Гледай на живо

Лудогорец с престижно равенство в Рим - на живо след 0:0 срещу лидера в Лига Европа Лацио

Десет години MINI Cabrio

Десет години MINI Cabrio

Точно преди десет години само няколко седмици преди началото на пролетта се появява най-красивият предвестник на лятото. На международното автомобилно изложение в Женева в началото на март 2004 година за пръв път е представено MINI Cabrio. И така вече десет години откритият четириместен модел на британската премиум марка привлича лъчите на слънцето по булевардите и междуградските пътища по целия свят. 

Още от самото начало MINI Cabrio сигнализира освежаваща откритост, индивидуален характер и в същото време ясна маркова идентичност. Изправеното предно стъкло позволява след отваряне на текстилния гюрук водачът, пътникът до него и пътниците на задната седалка да се озоват под открито небе. Късите надвеси отпред и отзад, големите арки на калниците, високата странична линия и множеството типични за марката дизайнерски елементи не оставят никакво съмнение по отношение на принадлежността на открития автомобил с четири места към британското семейство. Освен това прецизно дефинираната форма на покрива при затворен мек гюрук позволява запазване на типичните за MINI пропорции.  

Типично MINI: Характерни пропорции, хитроумни детайли 
Неподражаемото излъчване обаче не се дължи само и единствено на дизайна на MINI Cabrio. Уникалното в сегмента на откритите малки автомобили премиум качество и хитроумната функционалност също поставят ярки акценти. Така например още при първото поколение на MINI Cabrio с електрохидравличен механизъм на гюрука той може или да се отваря напълно с натискане на бутон, или само предната част да се измества назад с 40 см. Тази конструкция тип „шибедах” позволява добре дозирано подаване на чист въздух и функционира при скорост до 120 км/ч.

 

Също толкова гъвкаво е MINI Cabrio още от самото начало и при справянето с транспортни задачи. Отварящият се надолу капак на багажника, системата Easy-Load издигаща се нагоре рамка на гюрука и сгъваемите облегалки на задните седалки осигуряват необичайна за този сегмент гъвкавост. Всестранните качества на MINI Cabrio го превръщат бързо в успешен модел по целия свят. Високото качество и популярност, пък му позволяват отрано да се хвали със запазване на висока стойност при продажба. През 2007 година MINI Cabrio за пръв път оглавява класацията„Wertmeister“ на специализираното автомобилно списание „Auto Bild“. Междувременно върховите класирания в тази класация се превръщат в традиция, която се продължава и от актуалното поколение на MINI Cabrio. 

Второто поколение продължава историята на успеха 
Второто поколение на пъргавия „търсач на слънчевите лъчи” се появява през 2009 година, точно за 50-годишния юбилей на марката. С еволюционно модернизирания си, още по-спортен дизайн, мощните и в същото време по-ефективни двигатели, по-изтънченото премиум излъчване в интериора, оптимизираният обзор и множеството иновативни функции новото MINI Cabrio продължава успешната история на предшественика си.

Неговата единична, почти невидима и издигаща се само при необходимост дъга за защита при преобръщане, както и повишената здравина на каросерията гарантират сериозен напредък по отношение на сигурността.  Висококачественият текстилен гюрук и стъклен заден прозорец с подгряване осигуряват още по-добри акустични качества и по-висок комфорт. Покривът можеше да бъде отворен или затворен напълно за 15 сек. при скорост до 30 км/ч.

Нова и напълно уникална функция е въведеният Always Open Timer. Той измерва с точност до минута времето, през което шофиране при отворен покрив. Запазена е и функцията „шибедах” на гюрука, както и гъвкавата концепция на товарене. Задният капак вече се оборудва със скрити панти, увеличена е и вместимостта на багажника: от 125 до 170 литра при отворен покрив респективно 660 литра при затворен покрив. 

Значително е разширена и гамата от двигатели. За MINI Cabrio вече се предлагат три бензинови и два дизелови агрегата. Програмата включва MINI One Cabrio със 72 кВт/98 к.с., MINI Cooper D Cabrio с 82 кВт/112 к.с., MINI Cooper Cabrio с 90 кВт/122 к.с. и MINI Cooper SD Cabrio със105 кВт/143 к.с., както и MINI Cooper S Cabrio със 135 кВт/184 к.с. Освен това откритият модел с четири врати за пръв път се предлага и като екстремно спортен върхов атлет. MINI John Cooper Works Cabrio веднага предизвика бурна и възторжена реакция с турбодвигателя си с мощност 155 кВт/ 211 к.с. Всички варианти на модела се предлагат със серийна шестстепенна механична скоростна кутия или с опционална шестстепенна автоматична трансмисия.


Радост от шофирането под открито небе: дори и classic Mini предлагаше това 
Радостта от шофирането под открито небе е достъпна и за почитателите на Mini. На прадядото на всички модерни малки автомобили обаче му трябват близо три десетилетия, за да допълни креативната си концепция за оползотворяване на пространството с неограничен достъп до слънцето и вятъра. Първият кабриолет на базата на classic Mini е представен през 1991 година и е дело на германския дилър на Mini Lamm в Капелродек. Качеството на преустройството на каросерията, което включва и усилени прагове и интеграцията на напречна греда, впечатлява и конструкторите в британската централа на Rover. В резултат първо са произведени 75 кабриолета за родния пазар на Mini, след което е взето решение и за серийно производство.


Класическото Mini Cabrio е разработено от Rover Special Products и Karmann (Германия), премиерата е през октомври 1992 година на British Motor Show в Бирмингам, а серийното производство бе поверено на завода на Mini в Лонгбридж. До август 1996 година там са сглобени 1081 екземпляра на открития класик, които днес са търсена колекционерска рядкост. Специфичните за модела предна и задна броня, разширенията на арките на калниците и специалните прагове осигуряваха ексклузивно излъчване на модела, което в интериора е подчертано с интериорни лайстни, скоростен лост от орехово дърво, както и кожен волан и висококачествени стелки. Откритата версия на Mini се предлага в два цвята: Nightfire Red с подходящ червен гюрук или Caribbean Blue със сив гюрук. През 1995 година синьото лаково покритие е заменено с цвета British Racing Green.

Под предния капак работи четирицилиндровия двигател на Mini Cooper с мощност 63 к.с., който осигурява спортен темперамент и много освежаващ насрещен вятър. Кабрио-версията на Mini серийно се оборудва с текстилен гюрук с ръчно задвижване, като опция се предлага и електрически механизъм за гюрука. 

Радостта от шофирането под открито небе: от десет години неразривна част от моделната програма на MINI, подсилена от MINI Roadster 
След възраждането на марката почитателите на радостта от шофирането под открито небе не трябва да проявят толкова голямо търпение като по времето на класическото Mini. MINI Cabrio отпразнува своя дебют само три години след премиерата версията с три врати. И вече едно десетилетие е олицетворение на радостта от шофирането под открито небе в сегмента на малките автомобили.

 

Междувременно MINI Cabrio се превръща в един от важните модели в моделната програма на марката. Високото значение, което има радостта от шофирането под открито небе при MINI, се демонстрира и от факта, че до елегантния модел с четири места вече паркира и спортен и пуристки, но също толкова освежаващ открит вариант с две места. MINI Roadster е перфектното допълнение в семейството на марката. С двете си и ръчен или полуавтоматичен текстилен гюрук то е олицетворение на спонтанните изживявания под открито небе и по този начин успешно се движи по пътищата, проправени от MINI Cabrio като открития оригинал в премиум сегмента на малките автомобили.

 

Call
Send SMS
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype
Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички