След шокиращото първо място на Джанкарло Фисикела днес на квалификацията за Гран при на Белгия, състезанието ще реши мистерията на обърканата стартова решетка. Фисикела винаги се е чувствал комфортно на „Спа", но ключовите думи, които характеризират успеха му днес са гуми, време, писта и сила на притискане. Всички тези четири фактора се комбинираха за да изведат напред отборите, които принципно се борят със загряването на гумите си. Днес в Белгия пистата бе много студена."Тук нивата на притискане са на едно средно ниво и има много варианти настройки", каза Ник Хайдфелд.
Количеството гориво също играе особено важна роля, но не много според Рос Браун. "Мисля, че колите, които са в топ 6 са силни, но са и доста леки. Зад тях са малко по-тежките болиди, а след тях, силно натоварените където е и Дженсън.", заяви Рос Браун. Шефът на БМВ Марио Тайсен пък разкри, че много от стратегиите на отборите ще са агресивни.
След като ФИА публикува теглото на колите след квалификацията за Гран при на Белгия, стана ясно, че спечелилият пол-позишън днес Джанкарло Фисикела с Форс Индия е един от най-леките пилоти на старта с 648 кг. Барикело е с 644.5 кг. Хамилтън е с 693 кг или с почти 50 килограма повече. Така утре в Белгия ще видим интересни стратегии и по няколко спирания в бокса. Ако пък вали ще стане дори още по-инфарктно ;))
По правило 10 кг по-малко гориво, правят колите с около 0,3 секунди по-бързи, в зависимост от спецификата на пистата. 10 кг по-малко гориво означават още и първо спиране в боска по време на състезанието с около 4-5 обиклки по-рано. Както е известно, правилата във Формула 1 позволяват на тези извън топ 10 да сипят колко си искат бензин преди старта, а само пилотите на първите 5 редици от първо до девето място, трябва да потеглят със същото гориво след края на квалификацията.
Белгия - тегло на колите след квалификацията:
Pos Driver Weight (kg)
Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg