След състезанието в неделя за Гран при на Германия календарът ще бъде официално преполовен. До края на шампионата ще остават само още девет състезания, а някои пилоти вече са използвали и петте си позволени двигателя на година. Това означава, че ще се стигне до наказания, които могат да се окажат решаващи за изхода от шампионата.
Според новия правилник всеки състезател има право само на пет задвижващи единици (PU). Всяка единица съдържа шест компонента: двигател с вътрешно горене, два мотор генераторни блока (MGU-H и MGU-K), батерия за съхранение на енергията, турбокомпресор и електроника за контрол (CE). Ако един пилот стигне до шестa единици, автоматично получава наказание с 10 места на стартовата решетка. Ако смени само един от компонентите, стартира с 5 места по-назад. На всичкото отгоре, ако въпросният пилот не може да изпълни наложеното му наказание, то се пренася за следващото. Например, ако финишира последен в квалификацията и физически няма как да стартира по-назад, тогава наказанието му отива автоматично за следващото състезание и тогава се подрежда с пет или десет места по-назад на решетката.
В Гран при на Великобритания Даниил Квят се възползва от петия си двигател и сега го грози наказание. По петите му са и световният шампион Себастиан Фетел, Пастор Малдонадо, Жан-Ерик Верн и пилотите на Маруся.
Засега няма разлика между двамата пилоти на Мерцедес, които водят в класирането, но ако единият от тях стигне до шести двигател по-нататък през сезона, ситуацията ще стане сложна.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg