Шефовете на отборите във Формула 1 и ФИА се събраха и обсъдиха проблема със звука от новите V6 турбо двигатели. Голяма част от феновете, Бърни Екълстоун, някои коментатори и настоящи пилоти заявиха, че новите задвижващи единици не са достатъчно шумни и не прилягат на спорта. Затова ръководството и директорите на тимовете решиха да направят всичко възможно това да се промени.
По време на уикенда в Бахрейн се е стигнало до единодушно по въпроса, че е наложително да се предприемат действия в посока на увеличаване на звука от 1.6-литровите мотори. ФИА ще назначи работна група, която ще разгледа ситуацията и ще определи как болидите на стартовата решетка могат да станат по-шумни. Очаква се промените да бъдат осъществени по време на втория сезонен тест след Гран при на Испания през май.
Президентът на ФИА Жан Тод, който подкрепя новия правилник, прие, че оплакванията са значителни и промени трябва да има.
"Това е въпрос, който сме отнасяли до производителите на двигатели, и който трябва да бъде решен в рамките на новия правилник. Трябва да видим какви мерки можем да вземем, за да увеличим звука. И ще постигнем това с единодушно съгласие", заяви Тод.
На въпроса дали действително звукът на новите турбо болиди може да бъде усилен, президентът обясни: "Трудно ми е да ви дам точен отговор. Помолиха ме да се справя с проблема със шума. Той създава известно безпокойство. Мисля, че можем да намерим решение чрез единодушно съгласие по въпроса как точно да го направим. След Барселона ще има два дни за сезонна подготовка и се надяваме тогава да можем да тестваме нещо".
Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло предложи да се направят промени в изискванията за икономията за гориво, но Тод не е съгласен с това. Монтедземоло се срещна с президента на ФИА преди състезанието в Бахрейн. По повод на разговора им, Тод заяви: "Живеем в свят, в който няма само един верен глас. В моторспорта тези, които са отпред, обикновено не се оплакват - това го правят онези, които изостават. Не мисля, че ако питате Хамилтън или Розберг дали карат като таксиджии... Ако колата ти е икономична, нямаш никакъв проблем. Чувам, че някои двигатели са над минималните 145 килограма. Ако двигателят ти е с 5, 10 или 15 килограма по-тежък, разбира се, че няма да е толкова мощен".
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg