Мерцедес започнаха да тестват експерименталната си изпускателна система тип "мегафон", създадена да направи тазгодишните болиди във Ф1 по-шумни. Новите турбо двигатели отнесоха много критика от началото на сезона, защото са прекалено тихи. Това накара ФИА и отборите да търсят начини да увеличат звука. Мерцедес публикуваха снимка на изобретението си в социалните мрежи снощи:
Днес на пистата излезе Нико Розберг, чийто W05 бе оборудван с въпросния разширяващ се в края ауспух. Тестът се води от Мерцедес, но в разработката му са участвали и тримата производители на двигатели.
Ако отборите се съгласят, че предложението на Мерцедес е подходящо и използваемо, концепцията може да стане задължителна за употреба от всички още този сезон.
"Ние сме напълно отдадени на работата, която се върши в момента, и се води от ФИА. Мерцедес ни дадоха първоначалните резултати от дино теста и от ФИА повикаха консултанти по звука, които ни посетиха, и които също имат достъп до резултатите от теста. Работата във фабриката продължава. В момента сме във фаза на проучване, опитваме се да намерим адекватно решение", заявиха от Renault Sport F1.
Според техническия директор на Рено Роб Уайт "мегафонът" ще даде желания ефект, но предупреди, че това е важна промяна, която не трябва да се отразява на представянето. "Може би има възможност да се направят някои скромни корекции и да се извади още звук без това да е за сметка на основните цели. Това е Формула 1 и трябва да се внимава за нежелани последствия върху скоростта. Притеснявам се това да не се отрази на представянето ни. Решени сме да се върнем в конкурентна позиция и е важно въпросът със звука да не се превърне в бреме".
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg