Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Ексклузивно интервю с Джон Хоует

Ексклузивно интервю с Джон Хоует

Отборите членове на ФОТА най-накрая подадоха вчера документите си за участие в шампионата и през 2010 г няколко часа преди изтичането на крайния срок. Това обаче стана благодарение на редица условия, които асоциацията повдигна. Едно от тях е подписването на нов договор Конкорд преди 12 Юни.Другото условие е ФИА да приеме промените в правилата, които отборите предложиха. Предлагаме ви интервю с Джон Хоует, президент на Тойота, който даде отговор на редица интересни въпроси:

Подадохте вече документите си нали?

Подадохме един пакет, включващ всички девет отбора, които в момента са членове на ФОТА.

Стана ясно, че ще участвате ако се подпише нов договор Конкорд преди 12 Юни и при промяна на правилата. Имате ли прогрес в разговорите с ФИА за второто условие?

Не съм много сигурен. Просто показахме ясната позиция на отборите.

Какъв отговор получихте от ФИА?

За момента не съм особено сигурен. Имаше някои неофициани разговори върху техническите регулации за 2010 г. Въпреки това, все още няма формално признание на исканията ни.

Какво искате да промените в правилата за следващия сезон? Най-вероятно искате по-ниски цени и отпадане на бюджетния таван. Така ли е?

Да. Имаше голям брой конструктивни предложения. Доста голям документ се получи, но мисля, че не е подобаващо да го обсъждаме. Всичко премина през комисията работеща по техническите правила и бе предложено да бъде обсъдено с ФИА и Чарли Уайтинг.

Значи документът е изготвен около старите предложения на ФОТА?

Да. Определено следваме линията на предишните предложения. Има и някои материални ограничения върху някои дейности, които се занимават с контролирането на разходите. Вярвам, както и всички членове на асоциацията, че ще имаме страхотни състезания.

Бюджетният таван обсъжда ли се още и каква е позцицията ви относно него?

ФОТА достигна до много твърдо решение да намали разходите. Не мисля, че в момента има някакви разговори за него.

Значи правилата за 2011 г. подлежат на обсъждане в бъдещето?

Управлението трябва да е ефективно и изцяло оповаващо се на договора Конкорд за това се надяваме, че това право ще бъде зачетено. Освен това очакваме и правилата да се променят по конструктивен и позитивен начин, което ще се отрази добре на спорта.

Ще има ли някаква помощ за новите отбори дебютиращи през 2010 г?

От гледна точка на ФОТА, има два проблема. Първият е свързан с това, че ние държим всички да се състезават под едни и същи правила. Второ, не смятам, че някой не иска да има нови екипи в спорта. Направихме големи усилия да намалим цените на клиентските двигатели и скоростни кутии. За 18 месеца цената им падна с 50%. Има много ефективни методи да подкрепим новите отбори и да намалим цените за влизане във Формула 1.

Наистина ли смятате, че ще се подпише нов договор Конкорд в следващите две седмици?

Работим от повече от шест месеца върху това. Не смятайте, че тепърва ще се подготвят рамките на споразумението. Въпреки това, проекта не е и в особено напреднал стадии, така че ще има върху какво да се съсредоточим в следващите дни. За момента мога да кажа само, че е наистина професионално балансиран документ. Аз обаче не виждам причина да го подписвам освен ако всички не са съгласни с него.

Дали в момента има реален шанс споровете около 2010 година да приключат?

Наистина не знам. Зависи колко свободомислещи са всички. Като погледнете предложението ще видите, че е доста конструктивно.

Има ли нещо в това предложение свързано с 2011 година?

Не, нищо! Сред членовете на ФОТА има ясна визия за бъдещето, но настоящата ситуация е такава, че трябва колкото се може по-скоро да подпишем договр Конкорд, който, надяваме се, ще стабилизира целия спорт. Веднъж постигнем ли това, веднага можем да започнем с дискусиите как да работим по-добре за интеграцията на новите екипи и колко помощ да им се оказва.

Това означава ли, че ще се преразгледа изхвърлянето на Уилямс от ФОТА?

Не мисля, че променя ситуацията. Нашето участие е условно, докато тяхното не е така. До колкото знам Уилямс ще участват догодина като отбор с бюджетен таван.

Сега обаче накъде? Ще има ли скоро среща с ФИА?

Не. Чакаме да видим реакцията им.

А ако ФИА откаже какво ще се случи?

Ясно е че не мога да коментирам от името на други екипи. Сигурно ще се проведе още една среща, но ако сегашните условия не се приемат, ще прибегнем до по-сериозни алтернативи.

Вярвате ли, че всичко ще се уреди до 12 Юни?

Това е датата на която одобрените кандидати за сезон 2010 ще бъдат обявени от ФИА.

Сигурен ли сте, че това ще е решението на тази дълга сага?

Ако погледнете изявлението в медиите, ние искаме да работим заедно и плодотворно с ФИА и наистина да спрем цялото това политиканство. Целта ни е да се фокусираме върху подобряването на спорта. Това смята да прави ФОТА тази година. Просто искаме всички да играят с еднакви правила. Всички сме открити към въпроса как да интегрираме дебютантите и на спортно и на бизнес ниво. Основното е че лъвският пай трябва да стане по-голям и да видим колко от него се инвестира обратно в спорта.

Как вървят преговорите с Бърни Екълстоун?

Доколкото знам има три или четири малки проблема, но в момента даже май и те вече са решени. От комерсиална гледна точка, няма да отнеме повече от три до четири дни за да разрешим всякакви неразбирателства.

В предложенията си към ФИА засягате ли и нуждата от трета кола за млади пилоти?

Не мисля, че е в предложението, но винаги сме показвали пред ФИА и пред Бърни, че ако се наложи да се ползват допълнително болиди, много отбори са готови да направят това.

Ще окуражите ли нови отбори да влязат в надпреварата през 2011 г?

Не смятам, че ФОТА ще има нещо против. Трябва обаче да обсъдим как ще стане това. Имаме отбори като Уилямс, които от доста време са против клиентски болиди. Трябва да открием разумни решения, които задоволяват повечето от дебютантите.

                                                                       

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички