Кралски автомобилен клуб, улица Пел Мел, Лонодон. След месеци потайност, VUHL 05 най-после излезе от сенките и застана под прожекторите. Олекотената суперкола има право да се движи по улиците легалнo, но душата й е на пистата. Днес тя се представи пред отбрана публика в Лонодон, сред която и сър Стърлинг Мос.
"Вул" ще започне да се произвежда през ноември, а първите доставки ще са през пролетта на 2014. VUHL (Vehicles of Ultra High-performance and Lightweight) е дело на двамата братя Икер и Гилермо Ечевериа и ще дебютира на Фестивала в Гудууд. Бащата, Гилермо Ечевериа старши, е бил професионален пилот, който сам е правел коли, с които се е състезавал в продължение на 30 години. Синовете му са наследили страстта и знанието на баща си, и са ги вложили в 05.
VUHL 05 е "иновативна двуместна суперкола със средно-разположен двигател и е носител на моторспортно наслество", обясняват скромно от Лондон. Монококът тежи 78 кг, а цялото тегло на колата е под 700 кг.
Двигателят е 2.0-литрова версия на DOHC EcoBoost от Ford и вади 288 кс и 420 Нм въртящ момент. Така съотношението мощност към тегло е 405 кс към тон. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.7 секунди, а максималната му скорост е 245 км/ч.
Скоростната кутия е 6-степенна ръчна, а воланът е с бърза рейка. Предното и задното окачване е с двойни носачи. Спира с четири-бутални спирачни апарати и 310 мм вентилирани дискове отпред и 280 мм отзад.
Стъпва на OZ джанти, обути в гуми Michelin с размери 205/45 x 17 отпред и 235/45 x 18 отзад. Колкото до интериора - карбонови спортни седалки, волан, облечен във водоустойчиво кадифе, електронно табло и HD камера.
Струва 65 000 евро, ако някой пита.