Днес по време на автомобилното изложение във Франкфурт от BMW направиха световната премиера на първия си спортен хибрид i8. Така германците отвориха нова страница в историята си и показаха бъдещето на компанията.
Суперхибридът тежи едва 1490 кг и побира в ниското си аеродинамично тяло (коефициент на челно съпротивление 0.26 Cx) 2+2 човека. Пространството при задните седалки е силно ограничено от дизайна, но отварящите се нагоре врати помагат за достъпа. Ниското тегло, въпреки големия пакет батерии, електромотор и бензинов двигател, е постигнато с помощта на конструирания карбонов монокок. С разположението на батериите е постигнат много нисък центърът на тежестта - под 460 мм.
BMW i8 е завръщането на баварците в света на спортните автомобили със средноразположен двигател. Той продължава новата вълна в Мюнхен на намаляване работния обем и компенсиране на мощността с помощта на турбокомпресор. Така с обем от едва 1.5 литра и три цилиндъра двигателят с директно впръскване на горивото на BMW i8 разполага с 231 кс и 320 Нм въртящ момент.
Мощността от бензиновия двигател се праща директно към задните гуми от 6-степенна автоматична скоростна кутия. Предните гуми се задвижват от електромотор с мощност от 131 кс и 250 Нм въртящ момент чрез двустепенна автоматична трансмисия.
Общата мощност от 362 кс и 570 Нм въртящ момент може да не звучи стряскащо на фона на конкурентните суперколи на пазара, но ускорение от 4.4 секунди от 0 до 100 км/ч при разход на гориво от едва 2.5 литра на 100 км поставя нови стандарти в класа. Максималната скорост на BMW i8 е ограничена до 250 км/ч., а максималният пробег е 500 км. Само със силата на електричеството може да развие до 120 км/ч и да измине пробег от 35 км.