Гледай на живо

Отново е време за дерби! Ще видим ли нов триумф на "червените" или този път победата ще е за Левски - на живо със стартовите състави

Да подобриш Duster (тест драйв)

Да подобриш Duster (тест драйв)

Несъмнено Duster промени завинаги Dacia и заедно с новите модели на румънците надмина очакванията дори на френските собственици от Renault. След четири години на пазара от Dacia бяха пред дилемата дали да заложат на клишето: "не променяй нещо, което работи", или да потърсят късмет в нещо ново и различно.

Според нас те взеха правилното решение. Обновяването на Duster се концентрира в изчистването на "детските болести" и добавянето на най-нужното. Това позволи да бъде запазена най-ниската цена на пазара, която доведе до успеха на модела, и да се надгражда върху тази основа.
Dacia Duster 

Всичко започва от лицето на Duster, където обновените фарове с дневни светлини изпъват бръчките и внасят наложителния фейслифт. Между тях се откроява и новата радиаторна решетка, която придава малко повече агресия.

В интериора новото табло придава по-актуален вид, но основната промяна е на централната конзола. Там е намерено място за 7-инчовия тъчскрийн дисплей, познат от гамата на Dacia, и идентичен с тези в Renault. През него управляваш аудиосистемата, навигацията и свързването с телефон през Bluetooth.

Dacia Duster 
Нещо, което дразнеше в първата версия, бяха бутоните за ел. стъклата. Позицията им ниско на централната конзола правеше използването им рисковано начинание в движение. Това вече е история, след като инженерите ги преместиха там, където им е мястото - на вратите. Пропорционално на цената присъствието на пластмаса в купето се е запазило и това не трябва да учудва никого.

Всички предимства на много лекия за всъдеход Duster са налице, като е добавен и най-новият двигател от компанията-майка Renault. Той е бензинов с принудително пълнене от турбокомпресор, директно впръскване на горивото и 1.2 литра работен обем. Всичко това прави TCe 125 най-мощния в гамата - 125 кс и 205 Нм въртящ момент, наличен още от 2000 обр.

Най-добрият избор си остава дизеловият 1.5-литров dCi с мощност 90 и 110 кс. С него въпреки размерите си Duster няма проблеми да свали разхода до около 5 на 100 извън града. Предлага се и добре познатият базов атмосферен 1.6-литров бензин със 105 кс. Има го и във версия с фабрична газова уредба.

Dacia Duster 
От Dacia успяха да направят еволюция на Duster, без да залитат в неоправдана революция. Така добавиха всичко най-важно, което липсваше на модела, но запазиха най-ниската цена за SUV на пазара. Стартира от 20 хил. лв. и може да достигне над 33 хил. лв. за топ дизеловата версия с допълнителни екстри.

Dacia Duster

Двигател: редови 4-цилиндров

Гориво: Дизел

Работен обем: 1.5

Мощност: 110 кс при 4000 обр.

Въртящ момент: 240 Нм. 1750 обр.

Трансмисия: 6-степенна механична.

Градски разход: 5.5 л.

Среден разход: 4.8 л.

Извънградски разход: 4.5 л.

Маса: 1235 кг.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти