Бърни Екълстоун настоява, че италианците са си свършили добре работата, като са осигурили гуми, с които пилотите трябва да мислят за стратегия, с която да печелят състезания, вместо само да дават газ. Сагата с гумите Пирели продължава да е номер едно. Италианците казаха, че ще променят доста гумите за ГП на Канада, но после ФИА им забрани радикални промени, така спиранията в бокса и издръжливостта на гумите отново ще са водеща тема. В интервю Бърни защити Пирели, като каза, че той е изисквал от тях да направят гуми, които да издържат по-малко от половин състезание. В двойното интервю участва и Ники Лауда.
"Аз казах на Пирели да направят гуми, които няма да издържат повече от 50% състезателна дистанция, това и направиха. Много е трудно да се предвиди дали тези гуми ще издържат 15 или 20 процента от състезанието, защото всяка писта е различна. С различна температура, различни коли и не на последно място различни стилове на пилотиране. Когато Ники се състезаваше, най-голямата грижа бяха спирачките и скоростната кутия, а не гумите. Преди нямахме проблеми с тях и пилотите не мислеха за нищо. Сега трябва да си напънат мозъка как да спечелят състезанието. Най-лесното за Пирели би било да направят гуми, които да слагаш в първото състезание и да свалиш след края на последното. Това е лесна работа", заяви Бърни.
Ники Лауда е съгласен, че има нужда от повече стопове, но в Барселона е било прекалено.
"Като бивш пилот мога да кажа, че целта на Пирели е първите стопове да са около на 12-ата, 15-ата обиколка, но благодарение на различни фактори, които Бърни обясни, спиранията станаха след 4-5 обиколки. Най-добрата стратегия е с три спирания, точка по въпроса. Ако трябва да спираш четири пъти, а някои гуми изкарват само няколко обиколки, това е грешна посока", добави Лауда.
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg