Тест: Първи обиколки с новото Renault Clio RS на писта "Дракон"

Тест: Първи обиколки с новото Renault Clio RS на писта "Дракон"

Тази събота в България пристигна последното творение на Renault Sport - Clio R.S. Направи го по най-добрия начин, на пистата, там, за където е създаден. Първи обиколки с него направихме на писта "Дракон" край Калояново, където успяхме да усетим новата посока, по която поема RS гамата на французите.

На писта "Дракон" вече ни чакаха другите двама от семейството на Renault Sport - Twingo R.S. и Mеgane R.S. Най-добрият начин да се докоснеш до душата на всеки от тях е, когато ги изкараш заедно на пистата, там веднага разбираш от какво са направени. Трите машини са много различни и това, което ги обединява, е доброто поведение на писта или някъде там по любимите ти завои.

Най-опитният от Renault Sport гамата Mеgane R.S. вече се е доказал като най-добрия избор на предно предаване. Рекордът му в този клас за най-бърза обиколка на пистата "Нюрбургринг" само потвърждава това. Мощността от 265 кс и сериозният въртящ момент от 360 Нм се предават към асфалта по феноменален начин. Близка до тази мощност на предните гуми обикновено разваля целия кеф. Може би не сме най-големите фенове на каране по писта със стандартен автомобил на предно, но Mеgane R.S. всеки път ни кара да помислим отново. 

 

Тотално в другата посока те дърпа Twingo R.S. Чувството е различно - той е малък, лек хулиган за атака по градските улици. Въпреки това изобщо не се стресна от пистата. 1.6-литровият му атмосферен двигател е откровен, с мощност от 133 кс при 6750 обр. и 160 Нм въртящ момент няма силата на другите двама, но дава всичко от себе си веднага и не се плаши от високи обороти. Малкото му шаси дори може повече да те развесели, след като му свикнеш и започнеш да пързаляш леко задницата през завоите. Тук помага ниското тегло от малко над 1000 кг и опционалното  Cup окачване, което допълнително втвърдява по завоите малкото Twingo R.S.

След като си поставихме за отправна точка и видяхме какво могат Mеgane R.S. и Twingo R.S., на писта дойде ред и на новото Clio R.S., дошло за първи път на българска земя часове преди теста. Очакванията са големи, защото за разлика от Mеgane R.S. И Twingo R.S. историята на Renault с бързи Clio-та е дълга и много успешна.

Както споменахме, за първи път Clio R.S. излиза на пазара с турбо двигател и EDC 6-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя с възможност за смяна на предавките с пера зад волана. Двигателят е с 1.6 литра работен обем и мощност от 200 кс. Същото като при старото поколение RS, но ги доставя по-рано, вече не е онзи високооборотен 2-литров атмосферен двигател. Чувството може да е различно, но турбоерата обзе всички производители и ако не си част от нея, просто изоставаш от конкуренцията.

Ускорението от 6.5 секунди може да бъде свалено до 6 секунди, ако стартирате с Launch Control функцията. И за Clio R.S. От спортното подразделение на Renault са разработили Cup окачване с доста по-спортни характеристики. Купето стъпва малко по-ниско, а твърдостта на амортисьори и пружини е с 15% по-голяма.

Чрез RS Drive системата могат да бъде избирано между 3 настройки - Normal, Sport и Race. Всеки режим предлага различни настройки на двигателя, усилието на волана и реакцията на педала на газта. При режим Race, се променя и работата на скоростната кутия, като смяна на предавките става по-бърза.

За решението на Renault Sport да се откажат от високооборотния атмосферен двигател в комбинация с механична скоростна кутия, с които Clio R.S. извоюва името си като един от най-добрите автомобили на предно предаване, преминаването към турбо двигател, това как се представя той на пътя, колко всъщност от Renault Sport са свалили разхода с минаването на принудително пълнене с турбокомпресор, дали от това са загубили динамиката и удоволствието зад волана ще разкажем, след като скоро вземем френския хотхеч за пълен тест.

Тогава ще добавим и колко бърза всъщност е новата EDC 6-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя и по-удобна ли е за употреба в градски условия.

Renault Clio R.S.

Размери

Дължина, мм: 4090

Широчина, мм: 1739

Височина, мм: 1432

Колесна база, мм: 2589

Маса, кг: 1204

Двигател

Работен обем, куб. см: 1618

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 200 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 240 при 1750

Макс. скорост, км/ч: 230

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,7

Среден разход, л/100 км: 6,3

Вредни емисии СО2, г/км: 144

Базова цена, лв с ДДС: 47 990

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти