Марк Жене идва в Маранело, като тест-пилот на 22 ноември 2004 г. и още на следващия ден излиза на пистата в Барселона с болида F2004. Днес той продъжава да работи за Ферари. 

Въпреки че е дипломиран икономист, Марк Жене е много запален и по литературата. Когато не е на пистата, той е редовен гост на глобалните събития на Shell, за да представя пред медии и гости техническото партньорство между Shell и Ferrari и да участва в демонстрации. Някои от последните инициативи на Shell отведоха Марк във Финландия, Полша, Чехия и Испания. Понастоящем Марк Жене е в България по покана на Shell за представянето на подобрената формула на горивото Shell V-Power. 

Новият сезон често носи промени в структурата на отбора, нови технически изисквания и нови писти. 2008 не е изключение. Това обаче не променя нищо за Scuderia Ferrari, които продължават да се радват на успешното си техническо партньорство с Shell. Представянето на болида F2008 беше кулминацията на период на интензивно развитие, през който Shell изигра - и продължава да играе - главна роля. Както винаги, новата кола изисква технически нововъведения не само от Маранело, но и от Shell, така че стратегиите да са в една посока.

Shell има комплексно участие в програмата с Ferrari, така че всяко техническо постижение да се реализира веднага и болидът F2008 да е максимално усъвършенстван и надежден. Голяма част от течностите за Ferrari ще бъдат разработени и произведени от Shell - моторни масла, горива, греси и дори хидравличната течност за системата, отваряща клапата за гориво. 

Екипът на Shell се разрасна значително през последните години. През 2008 г. отбор от над 50 химици, инженери и техници ще сътрудничат в техническото партньорство с Ferrari. В лабораториите на Shell в Англия и Германия и във фабриката на Ferrari в Маранело, Италия, екипът на компанията работи рамо до рамо с инженерите на Ferrari, за да бъдат оптимизирани продуктите според новия болид и новите изисквания. 

Повече от 60 години Ferrari е символ на автомобил с отлично представяне както на пистата, така и на пътя. Още когато първото Ferrari излиза от фабриката в Маранело, Италия, то е заредено и защитено от продуктите на Shell.  

Това се дължи изцяло на доверието, което Енцо Ферари има към марката Shell и нейните продукти. В действителност взаимоотношенията на Shell с Енцо Ферари започват през 30-те години на XX век, и продължават под формата на подкрепа на неговите участия в автомобилни състезания през следващите 20 години.

Shell е партньор на Енцо Ферари и когато той основава легендарната компания Ferrari S.p.A през 1947 г. Техническото сътрудничество продължава забележителните си успехи в множество известни автомобилни състезания - през тесните улици на Гран При на Монако до изпитанието за издръжливост на "24-те часа на Льо Ман". Опитът и знанията на Shell дават на Ferrari решаващо предимство на пистата.

Това сътрудничество обаче цели нещо повече от успех на пистата - то има задачата да пренесе състезателните технологии на пътя. Екстремните условия по време на Формула 1 дават уникална възможност на Shell да развие и изпробва продуктите си в авангарда на автомобилните технологии и в бързо развиваща се среда. Наученото с Ferrari на пистата се пренася директно в продуктите за крайни клиенти като горивата Shell V-Power и маслата Shell Helix.

Техническото партньорство между Shell и Ferrari постигна феноменални резултати на пистата през последното десетилетие. Сътрудничеството с отдела за серийни автомобили Ferrari е също толкова продуктивно, въпреки че е по-малко известно. Всяко произведено Ferrari - от модела 612 Scaglietti до най-новото 430 Scuderia, е заредено с горивото Shell V-Power  и маслата Shell Helix.

През юни 2007 г. Shell получава специална награда от Ferrari за отлични технически постижения и новаторство. Призът на Ferrari за новаторство (Ferrari Innovation Award) e един от общо четирите, които компанията присъжда на най-добрите между повече от 600 партньори и доставчици. Наградата е признание за високите стандарти на работа, технологичните нововъведения и разработването на продукти, които Shell прилага в техническото партньорство.

Гледайки напред - във Формула 1 обикновено няма смисъл да се гледа назад - Ferrari ще има още по-голяма подкрепа от Shell. През 2005 г., по време на уикенда на състезанието за Голямата награда на Сан Марино, Shell подписа споразумение за продължаване на дългогодишното техническо партньорство минимум до 2010 г. - и можете да сте сигурни, че всеки километър на пистата ще допринесе за развитието на продуктите Shell.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички