Възрастовата граница на пилотите във Ф1 спада все повече и повече. Най-младият състезател на стартовата решетка в момента е Даниил Квят от Торо Росо, който стартира кариерата си този сезон на 19 години. Той е и най-младият пилот, записал точка в Гран при.
В историята на спорта досега най-младият дебютант е Джейми Алгерсуари - на 19 години и няколко месеца. През 2015 Торо Росо ще дадат шанс на един тинейджър - Макс Верстапен. Синът на Йос Верстапен ще бъде официален състезастелен Ф1 пилот на едва 17 години.
Дизайнерът на Ред Бул Ейдриън Нюи не вижда проблем в годините на пилотите, а се притеснява за тяхното образование. Нюи предполага, че родителите на повечето млади пилоти не обръщат внимание на образованието на децата си, заслепени от амбицията отрочетата им да стигнат до Формула 1. Британецът пита какво става с онези, които не получат шанс да се състезават на най-високото ниво на моторспорта и трябва да живеят от друго.
"Много от пилотите в картинга и младежките формули изобщо не ходят на училище. Родителите им ги извиняват, казвайки, че им осигуряват частни учители, но според мен това в повечето случаи е лъжа. Не във всички, но в доста от тях", заяви Нюи.
Гениалният Ф1 дизайнер е завършил Аеронавтика и Астронавтика в Саутхемптънския университет с отличие. Според него дори някои от пилотите да ходят на училище, най-вероятно оценките им са "трагични". Всички мечтаят да имат като кариерата на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел, който дебютира във Ф1 на 19 години, и е най-младият пилот в историята на спорта, печелил Гран при състезание. Голяма част от тях обаче, дори няма да получат дори тест с някой отбор.
"Много от тези деца, които не успеят да стигнат по-напред, са прекарали детството си, неходейки на училище и без да са получили прилично образование. Какво става с тях? Това е въпрос, върху който моторспортът като индустрия трябва да се замисли, защото според мен постъпва безотговорно", смята дизайнерът.
Верстапен, който ще навърши 17 години в края на септември, все още не е получил диплома, но очевидно има талант. Пред репортери холандецът заяви, че оценките му в училище са добри и се надява да завърши докато се състезава следващия сезон.
Доста от настоящите пилоти са започнали да се състезават в картинга от пет годишни, после са преминали към сериите с едноместни болиди докато са ходели на училище и са се състезавали преди да са изкарали обикновени книжки. Но далеч не всички са останали необразовани. Лидерът в класирането при пилотите Нико Розберг е бил приет да учи Авиационно инженерство в Лондон, но предпочел да се състезава в GP2. Добър пример е и тест пилотът на Макларън и състезател от Льо Ман Оливър Търви, който е завършил инженерство в Кембридж и продължава да следва Ф1 аеродинамика.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg