Гари Пафет е убеден, че правилата на DTM за движение при жълти знамена са грешни и че трябва сериозно да бъдат преразгледани преди следващия старт за сезона на пистата "Шпилберг" в Австрия.
Пилотът на HWA Мерцедес завърши трети на "Брандс хеч" през изминалата неделя, но бе понижен до шести, след като към крайното му време бяха добавени 5 секунди заради неспазване на правилата за движение под жълти флагове.
Пафет бе обвинен, че не е намалил движението си със задължителните 5 десети в трети сектор, докато Едоардо Мортара бе отпаднал далеч извън състезателната линия 12 тура преди края.
По сегашните правила на DTM, начинът, по който се отчита дали даден пилот е намалил, е свързан с използването на делта време, което се показва в колата.
"Има си правила и аз ще понеса наказанието си, но не съм щастлив от това. Мортара отпадна точно пред мен и аз трябваше да забавя така или иначе. Комисарите търсеха по-бавно време за обиколка от нормалното за този сектор. И така трябваше умишлено да се движа по-бавно от всеки един друг и постоянно трябваше да си гледам таблото, за да знам с колко да намаля преди да ме накажат. Това не е правилно. Движим се към някакво делта време, а не спрямо условията на пистата. Загубихме подиум за нищо", заяви Пафет.