Българският отбор Евента Симрейсинг записа точки и във втория старт на Световния симрейсинг шампионат на пистата "Сепанг", Малайзия.
Финландецът Алекси Юси-Яакола завърши девети и регистрира нови 2 т. за екипа. Евента бе в зоната на точките и при дебюта си в първия старт за Сезон 2004 в Бахрейн, където резервният пилот на тима Карлос Мартин завърши осми.
На "Сепанг" Юси-Яакола успя да запише впечатляващото второ време в квалификацията и в първата фаза от надпреварата се движеше именно на тази позиция. След това обаче няколко грешки го свалиха по-назад в подреждането. Финландецът се движеше шести преди да получи повреда в спирачките в последната обиколка. Той блокира гумите си при спирането за девети завой и се удари. В следствие на инцидента той се срина до деветото място.
"В началото на състезанието всичко се развиваше в моя полза, - коментира Юси-Яакола. - В 13-та обиколка обаче допуснах голяма грешка и загубих твърде много време. След това нямах възможност да се боря за добри позиции. При един от боксовете също имах проблеми и това също ми попречи. Благодаря изключително на съотборника ми Диян и на целия отбор за това, че ми предоставиха страхотната възможност да участвам в Световния шампионат. Да видим как ще се развият плановете ни за в бъдеще", завърши Алекси.
Финландецът направи сериозна заявка за титулярното място в отбора, защото въпреки малкото си подготовка, успя да демонстрира страхотна бързина. Той обаче ще се наложи да пропусне следващия старт поради лични ангажименти и все още не е уточнено кой ще участва на негово място.
Другият състезател на екипа Диян Костадинов завърши 11-ти, само на място от зоната на точките. Българинът се движеше четвърти на "Сахир" преди две седмици, но само 3 обиколки преди края отпадна заради проблеми със спирачките.
"В първата серия от обиколки всичко беше против мен. Не можех да спирам добре за завоите и често блокирвах гумите си. Допуснах няколко грешки и бях изпреварен от трима пилоти, - заяви Костадинов след състезанието. - При втората серия от обиколки, когато бях със среднотвърдите гуми, ситуацията се подобри за мен. Тогава обаче се завъртях и това ми костваше деветото място. Завърших на незадоволителната 11-та позиция и уикендът бе много неприятен за мен. Показахме страхотна скорост в тренировките, но не разбрах какво се обърка в първата фаза от надпреварата", допълни Диян.
Надпреварата на "Сепанг" бе спечелена от французина Морган Моранд за тима на Нетрекс. Той триумфира и в първото състезание в Бахрейн.
Третият кръг от Световния симрейсинг шампионат (Formula SimRacing) е на 18 май. Евента заема осмото място във временното класиране при отборите с актив от 6 т.
Евента Симрейсинг (на английски език - Eventa Simracing) е виртуален клуб за симрейсинг ентусиасти. Евента е първият симрейсинг отбор в България. Създаден е през декември 2003 г. и учреден на 20.08.2004 г. Евента е най-титулуваният отбор в българския симрейсинг. Евента е първият и единствен български отбор, участващ на най-високото ниво на световния симрейсинг - FSR. Евента има 15 титли в България - 7 пилотски, 7 отборни и 1 купа, и 2 титли в Беларус - 1 пилотска и 1 отборна.
Евента има титли в шампионати, както по формула симрейсинг, така и с туристически автомобили. Евента е първият и единствен български отбор, печелил титли в национален шампионат на друга държава - в Беларус през 2005 г.
Евента е първият и единствен български отбор, печелил състезание в западноевропейски шампионат - със Сами Силвентойнен във Финландия в края на 2011 г. (ГП на Монако). Евента е мултинационална платформа, обединила в своята история участници от 9 държави: България, Финландия, Испания, Холандия, Шотландия, Чили, Гърция, Македония и Беларус.
Световният симрейсинг шампионат (Formula SimRacing) е най-високото ниво на организирана надпревара от този род и се провежда от 2001 г.
ЕВЕНТА СИМРЕЙСИНГ ВЪВ ФЕЙСБУК