След инцидента с пилота на Маруся Жул Бианки в състезанието за Гран при на Япония на мократа писта "Сузука" спортът се опитва да подобри сигурността. Затова отборите помолиха стратегическата група да помогне на Пирели да организира качествен тест на гумите за мокър асфалт.
Според повечето състезатели смесите за дъжд не са достатъчно тествани. Себастиан Фетел, който в момента е директор на асоциацията на Гран при пилотите, заяви в Русия, че сегашните гуми окуражават пилотите да карат със смеси интермедиа дори когато условията предполагат гуми за напълно мокър асфалт.
По време на уикенда в Бразилия работната група изслуша мнението на Фетел и колегите му и обсъди какво може да се предприеме по въпроса. Проблемът е, че Пирели не могат да тестват достатъчно гумите за дъжд и така трудно могат да ги подобрят. Италианският производител не може да използва и тазгодишен болид за тестове по време на сезона, а в предсезонната подготовка имаше само един на "Херес", през който пистата бе намокрена изкуствено.
Пирели няколко пъти заявиха, че имат нужда от трасе със система за поливане, на която да могат да работят както трябва. Отборите също смятат, че тестовете трябва да са повече и да се изпълняват от всички едновременно, а не както е сега (тимовете се редуват да отделят по няколко часа). Подходящо място за това би била тест пистата на Ферари - "Фиорано", но да се правят тестове там би повдигнало въпроси.
Така на срещата не се е стигнало до решение и ще следват допълнителни разговори в Абу Даби, на които ще присъстват представители на ФИА, ФОМ и шест отбора: Ред Бул, Ферари, Мерцедес, Макларън, Уилямс и Лотус.
Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри призна, че ситуацията с гумите за дъжд е сложна. "Трябва да се направят страшно много тестове, за да могат смесите да се подобрят. Някои казват, че трябва да работим върху сликовете, други смятат, че трябва да се съсредоточим върху гумите за дъжд. Няма консенсус. Затова трябва да се направят тестове. С тазгодишните болиди. Най-добре би било на "Фиорано", но можете да си представите какво би предизвикало това, а само там можем наистина да караме на мокри условия".
Друг вариант е пистата "Пол Рикар" във Франция, но това би изисквало променя в правилника.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg