Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.
След като направи скандално филтриране на множество бетинг компании, следващата крачка на комисията по хазарта би трябвало е да забрани достъпа за България до най-големите социални мрежи - Facebook, Google и Youtube. Същото се отнася за телевизиите, които излъчват Шампионска Лига, Лига Европа и първенствата от Стария континент, където се рекламират букмейкъри. Пример - българските телевизии няма как да дават мачовете на Фулъм с Димитър Бербатов, тъй като "Marathonbet" е спонсор на английския тим.
Поне това гласи Чл.10 (1) от Закона за хазарта, който забранява пряката реклама на хазартни игри, при положение че букмейкърът няма лиценз в България. Както е известно, държавата прокуди онлайн платформите като им наложи непосилни данъци от 15% върху оборота. Освен това дори и да желае, нито една къща не може да получи лиценз, тъй като не съществува процедура.
Ако имат желание да предават за вбъщеще интересни спортни събития, родните телевизии като БТВ, ТВ7, БНТ, Нова телевизия, Диема, ТВ+ и други трябва да закрият всички реклами на букмейкърски къщи, включително и надписите на фланелките на играчите, където са изписани логата на бетинг компаниите.
Припомняме, че вече избухна първата разправия от този род по време на волейболната среща на България срещу Полша във Варна. Тогава един от спонсорите на нашия тим - букмейкърска къща, бе разположил рекламни пана около терена, които се виждаха по телевизията, излъчила двубоя.
Това предизвика скандал, тъй като е нарушение на закона за хазарта. След срещата бяха зададени множество въпроси към комисията относно това как ще се справи с този проблем. Отговорните фактори в държавата обаче отказаха да отговорят на запитванията и потулиха случая.
Ако се спазва Законът, следващата стъпка на комисията по хазарта бе трябвало да означава филтриране на най-големите социална мрежи и сайтове като Facebook, Google и Youtube, в които се качват множество клипчета на отбори, спонсорирани от букмейкърските къщи. Т.е. там, където са поставени фирмените лога.
И накрая елементарен пример. Да речем компанията bwin. Всеки един интернет потребител, който напише името на букмейкърска къща в Гугъл, излиза солидно количество реклама. Това означава, че универсалната търсачка трябва да бъде филтрирана.
Ето какво гласи опасният Чл.10 от закона за хазарта:
Чл. 10. (1) Забранява се пряката реклама на хазартни игри, включително и рекламата на такива игри, насочена към малолетни и непълнолетни лица, както и изпращането на непотърсени електронни съобщения на неограничен брой лица, в които се съдържа информация за хазартни игри.
(2) Допуска се обявяване на:
наименованията на игрите;
регистрираната търговска марка на организатора; (б.а. може да се споменава само името на турнира)
резултатите от игрите и спечелените печалби;
тегленията на тиражите.
(3) Организаторите на хазартни игри, получили лиценз по реда на този закон, имат право да спонсорират мероприятия, подпомагащи спорта, културата, здравеопазването, образованието и социалното дело (б.а. това няма как да се случи в България, тъй като не съществува процедура за издаване на лиценз).
(4) Забранява се на юридическите лица и на едноличните търговци да публикуват, излъчват или разпространяват информация по отношение на хазартни игри извън посочената в ал. 2.
(5) Юридическите лица и едноличните търговци, които публикуват, излъчват или разпространяват информацията по ал. 2, са длъжни при подписването на договорите да изискват документи, доказващи, че организаторът на съответната хазартна игра има издаден лиценз за нея по този закон.
(6) Като част от Националните етични правила за реклама и търговска комуникация се разработват специални правила относно рекламата на хазартни игри. Юридическите лица и едноличните търговци които публикуват, излъчват или разпространяват рекламата, са длъжни да публикуват на сайта си Националните етични правила за реклама и търговска комуникация, включително за рекламата на хазартни игри. Юридическите лица и едноличните търговци които публикуват, излъчват или разпространяват рекламата, са длъжни да спазват правилата по предходното изречение.
Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.