Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

БМВ, Форс Индия и Уилямс ще приемат бюджетния таван, няма да бойкотират?

БМВ, Форс Индия и Уилямс ще приемат бюджетния таван, няма да бойкотират?

Потвърждението на правото на Ферари да налага вето на предложения на ФИА предизвика големи разногласия в Монако. Сър Франк Уилямс, съсобственик на едноименния отбор, се чудеше как може такова споразумение да е легално в очите на Европейската Комисия в ЕС. Уилямс призна, че разкриването на специалните привилегии на Ферари са го изненадали много:

"Повечето от нас подозираха, че привилегиите им достигат до разширени комерсиални права и нищо повече. Те наистина заслужават това. Изкарали са доста години под договора „Конкорд" така - силно привилигировани. Ако беше известно преди това, съм сигурен, че нещата нямаше да се развият много добре, тъй като щяхме да се обърнем към компетентните органи в Брюксел. Ферари наистина не се нуждаят от такава помощ. Те са един много богат и силен отбор. Надявам се да не си отиват от шампионата.", сподели Сър Уилямс.

В същото време стана ясно, че отборите на Уилямс, Форс Индия и БМВ-Заубер са се съгласили да приемат бюджетния таван предвиден за догодина от Макс Мозли. Макларън-Мерцедес също предпочетоха да се доразберат с ФИА, вместо да заплашват с напускане, както правят пет от съперниците им тази година. Сър Франк Уилямс пък заяви, че екипът му е напълно за бюджетния таван, тъй като обслужва голяма част от интересите им. Марио Тайсен, шеф на БМВ-Заубер, също изглеждаше добре настроен към бюджетното ограничение. До сега се смяташе, че тимът от Хинвил е бил против идеята за двоен правилник, но Макс Мозли обеща това да отпадне и сега няма причина БМВ да се дърпат. Тайсен коментира:

„Каквото и да правим, дали ще пестим пари или ресурси, всичко това трябва да се контролира. Вярам, че можем да го направим. Ако не бяхме убедени, че може да се упражнява контрол, нямаше въобще да си правим труда, но с малко добра воля и честен дух, всичко се постига.", сподели Тайсен.

Виджай Маля, собственик и шеф на Форс Индия, също подкрепи хода на ФИА: „Дали ще го наречете бюджетен таван или предвиден бюджет, който е максимално допустим, няма значение. Идеята зад това е много важна, тъй като малки отбори като нашия никога не биха могли да се състезават с тези, които имат огромни бюджети.", сподели индиецът.

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички