Тойота са възприели интересна форма за новата си кола TF109. Формата отбелязва интересни опити да се увеличи силата на притискане. Дизайнът на шасито е дело на Паскал Васелон, а аеродинамиката на Марк Гилан. И двамата са се стремяли стабилността да е основен принцип и в аеродинамиката и в механиката. За разлика от другите болиди на японците, при новата TF109 носът и по точно завършекът му е изтеглен на максимална височина и в същото време е по-къс. Това позволява аеродинамични модификации под него, което не е засегнато в новите правила.
Предното крило е разделено на средна част и на провокиращи силата на притискане външни разпънки. В тях се крие и подвижният елемент, който е само един при Тойота. Най-забележителни са страничните лопатки на крилото. Те не са с остри ръбове, които директно да изпращат въздушния поток в предните гуми..........
ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТОЗИ АНАЛИЗ ТУК!
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg