За началото на новата турбо ера във Формула 1 Макларън заложиха на двама различни пилоти - един световен шампион с много опит в лицето на Дженсън Бътън, и един новобранец, младият Кевин Магнусен. Засега това не им носи кой знае какъв успех. Според новия състезателен директор на тима Ерик Булие трудностите на Макларън не се дължат на липсата на опит от страна на Магнусен.
Всъщност Кевин направи страхотен старт на Ф1 кариерата си, финиширайки втори в Гран при на Австралия. Той стана първият новобранец от Люис Хамилтън през 2007 година насам, стигнал до подиума в първото си състезание. Проблемът е, че оттогава нещата при него вървят леко надолу.
Булие призна, че Магнусен има типичните признаци на "синдрома на новобранеца" по отношение на развитието на колата, но обратната връзка, която дава, е достатъчна за тима.
"Не мисля, че е по-трудно да имаш новобранец в отбора, отколкото двама опитни пилоти. Когато разполагаш с пилот като Дженсън, получаваш повече детайли за колата и се задълбаваш повече проблеми, на които трябва да намериш решение. Но днешните деца като Кевин се справят с почти всички задачи и дават достатъчно обратна връзка, за да те насочат, а и отговарят на въпросите от инженерите. Кевин има типичните признаци на новобранец: всички идват от серии с еднакви болиди и сега трябва да разберат, че за да победят, трябва да развият болидите си, защото ако колата ти не е най-добрата, не печелиш. Но всичко останало е наред - свикна с тима, постоянен е и помага на инженерите да направят колата по-бърза. Справя се много добро за новобранец".
В Гран при на Монако миналата седмица Магнусен записа третия си топ 10 финиш и донесе точки на отбра си. Така в класирането при пилотите е девети и изостава само с 10 точки от съотборника си Дженсън Бътън, който е осми.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg