Един от изводите, до които стигна комисията, разследваща катастрофата Жул Бианки в Гран при на Япония, е, че доставчикът на гуми Пирели трябва да получи повече подкрепа от отборите, за да произведе възможно най-добрите гуми за мокра писта.
Комисията разгледа обстоятелствата около инцидента на пилота на Маруся и стигна до заключението, че всяка година трябва да се прави тест, посветен единствено на гумите за мокър асфалт. Пирели отнесоха доста критика от пилотите за мокрите си смеси, но са с вързани ръце, защо не могат да направят достатъчно тестове в дъждовни условия.
Във Ф1 правилника фигурира, че един ден от предсезонната подготовка би трябвало да е за работа на мокро трасе, но все още няма особен напредък в тази посока.
Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри заяви, че италианският производител има желание да направи тест, фокусиран само върху смесите за мокра писта, но липсва подкрепа от отборите.
"Има го в правилника, но не си представяхме просто да разлеем вода по "Херес", както беше с поливащия трактор миналата година. Мислехме, че може би на "Пол Рикар" или на "Фиорано" би било идеално, защото това са единствените писти, на които може да се направи нещо разумно, но това би довело до други дискусии. В същото време трябва да погледнем цялостната картина", обясни директорът.
"Смятаме, че в началото на всеки сезон трябва да се прави истинска мокра сесия, която би била полезна за всички. Така отборите ще могат да намират пресечни точки по-рано, пилотите ще разбират как се държат колите им, как се отразява това на представянето им и ние ще виждаме дали промените, които сме направили, наистина помагат", допълни Пол Хембри.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg