Поради нарастващата урбанизация градското движение все по-често достига до границите на възможностите си. Шофирането в градовете е свързано с постоянно решаване на сложни ситуации в трафика с най-различни участници в движението. Рискът от инциденти в града се увеличава. За да се намерят решения за бъдещето за постигане на неограничена мобилност, трябва да бъде създадена система, която да може да издържи на тези натоварвания.
Като водещ в световен мащаб премиум автомобилен производител BMW играе активна роля при оформянето на индивидуалната и устойчивата мобилност. Специалистите на BMW се ангажират с изследователската инициатива UR:BAN (Urbaner Raum: Benutzergerechte Assistenzsysteme und Netzmanagement) /(градско пространство: пригодени за потребителите асистиращи системи и управление на мрежи) и разработват кооперативни и интелигентни асистиращи системи и системи за управление на трафика. Особено внимание се обръща на човека и неговата разнообразна роля в трафика като водач на автомобил, велосипедист или пешеходец. За тази цел в инициативата, провеждана от 2012 до 2016 година, са привлечени 31 партньори от автомобилната индустрия, доставчици, производителите на електроника и софтуер, както и изследователски институти и градове. Субсидираната от федералното министерство на икономиката и енергията изследователска инициатива е съставена от три продукта: "Когнитивна асистенция", "Свързана система за трафика" и "Човек и трафик". BMW Group има значителен принос и в трите проекта.
Повишена сигурност чрез "Когнитивна асистенция"
Актуалните асистиращи системи осигуряват по-сигурно и комфортно движение най-вече по магистралите. Но в градовете има напълно нови предизвикателства: водачите на автомобили трябва да се съобразяват с велосипедистите и пешеходците. Методите за разпознаване на ситуациите и опасностите и за подпомагане на реакциите при спиране и завиване, които вече са много успешни по магистралите, трябва да бъдат адаптирани.
BMW Forschung und Technik GmbH разработва проекта "Защита на по-слабите участници в движението", който представлява асистираща система за защита на пешеходците: въз основа на ситуацията и поведението на пешеходеца тя преценява дали има опасност от сблъсък с автомобила. Сблъсъците с пешеходци могат да бъдат предотвратени чрез спиране или завиване, респективно комбинация от двете. В изследователския автомобил BMW Серия 5 вече може да бъде видяно разпознаването на характерните елементи на пешеходеца, тоест на главата и горната част на тялото, както и класификация на посоката, по която се движи пешеходеца.
Предпоставка за мощната, предотвратяваща инциденти асистираща система в градски условия е нейната възможност да изгради надеждна и всеобхватна "картина" на околността и да "разбира" сложните ситуации с много актьори и най-различни условия. BMW Forschung und Technik GmbH разработва средностатистически насочен частичен проект "Разпознаване на околността и моделиране на околната среда" с мощни алгоритми за оценяване на ситуациите.
По време на събитието на представяне на междинните резултати бе показано разпознаването на обекти, както и генеричното разпознаване на обекти с Grids. Целта е разработката на 360° моделиране на околността при градски сценарии за множество асистиращи системи.
Ефективно шофиране чрез "Свързана система за трафика".
Градското движение днес има големи потенциали за повишаване на ефективността на трафика и понижаването на СО2 емисиите. В проекта "Градски улици" BMW AG и неговите партньори разработват асистент за зелени вълни и намаляване на скоростта. Той използва предвиждаща информация за превключването на светлините на светофарите, както и данни за локалната ситуация на пътя преди кръстовищата. По този начин е възможно да бъдат оползотворени някои потенциали за повишаване на ефективността на трафика, както и да бъде намалено замърсяването с вредни емисии и шум при кръстовищата, управлявани от светофари. Управлението на потоците на движението дава възможност за подходящо контролиране на различните задвижващи системи - електрически и хибридни - на модерните автомобили. Асистентът за зелени вълни и за намаляване на скоростта е реализиран при експериментални автомобили BMW X5 и BMW Серия 4. Още през тази година стартират полевите тестове на експерименталните полигони в Дюселдорф и Касел. Резултатите ще бъдат използвани директно в анализ на ефективността за оценка на повишаването на ефективността.
Предвиждащо и комфортно шофиране чрез "Човек и трафик"
За да може автомобилът да се превърне в "активен помощник при опасности" , при проекта "Човек и трафик" се създават новаторски, адаптирани към градското движение концепции за управление и индикации. В проекта "Контролируемост" BMW AG и BMW Forschung und Technik GmbH в сътрудничество с университети и изследователски институти разработват единни методически правила, с които да се осигури контролируемост на функциите и HMI-концепциите за ефективно справяне със спешни ситуации.
В частичния проект "Предсказване на поведението и на интензивността на намеренията" се разработват методи, които своевременно да разпознаят намеренията на водачите, за да може препоръките на асистиращите системи да са в съзвучие с плановете на водача.