Героят Dacia Duster, завършил на първо място в класа си и на 13-о в генералното класиране от 42 машини в един от най-тежките офроуд маратони - Balkan Breslau Rallye, попадна в наши ръце.
Нямаше как да пропуснем шанса да го тестваме по специално подготвено тежко офроуд трасе на 50 км от София край село Белчин. Там машината не се предаде и зад волана ѝ успяхме да усетим как е преминала натоварващите до краен предел техниката 2300 състезателни километра без техническа повреда.
Българският Duster е подготвен за участие от екипа на Владимир Илиев според инструкциите, получени от централния инженерен отдел на Renault. По изрично желание на българския вносител на Dacia състезателната машина реално е сериен дизелов Duster dCi 110. По него са направени предимно модификации за покриване изискванията за сигурност на организаторите, без които участието в Рали Breslau не е било възможно.
Купето е със заварен предпазен ролбар, спортни седалки SPARCO с 4 точкови колани TRS, спортен волан, опора за крака на навигатора и пилота, защитна скара за двигателя, диференциала и резервоара. В купето са инсталирани още разговорна система за комуникация между пилота Иван Раев и навигатора Антон Дойков и трипмастер за следене на изминатите километри при търсене на зададените точки по трасето от организаторите.
Dacia Duster dCi 110
Двигател: редови 4-цилиндров
Гориво: Дизел
Работен обем: 1.5
Мощност: 110 кс при 4000 обр.
Въртящ момент: 240 Нм. 1750 обр.
Трансмисия: 6-степенна механична.
Разход в състезателни офроуд условия: 12 л./100 км. (Най-нисък от всички участници)
Маса: готов за състезание около 1300 кг.