Производителят на двигатели за Формула 1 Рено се притеснява, че някои от клиентските им отбори могат да получат наказания на стартовата решетка по-късно през годината. Тимовете, които ползват двигатели от френския доставчик, имаха проблеми в началото на сезона, което може да се отрази на края на шампионата.
Рено напреднаха значително от предсезонните тестове и показаха подобрение в първите пет състезания. Според шефа на компанията Роб Уайт обаче, прекалено бързото развитие може да навреди на някои пилоти и отбори, защото не всички работят по една и съща програма.
Според новия правилник всеки пилот има право да използва само по 5 двигателя в рамките на един сезон. От Рено изобщо не улесниха клиентите си и сега се притесняват, че е възможно някои от състезателите им да не се вместят в позволените 5.
"Всяко състезание минава отбор по отбор и пилот по пилот, тоест всичко е много индивидуално. Едно от нещата, което трябва да се вземе предвид, е оптимизацията по двигателя, която се прави на всяка кола. Минала е само първата четвърт от сезона, а ние вече сме представили повече двигатели, отколкото бяхме предвидили за този период. Може би всичко това ще доведе до наказание за някои от пилотите ни, но за повечето отбори ситуацията все още е под контрол", обясни Уайт.
Досега Себастиан Фетел и Камуи Кобаяши са използвали 4 двигателя, което означава, че имат право да сменят още един. След това ще получат автоматично наказание на стартовата решетка. Възможно е някои от старите двигатели да се използват отново, напомниха от Рено.
"Въпреки, че представихме повече бройки, отколкото трябваше, не всички части, които сме сменили, са неизползваеми. В някои системи и подсистеми има още живот", допълни Уайт.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg